Tror jeg nevnte den tidligere til deg, den er vel av de beste og med mest integrasjon.
Synd du har problem med lastbalanseringen din, det er vel en del av Futurehome du fikk med for og få Enova støtte.
Jeg er nok ikke like mye på med smarthus som deg, men synes det er greit og kunne bruke minst mulig strøm og flytte forbruket til den delen av døgnet det er billig. Bor i leilighet med omtrent ikke strømforbruk og elbil lader koblet til sameiets strøm abonnement så der får jeg ikke endret mye, lader der om natten.
På hytta har jeg større muligheter. Har strøm fra Tibber og deres Pulse, samt Easee elbil lader. Har satt opp effekt balansering til 5 kWt, dette fungerer topp. Nå vett jeg at du har sagt du ikke bryr deg så mye om hva det koster med tanke på strøm og nettleie, men for min del så er forskjell mellom trinn 2 og 3 kr 190 pr måned. I løpet av f eks 5 år har jeg spart godt over 11 laken som om jeg setter disse i fond hver måned ville nok bli betydelig mer.
Det fine med Tibber er at du får noe som heter Grid Rewards. Det vil si at om bilen står tilkoblet lader og det er forskjell mellom tilbud og etterspørsel i nettet så vil du få denne samtidig med du får betalt for og bruke den

Sånn som i går natt f eks så fikk jeg godt over kr 9 samt ca 10 kWt inn på bilen, ja jeg må betale nettleie, men dog allikevel .
Om f eks Tibber har satt opp at bilen skal lades om natten og det er større behov enn tilgjengelig og de ser at bilen din blir ferdig ladet om de holder litt igjen så får du betalt for ikke og lade. Nå siden mai i 2024 har jeg fått omtrent kr 500 i fratrekk på strømregningen pga Grid Rewards.
Jeg kjøpte en Oso Charge som ble lagt ut på finn til røverpris for en tid tilbake, denne er nå installert på varmtvannsberederen som styrer strømforbruk til tiden det er billig samt at den kan stå i bortemodus. Der er nok besparelsen ganske grei.
Ta en kikk på Tibber og se om dette kan være noe, de har masse integrasjoner og løsninger som du kan bruke, samt at de kjører sømløst mot Homey og Futurehome. Skulle du gå for Tibber så bruk gjerne min vervekode: bz2ghc70
Da får både du og jeg kr 500 som vi kan handle for i Tibber Store. Da blir en Tibber Pulse ganske grei i pris for deg

https://invite.tibber.com/bz2ghc70