Ja, det går 1-fas fra boksen til hver av sikringsskapene. Elektriker sa det var 3-FAS inn til boksen fra stolpe.DAE skrev: ↑30 okt 2024, 13:28 Ingen jord i luftstrekk IT.
Du og mor er nok fordelt på tre faser, L1-L2 og L2-L3, kabel fra den boksen og til sikringsskap er gjerne 2-leder, det ser du i skapet. Da må den byttes, er gjerne like greit å bytte den om den er frå -67, eldre enn meg...skulle sikkert vore bytta ut eg og
Hadde den boksen stått på Vestlandet ville den vore full i vatn...
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Kontakt:
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged
-
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Tenkte meg det, var ikkje så stort strømbehov når huset vart bygd, verre i dag når alt skal elektrifiseres og helst skal man ikkje fyre i ovnen heller...så kan man lese om alt man treng i nød-situasjon i avisa...varme er kjekt å ha
- Bjerknez
- Kontakt:
Joda, blir nok årning detta seru. :)
-
Viktig med støtte til det lokale næringsliv
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Når jeg oppgraderte til 3fas kunne jeg ha brukt den inntakskablen som lå der, men siden den var fra --71 så spanderte jeg på ny.
Så nå er det nytt fra nytt skap i gata (100 og eteller annet A sikring til meg)og helt inn i sikringsskapet(med overspenningsvernog jordfeilautomater) trakk en 32a 3fas til garasjen også med underfordeling skap med jf automater til 2x16 3fas+32a 3fas.
Så skulle jeg få ørska på EL-kjøretøy i nærmeste tiden så er strømmen der.
Så nå er det nytt fra nytt skap i gata (100 og eteller annet A sikring til meg)og helt inn i sikringsskapet(med overspenningsvernog jordfeilautomater) trakk en 32a 3fas til garasjen også med underfordeling skap med jf automater til 2x16 3fas+32a 3fas.
Så skulle jeg få ørska på EL-kjøretøy i nærmeste tiden så er strømmen der.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Kontakt:
Her om dagen fikk jeg bekreftet nok en gang at alarm med uttrykning er tull og betale for. Jeg har satt opp 6 stk kameraer rundt huset. Disse er finjustert med soner etc. og er satt opp til å sende meg alarm på telefon når den gjenkjenner mennesker i spesielle soner.
Flere naboer ble frastjålet laptoper og annet småtteri den natten. Her er luringen som prøvde seg her hos meg: Dette var det jeg så når jeg sjekket appen. Jeg spratt opp av senga, slengte på meg buksa, tok på meg slippersene og så hvor på eiendommen han var. Han sto forran verandadøren til min mor som bor ved siden av.
Ho har alarm, men ho var ikke hjemme så der kunne han lett forsynt seg. Og om hun hadde vært hjemme så hadde hun sovet og han kunne fått med seg litt av hvert. Om hun hadde våknet hadde hun blitt livredd og ringt politiet. Politiet i en slik situasjon hadde nok kommet kjapt. Vekterne derimot kan du bare glemme.
Uansett, jeg sneik meg innpå han og spratt tundt hjørne mens jeg gikk ganske målbevist mot han. Han skvatt så jævlig at de lydene han lagde har jeg aldri hørt før. Han hoppet over rekkverket og landet på noen heller 2 meter lenger ned. Han skadet seg i kneet og haltet av gårde. Jeg sprang etter og holdt han fast og han sa at han overga seg.
Jeg satt og pratet med han til politiet kom.
Tyvgodset ble funnet i et skogholt og alle naboene som hadde hatt besøk fikk igjen gjenstandene sine. Politiet fikk videobevis med tydelige bilder og saken ble anmeldt.
Hadde jeg KUN hatt alarm hadde han kommet seg inn i huset før han ble merket og da blir alt plutselig mer privat og kaotisk. Han rakk aldri og bryte seg inn hos min mor.
