Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 25 mar 2023, 20:59
Ronning skrev: 25 mar 2023, 20:57 Fint bilde. Sykkelen så imponerende ren og pen ut og. Blankt og skinnende overalt👏
Den er faktisk overraskende skitten og støvete på det bildet der. Den har ikke sett en fille på 6 måneder. Men i morgen tror jeg at jeg skal koste på den en vask :)
Når jeg kikket ut vinduet i dag så ser jeg at jeg gdot kan drøye til neste helg med den vasken...
12EDE519-91E6-47F0-AFA6-56F3FA64933D.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

BjørnSover
Innlegg: 384
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av BjørnSover »

Ikke verst å ta en 10km tur med de forholdene. Men jeg forstår godt at det frister å lufte seg og sykkel. Jeg tar en ny tur i dag.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Tror nok jeg lar sykkelen stå når det er hvitt ute ja. Trangen er ikke SÅ stor merker jeg... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Da var snøen nesten borte igjen :twothumbs:

Men tenker at det fint kan la vente på seg, vertfall frem til neste helg ;)

Var derimot en tur innom furtebua mi i dag. Det er noen uker siden sist. Måtte få liv i et gammelt GoPro batteri som ikke tok til seg lading.
BA0990F7-6895-4E69-A1CE-6D9D4AB8FD93.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Faktisk tørre fine veier i Fredrikstad i dag tidlig så jeg KUNNE tatt min første dag på jobb med Rocket'en, men når gradestokken sier syv kalde, så frister det ikke spesielt mye.

Men jeg ser at våren veldig sagte med sikkert kommer nå, men fortsatt kaldt om nettene.

Men på dagtid ser det ut til at jeg kan ta meg en liten kjøretur :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

En ting er vertfall veldig sikkert har jeg nå innsett...

Påvente av våren denne gangen blir nok en sig opplevelse. Fortsatt lave temperaturer og nattefrost her i Fredrikstad vertfall en uke til frem i tid. Nå vil jeg snart at våren skal komme for alvor! :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Jaggu kom det ikke litt mere snø! :8-[

Men NÅ skal det bli opphold og litt varmere fremover! Det lille som kom av snø forsvinner nok i løpet av ett par dager og kanskje blir det en liten tur til søta bror i løpet av helgen. Eller kanskje bare en liten tur på Høk?

Årets første kaffe og en softis på Høk hadde vært gøy :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

I morgen skal jeg jaggu meg ta meg en tur på Rocket'en. Tørre fine veier og strålende sol. Ikke akkurat grisevarmt, men midt på dagen er det levelig.

Tenkter det blir en svipptur over til søta bror for å kjøpe snus og en tur innom Høk :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Våknet til eksemplarisk påskevær i dag. Dette lover godt for en liten MC tur :mc6

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev:Våknet til eksemplarisk påskevær i dag. Dette lover godt for en liten MC tur :mc6
Prøv dette som eksemplarisk påskevær...
Og mer har vi i vente....BildeBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av mekkern »

Njaaaa... selv om det har kommet litt snø innimellom og det er forholdsvis kaldt så tror jeg nok jeg beholder været her gitt...
@rolf-arne det vværet der frister lite selv om det er morro med snøscooter og slikt..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

God påske folkens :)

En tur over til søta bror i dag og kjøpte litt snus. Så var jeg innom Høk en tur på vei hjem. Møtte vel totalt 3 motorsyklister på de 10 milene jeg kjørte totalt. Strålende sol og grei temperatur, men friskt ja.
4CB1976E-1326-413B-87A3-31FBF9341063.jpeg
1143AFC0-E23F-4B76-9EBF-952E208BB3C1.jpeg
6A20E2F3-5690-4160-894F-B9AD480A45B3.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av dypen »

God påske! Fint vær men sikkert friskt … Var det mye vann som renner ut på veiene ?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 01 apr 2023, 17:44 God påske! Fint vær men sikkert friskt … Var det mye vann som renner ut på veiene ?
Nei, ingenting som jeg merket i dag. Men nå kjlrte jeg jo mest hovedveier. Skogsveier og slikt er sikkert våte. :) var vel rundt 3 grader i skyggen. Men heldigvis er kjøredressen min god og varm. Men 10 mil i 3 grader er ganske friskt, men helt innafor. Men i sola når jeg sto stille og fant en plass det ikke blåste så var det god varme :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Tenkte jeg kunne komme med en liten anbefaling av et produkt som veldig mange av oss nok vil sette pris på når det kommer til kjapp rengjøring av motorsykkelen.

Jeg har i flere år brukt Chemical Guys Speed Wipe. Dette er et produkt for deg som vil fjerne støv og lett skitt samt småflekker på sykkelen. Dette er ingen avfetting, men et produkt man sprayer veldig lett på og drar av med ren mikrofiber uten hardt trykk. Deretter snur man mikrofiberen til en ren side og buffer lett av.

Produktet legger igjen en glatt mild beskyttelse på lakken.

Speed Wipe funker også bra på innsekter vedrørende og fjerne disse. Kanskje det produktet jeg bruker mest, ved siden av WD40 og Scholl Neo. Sistnevnte bruker jeg på sort plast og dekksider. Scholl neo er mye lik Speed Wipe i funksjon, men fungerer mer som en lakkforsegler og har lengre beskyttelse. Men den skal kun brukes på HELT rene overflater.

Det finnes en zillion forskjellige quick detailere som Speed Wipe og jeg har ikke prøvd alle, men veldig mange. Noen er tyngre og buffe av og krever mer jobb, mens andre er lettere og tynnere og fungerer mer som en slags jif universal beregnet for lakk som også gir beskyttelse og en glatt overflate.

På metall og eksos etc. bruker jeg bare WD40. Billigere og minst like bra. Men på lakk og ellers bruker jeg Speed Wipe. Men KUN for lett rengjøring. Man tar ikke hovedvasken med en slik. Kun for å tørke bort litt kjørestøv og friske opp sykkelen litt etter en liten kjøretur. Har du fått et tykt lag med støv og kjlrt mye grusvei etc så bruker du ikke denne. Da er det skikkelig vask som gjelder. :)

Svar