Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 02 mai 2024, 22:10 Snart må du kjøpe GS :thumleft
Du kan være helt trygg på at GS ikke vil bli kjøpt :knegg

lazyboy
Innlegg: 251
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av lazyboy »

Prøvde meg på et likt prosjekt sjøl for et par tre år siden. Nå har jeg amok hengekøye x2, oppblåsbare underlag, primuser , tarper , kokekar , primus osv og ligger fortsatt på hotel eller hytter. Rammmeavtaler gjør seg best på porsgrund porselen. Og biffen smaker best servert.. :lol
Lite mygg og knott også i baren :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 02 mai 2024, 23:21 Prøvde meg på et likt prosjekt sjøl for et par tre år siden. Nå har jeg amok hengekøye x2, oppblåsbare underlag, primuser , tarper , kokekar , primus osv og ligger fortsatt på hotel eller hytter. Rammmeavtaler gjør seg best på porsgrund porselen. Og biffen smaker best servert.. :lol
Lite mygg og knott også i baren :D
Ja, der er vi nok ganske like, bortsett fra at hotell er noe jeg skyr som pesten. Jeg foretrekker heller hytter :)

Det er forholdsvis billig utstyr jeg har kjøpt, så tapet blir minimalt for min del hvis det ikke blir noe suksess. Madammen er mer turmenneske enn meg, så hun kan nok dra nytte av utstyret hvis ikke jeg bruker det også :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Mange av oss (spesielt undertegnede kanskje) blir trigget av tv programmer og annet som viser folk på tur. Det ser så idyllisk og flott ut. Matlaging med primus går som en lek og vi glemmer at det som man ser på TV er klippet og redigert. En seanse på 2-3 dager kan klippes ned til noen få minutter og da er det en del timer som mangler....

Men når man vil oppleve det samme selv og går i innkjøp av utstyr, så kan det slå litt begge veier. Man kan være heldig med været og heldig med plassen man finner. Dagsformen spiller også inn. Alt fungerer nok veldig bra helt til man må begynne å løse problemer.

Feks. må man kanskje plutselig på do, etter å tatt seg en pils i ødemarken. Ikke noen krisesituasjon for Lars Monsen, men for oss andre kan det sitte lenger inne å tre skinkene over en kvist. Selvsagt glemte man dasspapir...

Kanskje går man tom for gass til primusen slik at kveldkaffen utgår. Da begynner det fort å bli nok for oss vanlig dødelige som ikke er vant til å leve flere dager på det naturen gir oss.

En ting er å fyre opp primusen og steke en omelett på en rasteplass. Å telte ute i gokk er helt noe annet og mye skal klaffe for min del for at opplevelsen skal bli komplett.

Da må jeg legge til rette for at det med størst mulig sannsynlighet blir en suksess.

De første nettene hvis man kan overnatte i hytte annenhver natt hvor man får en dusj og får tømt ryggen blir nok ganske sikkert en suksess. Men etter hvert så kommer man hjem igjen og det daglige livet er tilbake. Jobb og andre syssler trenger seg på og teltutstyret blir stuet bort på loftet. Spøesmålet blir da... Blir det tatt frem igjen til neste år?

Svaret på det for min del må bli at den sjansen nok er 50/50. Men det er verdt forsøket og utstyret har ikke kostet meg så veldig mye :)

greina
Innlegg: 105
Registrert: 12 jun 2021, 20:40
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Sted: Ullensaker

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av greina »

Hvis du skal villcampe og ikke har bestemt deg for sted, så er det lurt å beregne litt god tid. Det er ikke alltid man finner egnet sted på første forsøk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

greina skrev: 03 mai 2024, 09:09 Hvis du skal villcampe og ikke har bestemt deg for sted, så er det lurt å beregne litt god tid. Det er ikke alltid man finner egnet sted på første forsøk.
Ja, det har jeg funnet ut. Sitter å leter på Google maps med street View. Har funnet noen aktuelle steder tror jeg. Men deter ikke så lett faktisk. Man skal jo helst ha mulighet til å parkere syklene like ved også.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Å der var liggeunderlaget bestillt. :)

Nå er alt komplett :)

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 478
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Canutus »

