Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Rocket'en er klar for en liten påsketur ganske snart. :)
692C28B6-8B5B-4DCB-B554-77BA32A17CB1.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Ble en fin liten påsketur i dag også. Jeg og en til kjlrte til Halden og tilbake til Høk og litt til. Rundt 10 mil totalt i dag også. I følge han selv er sykkelen han kjører en ganske sjelden sak. En Aprillia Falcon 1000 ett eller annet. Er en twin med mye lyd. Snart veteran. :)
D61A65A1-65C0-4F6A-BD4D-ADDE68DC0C8A.jpeg
F7F5665F-4366-4692-96AD-6F75D5BBF25E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

I dag blir det en ganske så kald tur på jobb med Rocket'en. -5 grader ute i skrivende stund, men helt tørre veier og er meldt opphold i hele dag. Takket være en super kjøredress som holder meg varm, så er dette ikke noe problem.

Det eneste man må være obs på er at alle våte flater mest trolig er glatte. Men jeg tror det har vært tørt såpass lenge nå at sjansene er små for å finne våte flater på hovedveiene her i Fredrikstad akkurat nå.

Dessuten er det greit å bli litt herdet før sesongen virkelig setter i gang :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Jepp... Var friskt å kjøre av gårde i -5 grader, men man våkner! :knegg
2023-april03.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I morgen har jeg fått mulighet til å glede et guttehjerte. Sønnen til en kompis fyller 20 år i juni i år og han har hatt A2 lappen og en MT07 frem til nå. Derimot har han vært såpass slem mot seg selv at han i januar i pr kjøpte seg en flunkende ny Street Triple RS og den står bare i garasjen og støver bort. Han har vel vært å sittet på den sykkelen annenhver dag i følge mora :lol

Så da tenkte jeg å ta en for laget og ta han med på en liten tur etter jobb i morgen så han får prøvd sykkelen. Han ble ikke akkurat lei seg for det for å si det sånn :lol

God smak har han også. Street Triple RS er en nydelig sykkel synes jeg i den sjangeren. :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I den forbindelse så har jeg et spørsmål:

Vi har jo gule vester og begge har intercom etc. men han har jo allerede lappen og den eneste forskjellen er at han kjører en mer motorsterk sykkel. Førerkortet skal han jo bare hente.

Hvor viktig er det da at vi har komunikasjon? Jeg skal jo ikke lære han å kjøre. Han har jo allerede hatt førerkortet i 2 år på mellomtung. Jeg regner jo med at lovverket sier at kommunikasjon er et must, i slike tillfeller dog...

BjørnSover
Innlegg: 396
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av BjørnSover »

Leste ikke hva du hadde skrevet godt nok…

Tror det er like greit å koble opp interkom’en. Det er et krav - kiipt å bli stoppet av onkel uten.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 04 apr 2023, 22:11 Leste ikke hva du hadde skrevet godt nok…

Tror det er like greit å koble opp interkom’en. Det er et krav - kiipt å bli stoppet av onkel uten.
Joda, jeg regner med man ikke slipper unna, å vi kommer til å ha den på selvsagt, men vi setter den nok bare på mute tenker jeg. Jeg følger jo uansett med på hvordan han kjører og han har kjørt ganske mye også de to årene han har hatt lappen. Dette handler ikke om at jeg skal lære han noe som helst. Han har tross alt lov til å kjøre alene, bare ikke med den sykkelen han har.

Men jada, vi tar vertfall med intercom'en.

Jeg kjenner fyren godt. En forsiktig og flink fyr dette. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Satt å fiklet litt med intercom'en min i går som jeg kjøpte for ett par år siden. Dette er da Cardo Packtalk Black. Jeg fikk faktisk til å forbedre lyden med tanke på musikk ganske mye. For dere som har fulgt med har jeg dømt disse nedenom og hjem når det kommer til gjengivelse av musikk.

Høytalerne "vrenger seg" LENGE før voluet er høyt nok og lyden har vært grøtete.

I går fikk jeg ånden over meg og etter X antall Youtube videoer og litt prøving og feiling selv så har jeg fått rævva lyd til å bli "helt ok" lyd.

Nå er ikke jeg noen tekniker når det kommer til lyd, så jeg kjenner ikke til hvorfor det blir som det blir når jeg gjør endringene jeg gjør, men det ble vertfall en god del bedre. Ja faktisk helt brukbart.

Jeg gikk inn på Bluetooth enheten "Packtalk Black" under Bluetooth enheter og klikket på den lile "i"'en (informasjon) ved enheten. Der kunne jeg velge flere avspillingskilder. Jeg valgte "hodetelefoner". Etter dette skrudde jeg ned lyden ett par hakk på min iPhone 14 Pro Max og da ble lyden helt annerledes. Altså mye bedre.

jeg har alltid pleid og skru lyden helt opp på telefonen og heller litt ned på packtalk, men jeg kan altså ikke skru lyden helt opp på mobilen. Da blir det bare dritt.

Uansett utrolig at det skal være så himla vanskelig og få til ok lyd. Man må jo tweake og trykke på alskens knapper for at lyden skal bli best mulig.

Så nå er jeg vertfall LITT mer tilfreds med lyden... :)

lazyboy
Innlegg: 248
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av lazyboy »

DEN tror jeg ingen så komme😂😂

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Jeg så den ikke komme selv engang :lol

Men lyden er fortsatt ikke fantastisk. Men bedre. :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4729
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Ja, det hjelper ofte å prøve og gjøre noe med problemet :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 05 apr 2023, 17:21 Ja, det hjelper ofte å prøve og gjøre noe med problemet :)
Jeg har prøvd å gjort noe med dette ganske mye tidligere, men det som skulle til for å fikse det var ganske spesifikt og lite logisk. Derfor ble det litt tilfeldig. Jeg har hatt Cardo tidligere og den funket rett ut av boksen. Men altså ikke Packtalk Black.

Når det er sagt så fikk vi ikke parret to Cardo enheter i dag under lvekjøringen. Vi brukte samme app og prøvde men uten hell. Cardoen blir heretter brukt for min del til musikk og thats it. En overpriset enhet spør du meg.

Det endte med at han ringte meg i steden. Det funket. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dag eller i morgen skal jeg fikse mikrofonen til intercom'en i hjelmen. Er et ledningsbrudd der etter at baugporten har klemt på ledningen over tid. Dette er virkelig spinkle ledninger så det kan bli en bitteliten prøvelse :)
38BAEFF2-6DC4-4873-AB5E-3D9E2B0295CB.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4729
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Etter bilde å dømme har du også kjørt med MICen pekende feil vei? Bare nevner det :)

Svar