Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Jaja... da legger jeg forestående diskusjon bak meg og ser fremover :)

I dag har jeg hatt fire nye kjøretimer og jeg har vert på den oppkjøringbanen jeg skal ha oppkjøring på til våren. Balanseløypa går nå strålende, og de andre øvelsene har jeg vel aldri hatt noen problemer med. Spesielt ikke unnamanøvren.
På toppen av det hele tok jeg teoriprøven med det samme og besto med glans :) Fikk kun to feil.

Så nå er det kun sikkerhetskurs på bane, samt oppkjøring igjen så er den i boks :)
men dessverre ikke før neste år, men det viste jeg jo om :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg fått tak i billig "intercom" på Clas'ern:
http://www.clasohlson.com/no/Pr383789000/Pr383789000" onclick="window.open(this.href);return false;

Funker som bare det og den er stemmeaktivert, slik at man kan bruke det medfølgende headsettet i hjelmen og snakke sammen uten å trykke på noen knapper. Rekkevidden er opp til 8km. (fri sikt) så de tskulle nok holde vil jeg tro.

Til lørdagen skal jeg ut å øvekjøre igjen, men da med en hyggelig kar her inne på forumet, hvis det da ikke dukker opp noe for hans del, eller været skulle slå seg helt vrangt. :)

Gule vester er kjøpt, og en rød "L" blir tegnet på i løpet av morgendagen, så dette kan bli en fin helg hvis alt går min vei :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Var på Høk en tur i går sammens med TomB :)

En vellykket tur med mange hyggelige mennesker!
Bare så synd at tiden går så mye fortere når man kjører motorsykkel :)

Så takk til deg TomB for at du gadd å øvekjøre med meg samt ha på deg den flotte gule vesten! :)

Håper uansett ikke at dette la en såpass stor demper på stemningen at du avstår fra neste "kjøretime", hehe.

Slenger med et bilde jeg tok av doningen i går mens jeg ventet på "trafikklæreren".
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av jongsanim »

Misunner deg :D

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Geiroe »

Ulempen med å vente til våren med å kjøre opp, er jo at du, som alle vi andre må friske opp litt på våren. Såkalt våravrustning, da må vi nettopp trene litt på balanse, nødbrems og unnamanøver, for å friske opp litt etter en lang vinter. Da er det jo en stor fordel å få øvelseskjøre en del nå før vi må sette inn sykkelen. men det er like viktig å få kjøre litt til våren. :prop:
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Ja, motorsykkelkjøring må nok uansett friskes opp på vårparten, lappen eller ei :)

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av lars_helgek »

Pen sykkel :D Gratulerer så mye :)

Kan tenke meg til at du gleder deg bra til å komme i gang med lappen igjen da :)

Her er en side for MC utstyr jeg fant som er Helt fin til en billig penge :) Har pakkepriser på jakke/bukse etc :)

http://www.mc-utstyr.no/storefront.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Jeg fikk faktisk en pakke i posten i går med masse MC utstyr :)

Støvler, kjøredress, hansker etc. :)

Dressen er fra Klim, og hanskene er Alpinestars 365 og støvlene er TCX X-Miles.
Hjelmen har jeg allerede kjøpt og det ble en Schuberth C3 Pro.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Har prøvd meg litt med Google Maps og lagt inn ruten jeg kjørte her om dagen sammens med TomB til Høk.

http://goo.gl/maps/l31XW" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Ble en liten øvekjøringstur med TomB i dag også:)

Takk for nok en flott tur Tom!

Her er tre mobilshots fra i dag:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: Her er tre mobilshots fra i dag:
Må bare si at denne cruiseren fra Yamaha ser veldig bra ut :thumleft
Nesten like flott som Moto Guzzi 1400, faktisk :D

Ellers veldig bra at øvelseskjøringa går så det suser :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev: Her er tre mobilshots fra i dag:
Må bare si at denne cruiseren fra Yamaha ser veldig bra ut :thumleft
Nesten like flott som Moto Guzzi 1400, faktisk :D

Ellers veldig bra at øvelseskjøringa går så det suser :prop:
Takk for det :)

Kan vel ikke annet enn si meg enig med deg der. Den cruiseren har et helt "unikt" utseende i forhold til mange andre cruisere jeg har sett. Jeg synes designet minner meg om en gammel motorsykkel fra krigen, samtidig som om det er noe som gjør den veldig moderne. Tror det er den noe ovale frontlykten som setter et litt moderne preg over sykkelen, for denne frontlykten synes jeg er enorm! :)

Nå har ikke jeg noe sammenligningsgrunnlag, men jeg synes også den drar veldig bra og har muskler i massevis uansett hastighet. Var en kort strekning jeg hadde opp mot 140km/t da jeg ble vinket forbi av TomB og den akselererte som pokker fortsatt. Det overasker meg om denne stopper FØR 200km/t for å si det sånn. Bortsett fra denne lille utskeielsen samt ett par svinger jeg touchet bakken med fothvilerene så gikk det veldig pent og pyntelig for seg :)

Er et par ting jeg glemmer til tider og det er bruk av blinklys samt å slå de av etter bruk. Litt småplukk angående svingteknikk etc. skal også terpes litt på, men stort sett går det veldig greit og jeg synes jeg begynner å kjenne sykkelen mer og mer. Vi kjørte ca. 20 mil i dag og sykkelen er overraskende god å kjøre. Jeg fantes ikke sliten noe sted og når TomB måtte hjem til andre sysler, så hadde jeg bare lyst til å kjøre enda mer, hehe.

Så en tur til Vestlandet til sommeren med denne tror jeg går helt utmerket. Jeg har jo også en vindskjerm som fulgte med og det skal sies at jeg ikke har kjørt sykkelen ennå med denne påskrudd, men jeg liker det godt slik det er nå, altså uten.

Jeg venter på Cobra Slipon i posten som lager en litt råere lyd i pottene og denne skal monteres så fort jeg får den levert! :)
Lyden er ikke direkte kjedelig nå heller, men en slik sykkel synes jeg fortjener litt mer punch :)

Jeg har som nevnt tidligere muligens vurdert en sykkel nummer to på sikt, men da er jeg rimelig sikker på at det blir en Duke 690/990 eller en Kawazaki Z800. Men først skal må MC lappen kapres og det skal kjøres en del før jeg tar noen endelig beslutning på akkurat det punktet :)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Intruder »

Gratulerer med sykkelen !! :mc7


Men...med meg som lærer i de hastighetene måtte antakelig intercomrekkevidden vært om lag 80 km....
Er litt snål slik..også.. :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Intruder skrev:Gratulerer med sykkelen !! :mc7


Men...med meg som lærer i de hastighetene måtte antakelig intercomrekkevidden vært om lag 80 km....
Er litt snål slik..også.. :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
Intruder skrev:Gratulerer med sykkelen !! :mc7


Men...med meg som lærer i de hastighetene måtte antakelig intercomrekkevidden vært om lag 80 km....
Er litt snål slik..også.. :prop:
Mangler bare 72, da! :D

Svar