Gopro

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
tom-tank
Innlegg: 4
Registrert: 01 aug 2013, 00:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Gopro

Legg inn av tom-tank »

Har kjøpt mæ gopro black editon i dag å ska montere det på hjelmen blant anna.
men ska æ ha det oppå eller på sia av hjelmen? ka de lærde sei om det?
tenke da spesielt på vind motstand osv?

Takk før svar :)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Gopro

Legg inn av SuperMorten »

Hei og velkommen :vs

Tror det blir smak og behag. Personlig kjøpte jeg Contour Roam, fordi det er litt smalere enn GoPro, og jeg synes det ser helt fjollete ut med den GoProen oppå toppen av hjelmen. Så jeg ville ha plassert den på siden. Men som sagt det er smak og behag, og ikke noe rett eller galt. :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

tom-tank
Innlegg: 4
Registrert: 01 aug 2013, 00:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Gopro

Legg inn av tom-tank »

jo takke før det :)
Takke før svar, å æ kom vell egentlig fram tell at det blir montert på sia av hjelmen. satse på at det det blir mange fine videoa man kan vise dem som kje skjønne vitsen me å kjøre sykkel :)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Gopro

Legg inn av SuperMorten »

tom-tank skrev:jo takke før det :)
Takke før svar, å æ kom vell egentlig fram tell at det blir montert på sia av hjelmen. satse på at det det blir mange fine videoa man kan vise dem som kje skjønne vitsen me å kjøre sykkel :)
Trur ikke det hjelper. Kjerringa skjønner ikke vitsen når jeg viser henne en del av de flotte videoene jeg finner her.. Men vi andre som kjører ser vitsen.. :knegg :lol :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Gopro

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:20, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Gopro

Legg inn av Snikendeugle »

Det er vel mindre vindmotstand på toppen enn på siden av hjelmen med gopro, med tanke på det gigantiske festet du må ha på for å kunne sidefeste den.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Gopro

Legg inn av LordShaft »

Vindmotstand er ikke tema her, er det vel gutter? Jeg har hatt langt over lovlig hastighet på sykkelen med GoPro'en på siden av hjelmen uten at den merkes. Jada, festet ser litt fjollete ut, men er nå bare slik det er. Alle skjønner nå hvertfall hva det er du har hengende der :-P

Jeg syns det blir desidert best film når du har kamera på siden av hjelmen. Blir så unaturlig høyt når du har det på toppen av hjelmen. Liker å gi inntrykk av at en filmer i samme høyde som det hadde vært naturlig for øynene å se (om du skjønner)

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Gopro

Legg inn av mekkern »

fester heller kameraet diskrè på sykkelen-slipper all virringen med hodet( jeg vrir mye på hodet for å få med alt som skjer rundt meg) og får frem "farta" bedre når en får med nedlegget.. ikke ser jeg ut som "Teletubby" eller gir "onkel" ekstrem lyst til å sjekke kamera...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Gopro

Legg inn av erlend_cbr »

Feste på brystet eller på tanken er mine favorittvinkler. Videoen nedenfor er filmet med en GoPro, riktig nok en litt eldre type, men absolutt min favoritt på YouTube.

Kan kanskje ha noe med sykkelen å gjøre? :redface

http://www.youtube.com/watch?v=sg4Zz7EmO6Q
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Gopro

Legg inn av Snikendeugle »

Syns stasjonære posisjoner som sykkel og bryst fort blir litt kjedelig, med mindre man kombinerer det med flere vinkler da :)
Men alt til sitt bruk : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Gopro

Legg inn av PCP »

Det er selvfølgelig en smaksak dette her, men som så ofte ellers må jeg si meg mest enig med Mekkern. På toppen av hjelm syns jeg ofte blir for høyt, og generelt syns jeg det i lengden blir litt "rotete" og slitsomt med filmer tatt fra hodet. Men som Snikendeugle nevner kan det vel kanskje sies å gi litt mer action-preg.

Selv kunne jeg tenke meg å prøve et brystfeste, eller eventuelt et ny og mindre slitt vindskjerm kombinert med sugekopp på tank som jeg bruker i dag.

Vet ikke hva slags sykkel trådstarter har, men selv om jeg blir litt misunnelig på alle "jeg har ny sykkel-trådene" her så er en fordel med å ha en eldre VFR at man slett ikke trenger musikk. Vil faktisk gå så langt som å si det er skam å legge musikk på all "motor-sport" hvor det finnes snev av kul lyd fra farkosten selv. Men også her kommer festet inn i bildet, i hodehøyde er det 95% vindstøy, bak skjerm og med det åpne kamerahuset får man vakker musikk ferdig mikset inn! :thumleft

Svar