Dagen etter kom naboen bort til meg og spurte hva jeg betakte for kameraene
Flere naboer ble frastjålet laptoper og annet småtteri den natten. Her er luringen som prøvde seg her hos meg: Dette var det jeg så når jeg sjekket appen. Jeg spratt opp av senga, slengte på meg buksa, tok på meg slippersene og så hvor på eiendommen han var. Han sto forran verandadøren til min mor som bor ved siden av.
Ho har alarm, men ho var ikke hjemme så der kunne han lett forsynt seg. Og om hun hadde vært hjemme så hadde hun sovet og han kunne fått med seg litt av hvert. Om hun hadde våknet hadde hun blitt livredd og ringt politiet. Politiet i en slik situasjon hadde nok kommet kjapt. Vekterne derimot kan du bare glemme.
Uansett, jeg sneik meg innpå han og spratt tundt hjørne mens jeg gikk ganske målbevist mot han. Han skvatt så jævlig at de lydene han lagde har jeg aldri hørt før. Han hoppet over rekkverket og landet på noen heller 2 meter lenger ned. Han skadet seg i kneet og haltet av gårde. Jeg sprang etter og holdt han fast og han sa at han overga seg.
Jeg satt og pratet med han til politiet kom.
Tyvgodset ble funnet i et skogholt og alle naboene som hadde hatt besøk fikk igjen gjenstandene sine. Politiet fikk videobevis med tydelige bilder og saken ble anmeldt.
Hadde jeg KUN hatt alarm hadde han kommet seg inn i huset før han ble merket og da blir alt plutselig mer privat og kaotisk. Han rakk aldri og bryte seg inn hos min mor.
Dagen etter kom naboen bort til meg og spurte hva jeg betakte for kameraene
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
Får sikkert bot for at du skremte han, saken blir vel henlagt...
- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, jeg hadde god dialog med politiet å det var på ingen måte noe vold involvert, annet enn at jeg holdt han igjen. Grunnet skaden han pådro seg så var det ikke akkurat noen far for at han stakk av.
Å «skremme» noen som har som intensjon om å bryte seg inn ser jeg på som helt legitimt.
Politiet fant også kniv på mannen.
- Audi Mannen
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
Hærlig !!! Den saken burde du sendt inn til Åsted Norge. Vi vil se deg på tv hvor du rekonstruerer hendelsen.
Ducati Multistrada V4S - 2021
-
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 850 2024
Hva slags kamera har du satt opp?
- Bjerknez
- Kontakt:
Haha, Tror jeg skal holde dette for meg selv :)Audi Mannen skrev: ↑01 nov 2024, 10:17 Hærlig !!! Den saken burde du sendt inn til Åsted Norge. Vi vil se deg på tv hvor du rekonstruerer hendelsen.
- Bjerknez
- Kontakt:
Ikke noe spesielt fancy.
Det er disse jeg har:
https://www.kjell.com/no/produkter/sikk ... era-p65110
Så bra noen faktisk fakker disse som aldri får noe særlig tid inne, da de ikke blir tatt.
Politiet kjenner dem som regel og når de får nok saker på seg får de jaggu strafferabatt også.
skulle egentlig fått ekstra tid utover vanlig tid etter hvert ekstra brekk de gjorde.
Nei blir ikke mindre innbrudd så lenge faenskapet klappes på skuldren og noen sier de må slutte med det der.
Politiet kjenner dem som regel og når de får nok saker på seg får de jaggu strafferabatt også.
skulle egentlig fått ekstra tid utover vanlig tid etter hvert ekstra brekk de gjorde.
Nei blir ikke mindre innbrudd så lenge faenskapet klappes på skuldren og noen sier de må slutte med det der.
Har selv noen kameraer på hytta for sikkerhetsskyld. Det er jo ingen som rekker frem dit om det skulle komme en alarm, men man får i hvert fall noen bevis som man kanskje kan bruke i ettertid