JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av tagesk »

Jalmar skrev:.....og borte blir den gode følelsen av at man kjenner sykkelen sin.
På den andre siden: Borte blir også veldig mye av behovet for å reparere.

Om du kjøper en normal sykkel i dag, da kan du regne med å kunne kjøre 100.000 km uten
å bli skitten på fingrene. Du kan ikke reparere ting, men du behøver ikke heller.

For de fleste er det et fremskritt.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av MaxTron »

Eee NETTOPP!!!

Med andre ord: Desto mere utstyr, desto flere feilkilder, og i særdeleshet det som er elektronikk og databasert, og tyske kjøretøy er overrepresentert.

Altså: Ingenting nytt.

Eneste en kan prise seg lykkelig for i denne sammenhengen er at V.A.G. IKKE lager motorsykkler :-k
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av ejs »

:thumleft

De lager ikke motorsykler enda...
De eier 20% av Suzuki
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av MaxTron »

ejs skrev::thumleft

De lager ikke motorsykler enda...
De eier 20% av Suzuki
AUUUU!!!
De har vel stort sett pålitelig elektronikk?? Enn så lenge.................... :sorry :sorry
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7614
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av mekkern »

VAG pålitlig elektronikk?????? :lol :lol :lol :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:VAG pålitlig elektronikk?????? :lol :lol :lol :lol
Var ikke det æ mente.
Mente at Skuzuki vel har stort sett pålitelig elektronikk... Men frykter for hvor lenge DET varer vist VAG er inne på eiersiden.... :sorry
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Desmo »

ArcticTiger skrev:
Desmo skrev:Men så ille som Ducati er det vel ikke? Liten service på 10.000, 30.000, 50.000 osv. Og Stor service på 20.000, 40.000, 60.000 osv. Stor service inneholder skifting av registerreim og ventiljustering bl.a og det koster.
Det ække "registerreim" :[-( Det er KAMREIMER!
Jeg er glad jeg har folk til å pusle med Ducatien, jeg hadde aldri tørt å ta den bort fra Vestfold :[-( Men kjempesykkel å kjøre da, de små horna spretter ut i panna med en gang Det Buldrende Hjertet begynner å pompe, og kløtsjen begynner å skrangle :knegg .
Det veier opp for litt servaice kostnad innimellom, det :thumleft
Du får unnskylde at jeg kaller det for registerreim, men det er nå navnet på disse lissene her hvor jeg bor. Og jeg har et stykke til Ducatienes Mekka i Norge, nemlig Holmestrand. For jeg bor et lite stykke fra Mjøsa's vestbredd, på Toten. Det er litt plundrete,men det ordner seg.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Desmo »

mekkern skrev:VAG pålitlig elektronikk?????? :lol :lol :lol :lol
Ja, bare flir du. Jeg har en 10 år gammel Bora som nå nylig måtte ha ny sender i nøkkelen for fjernkontroll av låsinga. Det er det eneste av elektronikk som har krangla mens jeg har hatt bilen siden 2001. Om det skulle skje noe nå, vil jeg skrive det på kontoen for elde.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Pollti »

Jalmar ! Kjøpte dette rakkelet jeg på påståtte 251 ccm jeg. Ser ut akkurat som en Jawa 350. Med litt sats og mye tålmodighetgikk den i sånn rundt 105 km/t på det værste. Nå regner jeg å ha 10 dager omtrentlig til å prøve den ut.
Dokumentasjonen er høyst tvilsom men for en 100 lapp så ordnes det seg nok slik at den kan kjøres lokalt ihvertfall så da er det tid til å grave i registeret hvis export er målet.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Desmo »

Har du funnet en SMK'er igjen, Pollti? :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Jalmar »

Pollti skrev:Jalmar ! Kjøpte dette rakkelet jeg på påståtte 251 ccm jeg. Ser ut akkurat som en Jawa 350. Med litt sats og mye tålmodighetgikk den i sånn rundt 105 km/t på det værste. Nå regner jeg å ha 10 dager omtrentlig til å prøve den ut.
Dokumentasjonen er høyst tvilsom men for en 100 lapp så ordnes det seg nok slik at den kan kjøres lokalt ihvertfall så da er det tid til å grave i registeret hvis export er målet.
Gratulerer :bananas Den vil du nok få MYE glede av. Om det så bare blir lokalt. :prf

Kanskje du vil ha interesse av å lese om disse her da? : http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=658424" onclick="window.open(this.href);return false;

En gærning på MZ med sidevogn, og en gærning på Jawa med sidevogn. På vei fra Ankara til Elefant-treffet (tror jeg det var) I hvert fall vinterkjøring, sidevogner, 2-takt og kjettinger på hjula. Burde være fantastisk håpløst :prf
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Jalmar »

Forøvrig kan nevnes at jeg holder på for fullt i garasjen for tiden. Det hadde blitt så rotete og fullt av skrot, at det begynte å bli ekstra vanskelig å orientere seg der inne selv for meg.

