Jalmar skrev:
Når det gjelder italienske kjøregreier har jeg sett litt på en liten perle. Nemlig Fiat Panda 4X4. Leveres med 2-sylindret bensin-turbo. Det er passelig sært.
Hey!
Helt på samme frekvens her, Jalmar; PandaSUV'en er helt klart en morsom kjøyregreie .
Hadde gleden av å teste denne for ikke lenge siden. Dessverre altfor kort tid, men morofaktoren var til å føle og ta på den tida jeg hadde artigsaken til disp.:
mai 2013 IFARTA SUVsjarmør Fiat Panda.pdf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jeg har ikke prøvd Pandaen enda, men regner med at det skjer ganske snart. Ikke at jeg har tenkt å bytte ut sitrona enda, men det er greit å holde seg litt orientert. Og i den ellers så kjønnsløse bilverdenen, er det kjærkomment med modeller som inneholder uvanlige løsninger.
Det som egentlig står øverst på ønskelista vedrørende bil for øyeblikket, er en sitron Jumpy varebil. Akkurat stor nok til å dekke behovet for overnattingsmulighet, og den kan fåes med 4X4.
Kanskje en litt større varebil med plass til overnatting OG en Kawa KLR250 til lokale utforskningsturer i områdene der man camper kan være en god løsning også. Det beste fra 2 verdener på en måte
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Eskroten er også avhendet Desmo. Nå har det gått rett i dosselossen på fyste klasse. Den ble erstattet av Heinrich fra Tyskland. Den har HausGestapo tatt beslag i. Men jeg får fremdeles lov til å betale for sørvis og bensin . Til gjengjeld er sikkerhetsavstanden til Benito meget stor
En kan visst ikkevære lenge unna forumet før Desmo fokuserer på fly og Pollti står uten kabulkaret
Egentlig hadde jeg ikke tenkt å skrive om det, men jeg har bestilt meg en ny mc i dag. Pollti kommer til å sette meg opp i testamentet sitt når han hører åssen sykkel jeg har bestilt
Jeg får vel rette litt opp i signaturen mens jeg er i gang
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Lenge siden sist.
Versys ut, KLX 250 inn?
Mao. full fokus på gruskjøring
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ja, lenge siden sist. En kombinasjon av "døgnet-rundt-jobbing" , generell "lei-av-internett"-syndrom og mer eller mindre hvilende sykler i garasjen.
Vesrysen var en strålende sykkel på alle måter. Men planen i fjor vår var egentlig å legge mc på hylla. Og selge unna alle utenom Gamle. Begynte med Versysen fordi jeg regnet med at den var lettest å selge. Og det var gjort på et blunk.
Når turen kom til Voyageren, kom også fint sommervær. Så da blei jeg fanget av "bare en siste langtur"-fenomenet. Og dermed blei videre salgsfremstøt lagt på is
Fordelen med en KLX250 er at den er godt egnet til grusgrendte strøk. Og den går akkurat inn i bilen. Så jeg ser vel for meg noen turer der jeg velger meg et utgangspunkt, og reiser turer på "mopeden" derfra. Vet om noen greie campingplasser i "villmarka" som er enkle å nå med bilen, som har omegn som egner seg til KLX250
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Jalmar skrev:En kan visst ikkevære lenge unna forumet før Desmo fokuserer på fly og Pollti står uten kabulkaret
Egentlig hadde jeg ikke tenkt å skrive om det, men jeg har bestilt meg en ny mc i dag. Pollti kommer til å sette meg opp i testamentet sitt når han hører åssen sykkel jeg har bestilt
Jeg får vel rette litt opp i signaturen mens jeg er i gang
Har lett for å "ta til vingene" når jeg ikke blir holdt i øra av forumets nonsenslogiker.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Jalmar skrev:En kan visst ikkevære lenge unna forumet før Desmo fokuserer på fly og Pollti står uten kabulkaret
Egentlig hadde jeg ikke tenkt å skrive om det, men jeg har bestilt meg en ny mc i dag. Pollti kommer til å sette meg opp i testamentet sitt når han hører åssen sykkel jeg har bestilt
Jeg får vel rette litt opp i signaturen mens jeg er i gang
Har lett for å "ta til vingene" når jeg ikke blir holdt i øra av forumets nonsenslogiker.
Skal nok få deg ned på jorda igjen
Forøvrig kan nevnes at jeg har bedrevet litt forskning på de australske urinvånernes valg av navn. Altså Aboriginerne. Lenge har jeg fundert på hva som får urinvånere til å velge et såpass vanskelig navn. Same, f.eks., er jo et mye enklere navn å forholde seg til.
Jeg har kommet fram til at valget av navn kommer av at de hadde en nasjonalrett som bestod av ferskvannsfisk nedlagt i alkoholholdig væske. Eller Abbor i gin, som de kallte det.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
"Døgnet-rundt-jobbing"... ja, jo... kan skjønne den, forsåvidt. Har vært der selv noen ganger... "Lei av internett"... Den har jeg ingen problemer med å forstå
Men å legge MC på hylla !
Den greier jeg ikke helt å begripe .
Men artig å se at du smpkubikker og gruspotensmopeder deg med en KAwa 250.
Såntno' kan fort få tilbake den motoriserte tohjulsgløden, kan jeg tenke meg :-) .
Gratulerer så mye som nybakt småkubikkfar .
Jalmar skrev:Hei AJ
Ja, lenge siden sist. En kombinasjon av "døgnet-rundt-jobbing" , generell "lei-av-internett"-syndrom og mer eller mindre hvilende sykler i garasjen.
Vesrysen var en strålende sykkel på alle måter. Men planen i fjor vår var egentlig å legge mc på hylla. Og selge unna alle utenom Gamle. Begynte med Versysen fordi jeg regnet med at den var lettest å selge. Og det var gjort på et blunk.
Når turen kom til Voyageren, kom også fint sommervær. Så da blei jeg fanget av "bare en siste langtur"-fenomenet. Og dermed blei videre salgsfremstøt lagt på is
Fordelen med en KLX250 er at den er godt egnet til grusgrendte strøk. Og den går akkurat inn i bilen. Så jeg ser vel for meg noen turer der jeg velger meg et utgangspunkt, og reiser turer på "mopeden" derfra. Vet om noen greie campingplasser i "villmarka" som er enkle å nå med bilen, som har omegn som egner seg til KLX250
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Når man har rusla rundt på 2 hjul i over 30 år, hovedsakelig i de skandinaviske landene, blir det liksom litt vanskelig å motivere seg. En har jo kjørt de fleste veiene flere ganger. Og da begynner man å lete etter vanskeligere veier, og da er det ikke til å komme utenom de små og lette syklene. Lavtflygende grusvei og off road med Voyageren går an, men selv jeg har måttet innse at 400 kg blir litt i overkant
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Var i nærområdet ditt i dag. Handletur til Charlottenberg via Bjørkelangen.
Har ikke kjørt sykkel like lenge som deg, men synes det fortsatt er skikkelig artig å kjøre en vei jeg kjenner ut og inn.
Men for all del, jeg kan også forstå at "alt har sin tid" og at fascinasjonen etterhvert kan blekne.
Uansett, samma det og okkesom, hyggelig å ha deg tilbake og at interessen fortsatt er såpass til stede at det handles ny sykkel
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave