Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Kontakt:

Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged

Legg inn av Bjerknez »

Toalmar skrev: 05 nov 2024, 16:30 Alltid hyggelig med Julegaver man "trenger" :thumleft og når man kjøper de selv vet man at man får det man ønsker seg :thumleft
Da er bare spørsmålet om du har vært snill nok :twothumbs:
Jeg er snillere enn de aller fleste tror :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged

Legg inn av Bjerknez »

Da kan jeg jo oppdatere tråden med å si at Rocket'en er solgt. Kontrakt blir skrevet i morgen og sykkel hentet til uken.

Jeg fikk ikke helt det jeg ville for den, men totalregnestykket ser uansett greit ut, siden jeg slipper utgiftene ved å ha den stående. Trafikken på finn har vært stor og spørsmålene mange, i tillegg til esktreme skambud som ikke ble besvart, men kun 3 stk. har vært og sett på den.

Han siste ga meg et bud jeg måtte tygge på i 3 minutter og kalkulatoren i hodet begynte og spinne. Jeg tenkte også på at jeg trengte plassen i garasjen før nyåret til den nye bilen etc. så slipper jeg jo evt. service kostnader på den til neste år.

Så jeg ble greit fornøyd totalt sett og kjøper har nok trolig større grunn til å juble, men jeg er veldig fornøyd med at den nå forsvinner :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-sport+ | Supercharged

Legg inn av Bjerknez »

Så nå kommer jo det store spørsmålet om det er noe poeng å bruke denne tråden videre til å "skryte" av den nye bilen samt komme med andre ting jeg driver med siden motorsykkelen nå er borte og det neppe kommer mye MC relatert i denne tråden fra nå av.

Det får evt. bli opp til @AJ og vurdere da jeg uansett kommer til å forholde meg til det han mener rundt dette. Er jo ikke noe poeng overhodet og fylle opp en tråd med bilrelatert og annet innhold som ikke har mes MC å gjøre i et MC relatert forum. Det finnes tross alt andre steder hvor slikt er mer egnet.

Derimot kan det hende jeg stikker innom en og annen gang og kommenterer andre ting som er mer relevant,

Brukeravatar
kgjersda
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Legg inn av kgjersda »

Gratulerer med ny bil! Motorsykler kommer og går. Når du har fått kost deg nok med nyebilen så kommer savnet etter mc når du sitter i stampe med campingbiler og tyske busser. 😅

Du får linke til tråden din på bimmers.no. :)
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 16 nov 2024, 18:49 Gratulerer med ny bil! Motorsykler kommer og går. Når du har fått kost deg nok med nyebilen så kommer savnet etter mc når du sitter i stampe med campingbiler og tyske busser. 😅

Du får linke til tråden din på bimmers.no. :)
Haha, det er en tid for alt. :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Har en kompis som jeg akkurat fikk SMS av som har kjøpt seg en Mercedes C63 AMG stasjonsvogn :lol den er tre år gammel og han betalte kun 1.7 mill for den, men den skal det bli gøy å teste :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da er den borte og jeg er offisielt MC-løs :)
IMG_1103.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
pingvin
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 18 nov 2024, 20:03 Da er den borte og jeg er offisielt MC-løs :)
Scary, litt som å bli kastrert ? :lol

EDIT: Skvatt litt når så BMW propell som din avatar :O
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 18 nov 2024, 20:43
Bjerknez skrev: 18 nov 2024, 20:03 Da er den borte og jeg er offisielt MC-løs :)
Scary, litt som å bli kastrert ? :lol

EDIT: Skvatt litt når så BMW propell som din avatar :O
Haha, kan jo ikke ha bilde av Rocket'en i avataren når jeg ikke har den lenger. Siden jegbhar bestillt meg en BMW så var det naturlig og plassere en BMW logo der i steden. ;)

Brukeravatar
Canutus
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Kontakt:

Legg inn av Canutus »

IMG_1103.jpeg
Kondolerer🥴

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Canutus skrev: 18 nov 2024, 21:41

IMG_1103.jpeg
Kondolerer🥴
Ganske nøye veloverveid dette, så dette går nok bra.

Nå som jeg snart får meg en litt morsom bil, så kan jeg ta med meg alskens campingutstyr og jeg kan til og med skjemme meg bort litt med skikkelig campingstol og et større telt. Skulle det vi værste fall blåse opp til storm og bli regn, så kan jeg kaste alt inn i bilen og kjøre videre eller evt. sove i bilen for så og våkne med frisk rygg igjen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Legg inn av Bjerknez »

Har tidligere i tråden snakket om 3-fas fra husvegg til sikringsskap og spenningsfallet jeg har slitt med etc. da lader ikke har levert riktig effekt.

Nå har Norgesnett påtatt seg oppgaven med å bytte til større kabel fra stolpe til hus (den gamle er en 3x25 og den gir strøm til to husstander). Jeg får dette samt ny strømåler uten å betale anleggsbidrag. Altså gratis. :)

Men kabelen fra veggen og inn til sikringsskap og ny hovedsikring på 63A etc. må jeg koste selv da. Har fått pris på 15.000 kr for den jobben. Er innafor det synes jeg :)

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Absolutt innafor det ja, tommel opp til kraftlaget

Toalmar
Motorsykkelen din: .

Legg inn av Toalmar »

Det er bare og slå til på det tilbudet. Har Norgesnett Black Week???

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Toalmar skrev: 22 nov 2024, 20:28 Det er bare og slå til på det tilbudet. Har Norgesnett Black Week???
Hehe, i følge elektriker som snakket med dem så fikk han intrykk av at dem nesten ble litt overrasket og det at dem allerede kommer den 26. november og legger ny kabel fra stolpe til hus er ganske kjapt, da det ofte kan ta flere uker før dem kommer.

Vi har nemlig 1x 3x25 kabel fra stolpe til husvegg og denne forsyner to husstander med strøm. Det er alt for dårlig i følge en bekjent som har jobbet i Nettpartner i alle år. Nye hus i dag får en 3x50 kabel og gamle hus har som oftest 3x25 kabel. Men her har vi to hus som deler en 3x25 kabel og det alene samt andre problemer i nærheten er nok til at jeg får ganske stort spenningstap og forklarer hele ladegreia hvor jeg ikke får den effekten jeg ønsker.

Så ganske snart får vi ny kabel fra stolpe og inn, ny 3-fas kabel fra husvegg til sikringsskap og ny strømmåler. Det blir også montert 3x63A sikring. Så nå får jeg nok snart stabile 7kw. Lading fra den nye laderen og en hovedsikring som takler opp til 14.4kw. :)

Svar