Er på langt nær ferdig, men nå har jeg i hvert fall fått hengt opp hjemmelaga verktøytavle og fått det meste av "bruksverktøyet opp på veggen. Kommer historie på hjemmesia etter hvert. :mk

Etterpå skal jeg ut for å gjøre ferdig ryddinga. Blir jo litt heft i dag fordi det er morsdag. Må purre Madame Noir etter en drøy ukes hvile, og komme meg bort i blomstersjappa. Stor bukett blomster til mor er viktig. :thumleft

Så kan jeg komme i gang med nødvendig sykkel-mekking. Er ganske motivert nå, etter et par rolige sesonger. Tea skal få originalt fordrev med 15 tenner istedenfor det som sitter der med 16 tenner. Regner med at klutchen holder en sesong til på den måten. Så blir det å montere et nytt Heidenau K60 bakdekk. Og selvfølgelig oljeskift med filter. Det kan hende jeg feier på varmeholker og monterer et par strømuttak på Tea også.

Voyageren er fortsatt rimelig vedlikeholdsfri. Han har en oljelekkasje fra simmeringene rundt balanseakslene som jeg må fikse. Ellers skal han få være i fred. Oljeskift med filter blir jo tatt i forbindelse med reparasjonen. Ellers regner jeg med at han går knirkefritt denne sesongen også. Ikke rart at Kawa slutta å lage disse syklene. Kunne ikke være mye å tjene på dem når de bare ruller og går uten tull. :\m/:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Desmo »

Jalmar skrev:Forøvrig kan nevnes at jeg holder på for fullt i garasjen for tiden. Det hadde blitt så rotete og fullt av skrot, at det begynte å bli ekstra vanskelig å orientere seg der inne selv for meg.

Er på langt nær ferdig, men nå har jeg i hvert fall fått hengt opp hjemmelaga verktøytavle og fått det meste av "bruksverktøyet opp på veggen. Kommer historie på hjemmesia etter hvert. :mk
Når Jalmar må rydde i garasjen for å finne frem, er det meget alvorlig! Og vi får ikke glemme at han har sørveggen med verktøy i sideveska på Voyageren. Så da er det igjen to vegger som må ryddes. Og sikkert litt ruskomsnusk på gulvet. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6990
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Jompa »

Desmo skrev:
Jalmar skrev:Forøvrig kan nevnes at jeg holder på for fullt i garasjen for tiden. Det hadde blitt så rotete og fullt av skrot, at det begynte å bli ekstra vanskelig å orientere seg der inne selv for meg.

Er på langt nær ferdig, men nå har jeg i hvert fall fått hengt opp hjemmelaga verktøytavle og fått det meste av "bruksverktøyet opp på veggen. Kommer historie på hjemmesia etter hvert. :mk
Når Jalmar må rydde i garasjen for å finne frem, er det meget alvorlig! Og vi får ikke glemme at han har sørveggen med verktøy i sideveska på Voyageren. Så da er det igjen to vegger som må ryddes. Og sikkert litt ruskomsnusk på gulvet. :knegg
Rot kan hverken oppstå eller forsvinne, bare anta andre former.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Pollti

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Pollti »

Desmo skrev:Har du funnet en SMK'er igjen, Pollti? :knegg

Ja, en nesten strøken MZ 251 ccm av ukjent opprinnelsesår. Den måtte jeg jo bare kjøpe. Igår havarerte den 700 km fra målet men landsby smeden fikk liv i den etter løfter om god betaling og mye raki. Skulle egentlig vært ved målet kl 1800 i går men datt nettopp inn døra på hotellet lettere iskald,øm i ræva og tørst noe forsinket. :knegg Toppfarten er nå redusert til 73 km/t så det må skrues mere. Jeg vet det er verksted som driver med VW boble restaurering en halvtimes kjøretur herifra de kan sikkert villede godt om hvor de har kunnskap om denne motoren. Den er sabla fin i teknisk tilstand-til og med stereoanlegg har den ! Ånkli lekkert må vite med hai tekk av ukjent opprinnelse. Jeg er ikke overbevist om at det er hverken MZ eller Jawa men etter de hjemmelagede klistremerkene på tanken å dømme og eierens forsikring så er det en MZ. Også så fin blå røyk den gir fra seg da :bananas For 800 kroner er dette et kjempekjøp. :prop:

Svar