[quote="Relax"]Kan ikke si at jeg har hørt om at man har veltet pga fotvilere har skrubbet.
Nå skal du høre om en:
Meg!
Spørsmål om nyskjerrige fotvilere...
- Kjellrf
- Innlegg: 1597
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Spørsmål om nyskjerrige fotvilere...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Spørsmål om nyskjerrige fotvilere...
Skrapet mye fothvilere på kjøreskolen min sitt kurs for presis kjøreteknikk på bane (obligatorisk).
Ble litt skremt til å begynne med, men gjorde ingenting etterhvert sålenge jeg er klar over det.
Ble litt skremt til å begynne med, men gjorde ingenting etterhvert sålenge jeg er klar over det.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37883
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spørsmål om nyskjerrige fotvilere...
Gjorde et intervju i fjor med en BSA eier som kjørte med ikke altfor mye nedlegg i svingene. På veteransykkelen hans var det solide fotpinner, som slett ikke lot seg vippe opp... Dette hadde han merket et par ganger og funnet ut ikke var særlig trygt. Ikke minst da han kjente at bakhjulet var på vei opp i været da pinnen gned seg mot asfalten...Kjellrf skrev:Relax skrev:Kan ikke si at jeg har hørt om at man har veltet pga fotvilere har skrubbet.
Nå skal du høre om en:
Meg!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kjellrf
- Innlegg: 1597
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Spørsmål om nyskjerrige fotvilere...
Hadde også faste fothvilere da jeg gikk overende, i Hanakleiva med CB100 for drøyt 30 år siden...AJ skrev:Gjorde et intervju i fjor med en BSA eier som kjørte med ikke altfor mye nedlegg i svingene. På veteransykkelen hans var det solide fotpinner, som slett ikke lot seg vippe opp... Dette hadde han merket et par ganger og funnet ut ikke var særlig trygt. Ikke minst da han kjente at bakhjulet var på vei opp i været da pinnen gned seg mot asfalten...Kjellrf skrev:Relax skrev:Kan ikke si at jeg har hørt om at man har veltet pga fotvilere har skrubbet.
Nå skal du høre om en:
Meg!
Sleit først på gummien en stund, men brått en dag var det metall som tok i bakken.
Med fjærende fothvilere får man et greit forvarsel.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: Spørsmål om nyskjerrige fotvilere...
På min GS så er det sidestøtte (venstre side) og midtstøtte (høyre side) som først tar i bakken.
Dette skjer avogtil ved aktiv kjøring og det har til nå gått bra.
Det farligste er om man er bekymret for å legge seg ned i svingen og stivner. Da går det rett frem!!
Dette skjedde med en i følget vårt for noen år siden
Dette skjer avogtil ved aktiv kjøring og det har til nå gått bra.
Det farligste er om man er bekymret for å legge seg ned i svingen og stivner. Da går det rett frem!!
Dette skjedde med en i følget vårt for noen år siden
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Spørsmål om nyskjerrige fotvilere...
Jepp. Spesielt om en også låser blikket i frykt i retning grøfta : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013