Bjerknez skrev: 03 mai 2024, 09:17
greina skrev: 03 mai 2024, 09:09 Hvis du skal villcampe og ikke har bestemt deg for sted, så er det lurt å beregne litt god tid. Det er ikke alltid man finner egnet sted på første forsøk.
Ja, det har jeg funnet ut. Sitter å leter på Google maps med street View. Har funnet noen aktuelle steder tror jeg. Men deter ikke så lett faktisk. Man skal jo helst ha mulighet til å parkere syklene like ved også.
Ja det å finne en bra camp er ikke alltid så lett, om en vil ha "alle fasiliteter", som en grein å sitte på, en bekk å fylle vann ifra, nærmt vei, men vil ikke forstyrres av veien osv. Var på trøsykkeltur i Lofoten for endel år siden og trodde vi hadde funnet en grei plass men den manglet bekken. Vi hadde fulle vannflasker, men ville spare litt på det, så vi kokte pasta på sjøvatn, men det vil jeg prøve å unngå til senere.... :[-X
Da skal jeg heller klare meg uten den greinen å sitte på. Ett tips da er å finne en stor stein å sitte med knebøy innimot. Den metoden virker over tregrensen også, sommer som vinter.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Canutus skrev: 03 mai 2024, 10:12
Bjerknez skrev: 03 mai 2024, 09:17
greina skrev: 03 mai 2024, 09:09 Hvis du skal villcampe og ikke har bestemt deg for sted, så er det lurt å beregne litt god tid. Det er ikke alltid man finner egnet sted på første forsøk.
Ja, det har jeg funnet ut. Sitter å leter på Google maps med street View. Har funnet noen aktuelle steder tror jeg. Men deter ikke så lett faktisk. Man skal jo helst ha mulighet til å parkere syklene like ved også.
Ja det å finne en bra camp er ikke alltid så lett, om en vil ha "alle fasiliteter", som en grein å sitte på, en bekk å fylle vann ifra, nærmt vei, men vil ikke forstyrres av veien osv. Var på trøsykkeltur i Lofoten for endel år siden og trodde vi hadde funnet en grei plass men den manglet bekken. Vi hadde fulle vannflasker, men ville spare litt på det, så vi kokte pasta på sjøvatn, men det vil jeg prøve å unngå til senere.... :[-X
Da skal jeg heller klare meg uten den greinen å sitte på. Ett tips da er å finne en stor stein å sitte med knebøy innimot. Den metoden virker over tregrensen også, sommer som vinter.
Nå er ikke nærheten til sjø og vann det aller viktigste, men det er jo et stort pluss selvsagt. Jeg har vel brukt rundt 5.000 kroner nå på telt og diverse. Overnatter vi totalt 5 dager i Sverige vil jeg si at den summen er tjent inn, mer eller mindre.

I Sverige kan vi også tenne bål, da det ikke finnes noe generelt bålforbud som i Norge. Vertfall så vidt jeg vet.

Angående steinen så var jo det et smart triks. Men samtidig kommer jeg heretter til å være mer oppmerksom når jeg setter meg ned på en stein i naturen. Man vil jo nødig tre beina ned i en klynge med bajs.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Ankom noen fler ting i posten i dag. Samt at jeg fikk satt opp teltet :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Sender en lite skål til alle mine forumvenner!
IMG_0529.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Rha
Innlegg: 288
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Rha »

Skål
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Hjelper med en pils :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Å der kom jammen meg liggeunderlaget også gitt. Akkurat levert på døra. Det har nettopp blitt blåst opp og lagt i teltet. Testet samtidig den lille oppladbare teltlampen som jeg hang i taket. Funket som bare det :)
IMG_0533.jpeg
IMG_0534.jpeg
IMG_0535.jpeg
IMG_0536.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Fikk faktisk ikke testet liggeunderlaget i går. Det blemkun blåst opp og lagt i teltet. Det skal testes sånn kjapt i dag. Så har jeg planer om å sette opp tarpen samt tilpasse taulengder etc.

Poenget med tarpen er egentlig å lage et tak delvis over inngangen på teltet for å skape en stor uteplass hvor man kan sitte under tak/tarp. Men det får jeg ikke testet da det er for liten plass. Så tarpen må jeg finne et delvis egnet sted til i skogen bak huset. Jeg er veldig glad for at jeg har en skogstomt merker jeg. :)

Svar