Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart...?

Legg inn av Bjerknez »

Solo-rider skrev: 24 mar 2023, 14:45 Flott der ute på Papperhavna. :thumleft
Var der ute sammen med deg når du hadde den første sykkelen din.
Holder meg langs kysten ved sesongstart.
Og får se om føret er greit for en tur ut dit i rundt Påsketider...
Ja, det er en fin plass og ta seg en kaffekopp og titte på båtlivet sommerstid :)

Skjærhalden om sommeren blir fort litt kaos. Veldig mye folk der ute og til tider vanskelig å parkere. Svindyrt er det også. Men er vel nesten obligatorisk med en soft-is og en kaffe der ute vertfall EN gang i året :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart...?

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpte meg denne lille rakkeren på Elkjøp i dag da den var på såkalt klubbtilbud.
CA518D5B-E816-4854-9072-95C7DD826016.jpeg
Overraskende god lyd i denne og den passer perfekt på hytta, på verandafesten eller hvor det måtte være. :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Bjerknez den 25 mar 2023, 14:57, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1289
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez | Snart sesongstart...?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 25 mar 2023, 11:32 Kjøpte meg denne lille rakkeren på Elkjøp i dag da den var på såkalt klubbtilbud.
Overraskende god lyd i denne og den passer perfekt på hytta, på verandafesten eller hvor det måtte være. :twothumbs:
Veldig bra lyd og greit med trøkk i forhold til fysisk størrelse. Innendørs er det overraskende bra med bass også, men utendørs i åpne omgivelser "mister" man mye av gjengivelsen. Men inntil vegg(er) gjerne et hjørne og under takoverheng, så hjelper det en god del.
Bra batterikapasitet også, er vel LiPo i de tror jeg.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart...?

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 25 mar 2023, 13:07
Bjerknez skrev: 25 mar 2023, 11:32 Kjøpte meg denne lille rakkeren på Elkjøp i dag da den var på såkalt klubbtilbud.
Overraskende god lyd i denne og den passer perfekt på hytta, på verandafesten eller hvor det måtte være. :twothumbs:
Veldig bra lyd og greit med trøkk i forhold til fysisk størrelse. Innendørs er det overraskende bra med bass også, men utendørs i åpne omgivelser "mister" man mye av gjengivelsen. Men inntil vegg(er) gjerne et hjørne og under takoverheng, så hjelper det en god del.
Bra batterikapasitet også, er vel LiPo i de tror jeg.
Ja, man må ta den for det den er, så absolutt. Men i den størrelsen og til den prisen er det ikke mye som slår denne tror jeg i "partyfaktor'. JBL har jo større varianter av denne også, men fant ut at denne hadde en god størrelse som man kan ta med seg på tur uten å bli for stor.

Til 1200 spenn mener jeg denne er en morsom sak.

Den skal ha et 7500mAh lithium batteri, så skulle den ta kvelden en dag, så har jeg vertfall et kick ass batteri jeg kan bruke til diverse prosjekter :)

Men som du sier, plassering er alfa omega med en slik. Plasser den inni et hjørne etc. så er bassen ganske imponerende, størrelsen tatt i betrakning :)

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1289
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez | Snart sesongstart...?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 25 mar 2023, 13:25
Gammelsmurfen skrev: 25 mar 2023, 13:07
Bjerknez skrev: 25 mar 2023, 11:32 Kjøpte meg denne lille rakkeren på Elkjøp i dag da den var på såkalt klubbtilbud.
Overraskende god lyd i denne og den passer perfekt på hytta, på verandafesten eller hvor det måtte være. :twothumbs:
Veldig bra lyd og greit med trøkk i forhold til fysisk størrelse. Innendørs er det overraskende bra med bass også, men utendørs i åpne omgivelser "mister" man mye av gjengivelsen. Men inntil vegg(er) gjerne et hjørne og under takoverheng, så hjelper det en god del.
Bra batterikapasitet også, er vel LiPo i de tror jeg.
Ja, man må ta den for det den er, så absolutt. Men i den størrelsen og til den prisen er det ikke mye som slår denne tror jeg i "partyfaktor'. JBL har jo større varianter av denne også, men fant ut at denne hadde en god størrelse som man kan ta med seg på tur uten å bli for stor.

Til 1200 spenn mener jeg denne er en morsom sak.

