Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?

Legg inn av Olav K »

Jeg var også ganske sugen på Duke 690 R, innmari god sittestilling, og mye gøy for penga.
Men før jeg fikk ut fingern var de utsolgt fra lager med '13 modeller... :-k
Så jeg fallt for en Triumph Street Triple R 675, de ligger litt over prisen til Duken, men liker du den, og er kjapp, så har Alf Graarud en demosykkel som er gått 68 km til 139900, den er klar for levering med årsavgift betalt. Det er ett godt kjøp:-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?

Legg inn av Snikendeugle »

AMD har mange Dukes inne : ) Ihvertfall fra det jeg så igår. Minst 3 690 Duke's som ikke var reservert :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?

Legg inn av tommen30 »

Fet førstegangssykkel.

Bare pass godt på den, den blir fort stjålet. Kjenner 2 stk som sykkelen forsvant etter bare noen dager, men det var i Oslo.

Jeg er på sykkel nr 2 og kjører z800 med effektanlegg, sort matt og kort skiltoppheng osv. Noe av den peneste sykkelen du får i den klassen, folk stopper og sier fet sykkel hver gang jeg er ute å kjører for å ta i litt. Men som sagt koster litt mer kr som nevnt over.

Første sykkelen min var z750 men Duken er ser fetere ut, Z750'en er utrolig billig å forsikre i allefall.

schmelck
Innlegg: 7
Registrert: 29 aug 2013, 10:53
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?

Legg inn av schmelck »

TheHaughom skrev: LC4 motoren fra 09 og oppover er bunnsolid,
Var det mye problemer med de før? Hva var gjengangere da?

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?

Legg inn av tommen30 »

Jeg har hørt at de blir fort stjålet.

En annen ting så bråker de sånn inn i helvete, jeg med min kawa z800 uten plombe sto ved siden av en KTM med en potte som var under sykkelen. Herregud for et bråk, er nesten som å gå med solbriller inne.

Jeg putta plombe i effektanlegget mitt på min kawa, redd for av vinduene skulle knuse, men den ktm'n var 10 ganger værre. Blir nesten for mye av det gode, helt sykt. Hadde følt meg teit jeg as, kjørt rundt på en sånn sykkel.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?

Legg inn av TheHaughom »

tommen30 skrev:Jeg har hørt at de blir fort stjålet.

En annen ting så bråker de sånn inn i helvete, jeg med min kawa z800 uten plombe sto ved siden av en KTM med en potte som var under sykkelen. Herregud for et bråk, er nesten som å gå med solbriller inne.

Jeg putta plombe i effektanlegget mitt på min kawa, redd for av vinduene skulle knuse, men den ktm'n var 10 ganger værre. Blir nesten for mye av det gode, helt sykt. Hadde følt meg teit jeg as, kjørt rundt på en sånn sykkel.
Var nok ikke helt original eksos på den da ;) tipper Akrapovic race underslung exhaust. Uten db-killer.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?

Legg inn av Snikendeugle »

tommen30 skrev:Jeg har hørt at de blir fort stjålet.

En annen ting så bråker de sånn inn i helvete, jeg med min kawa z800 uten plombe sto ved siden av en KTM med en potte som var under sykkelen. Herregud for et bråk, er nesten som å gå med solbriller inne.

Jeg putta plombe i effektanlegget mitt på min kawa, redd for av vinduene skulle knuse, men den ktm'n var 10 ganger værre. Blir nesten for mye av det gode, helt sykt. Hadde følt meg teit jeg as, kjørt rundt på en sånn sykkel.
Tam som en symaskin med ekstra lyddemping om du lar standard potte og katalysator stå.
Ref. [video]http://www.youtube.com/watch?v=AE7udhDie6o[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?

Legg inn av tommen30 »

TheHaughom skrev:
tommen30 skrev:Jeg har hørt at de blir fort stjålet.

En annen ting så bråker de sånn inn i helvete, jeg med min kawa z800 uten plombe sto ved siden av en KTM med en potte som var under sykkelen. Herregud for et bråk, er nesten som å gå med solbriller inne.

Jeg putta plombe i effektanlegget mitt på min kawa, redd for av vinduene skulle knuse, men den ktm'n var 10 ganger værre. Blir nesten for mye av det gode, helt sykt. Hadde følt meg teit jeg as, kjørt rundt på en sånn sykkel.
Var nok ikke helt original eksos på den tipper jeg ;) tipper Akrapovic race underslung exhaust. Uten db-killer.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Jeg fikk ikke med meg merket men det var i ikke stock eksos, men det var rett under sykkelen. du hørte ikke kawaen min og jeg kjørte da med uten db killer. Heeelt vannvittig.

Jeg kjørte uten db killer på min kawa i den første perioden og det var litt for mye av det gode. Hver gang jeg slapp gassen smalt det i potta men ubrent fuel. Satt på en rør av noe slag på min Leo Vince og lyden kommer ca etter 3500 rm og ikke hele tiden. Er heller min greie, men fet lyyd ja men splitsomt å kjøre rundt med a.

Svar