Den skal ha et 7500mAh lithium batteri, så skulle den ta kvelden en dag, så har jeg vertfall et kick ass batteri jeg kan bruke til diverse prosjekter :)

Men som du sier, plassering er alfa omega med en slik. Plasser den inni et hjørne etc. så er bassen ganske imponerende, størrelsen tatt i betrakning :)
Absolutt verdt pengene, jeg har en Charge 5 på badet også har jeg en større en i garasjen som jeg tror heter Extreme.
Har vel så lite selvutladning at det ikke er vits å nevne engang og jeg lader den i garasjen svært sjelden i forhold til hvor mange timer den blir brukt. Overvintrer der ute i frost også er det bare å spille videre tidlig på våren uten og lade først.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart...?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har en slik enda mindre enn som jeg kjøpte til kontoret på jobben for sikkert 3 år siden. Sinnsyk lyd i denne også, til sitt bruk, men bruker den stort sett som radio og da blir den faktisk litt for "voldsom". Lyden er ikke god nok hvis man vil hlre radio og vokaler.

Men til musikk og spesielt pop etc. er den helt super :)

Xtreme modellen koster vel fort 3.000 kroner ser jeg og da begynner det fort å bli dyrt. den er heller ikke hendig å ha med på tur. Charge 5 er den største jeg fant som jeg mener jeg kan ta med meg på tur. Kunne sikkert klart meg med en mindre en også, men det var ikke rare forskjellen i pris.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Snart sesongstart...?

Legg inn av FredrikE24 »

En kompis tok med seg en sånn en på hytta her for et par helger siden. Jeg synes ikke lyden er spesielt bra, og man er avhengig av å hele tiden spille fra en kilde via blåtann. Kall meg gjerne sær, men jeg synes det er mer støy og til plage i sosiale lag enn noe annet.

Hjemme liker jeg integrerte løsninger. Så det er innfelte høyttalere i taket der hvor jeg ikke ønsker dedikerte høyttalere. Lydavspilling starter og stopper etter gitte pre-innstilte tider(radiokanaler og podcaster jeg følger). Løsøre på kjøkken og bad er forbudt hos meg :crazy:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart...?

Legg inn av Bjerknez »

Da er vi igjen inne på hva man definerer som bra lyd. Lyden er ikke bra i forhold til lyden fra Hjemme hifi anlegget til 100.000 kroner. Lyden er heller ikke bra i forhold til apple sine pro airpods man stikker i ørene. Ei heller bra i forhold til Bose anlegget jeg har under tv'en med dedikert subwoofer.

Men den fungerer som en forlengelse av telefonhøytaleren med rikelig monn. Integrerte høytalere i tak og vegger på ei hytte man leier blir litt voldsomt. Dette er en reisehøytaler eller en høytaler for litt bakgrunnsmusikk når man tar kveldspilsen på verandaen.

Når vi var på dovreskogen camping så spilte jeg full guffe med med min iPhone X omtrent hele tiden. Var lyden elendig? Selvsagt. Men den satt uansett stemningen og så vidt jegbhusker ba ingen meg om å skru av musikken :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Klarte ikke dy meg. Børstet av det værste støvet og tok meg en meget kort runde i dag. Hærlig :)
A20CC15E-E6B5-4076-B6EC-C0CD409D3F9F.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

lazyboy
Innlegg: 241
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av lazyboy »

Liker stuket på den sykkelen👍

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 25 mar 2023, 19:49 Liker stuket på den sykkelen👍
Jeg må vel nesten si meg enig med deg der :vs

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 298
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Ronning »

Fint bilde. Sykkelen så imponerende ren og pen ut og. Blankt og skinnende overalt👏

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Ronning skrev: 25 mar 2023, 20:57 Fint bilde. Sykkelen så imponerende ren og pen ut og. Blankt og skinnende overalt👏
Den er faktisk overraskende skitten og støvete på det bildet der. Den har ikke sett en fille på 6 måneder. Men i morgen tror jeg at jeg skal koste på den en vask :)

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 298
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Ronning »

Gjort en god jobb før og under vinterlagring da. 🙂 Min står utildekekket nedi en parkeringskjeller. Har blitt gråfarga ila vinteren 😄

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Sesongen har offisielt startet!

Legg inn av Bjerknez »

Ronning skrev: 25 mar 2023, 21:04 Gjort en god jobb før og under vinterlagring da. 🙂 Min står utildekekket nedi en parkeringskjeller. Har blitt gråfarga ila vinteren 😄
Ja, den jobben var mer omfattende ja. Grunnlaget er lagt, helt klart. Men den har stått i en uisolert garasje i 6 mnd. Mye spindelvev og andre ting som fester seg til sykkelen da gitt.

Svar