Erfaring med MC forhandlere i Norge

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Wheels
Innlegg: 87
Registrert: 13 jun 2010, 05:29
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Nordland

Re: MC forhandlere i Norge

Legg inn av Wheels »

Synes disse:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Er håpløse å forholde seg til.

Verdal båt scooter & mc

Har hatt litt kontakt med de, og har overhode ikke tillitt til dem.

V-twin i Horten er deres rake motsetning - der inngir de tillitt fra første stund.

V-twin har billig frakt også, sponser halve frakta til Nordland - ca 1500,- kr å betale fra Horten.

Verdal båt scooter & mc var knapt i stand til å få mc,ene ut døra uten at det kostet flere tusen kroner ekstra.
Sist redigert av Wheels den 21 mai 2014, 14:23, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MC forhandlere i Norge

Legg inn av Snikendeugle »

Det var jo en konstruktiv post... :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Wheels
Innlegg: 87
Registrert: 13 jun 2010, 05:29
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Nordland

Re: MC forhandlere i Norge

Legg inn av Wheels »

Hva mener du?

Spiller ikke alle brukererfaringer noe for deg?

For å bli bedre - må man vite hva man gjør galt.

Men de som ikke gjør noe galt - enda de poster at de kjører i 135km - er vel litt vanskelige.

Liker du ikke mine innlegg så hold deg unna.

Brukererfaringer kan være Gull verdt for enkelte, selv om de ikke er det for deg.

Wheels
Innlegg: 87
Registrert: 13 jun 2010, 05:29
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Nordland

Re: MC forhandlere i Norge

Legg inn av Wheels »

For de som har interesse kan jeg opplyse at den ene brukererfaring er:

Mc som var avtalt at den skulle bli kjøpt - ble solgt til annen mens "kjøper" skulle ordne forsikring hos sitt forsikringsselskap.

Når dette var i boks hos "kjøpers" forsikringsselskap - fikk han beskjed om at mc,en var solgt.

Måtte da tilbake til Tryg for å kansellere nylig inngått forsikring.

Hvis dette inngir tillitit - så vel bekomme.

Det gjaldt ikke Suzukien som er avbildet på linken men en annen mc.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MC forhandlere i Norge

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg er ikke synsk, og kunne ikke lese dine dårlige erfaringer utifra den første posten :) Da så det mer ut som "Disse liker jeg ikke, men DISSE derimot liker jeg!"
Det ga mer mening så snart det kom grunnlag for negativiteten mot dem :prf
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MC forhandlere i Norge

Legg inn av SuperMorten »

En forhandler mindre. Synd.

http://www.rbnett.no/nyheter/article9728505.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Episk
Innlegg: 31
Registrert: 14 apr 2014, 18:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.
Sted: Sør-Trøndelag

Re: MC forhandlere i Norge

Legg inn av Episk »

Hepp.

Ble vist mitt første innlegg dette selv om jeg pleier å titte innom her ganske ofte.

Uansett, jeg vil også advare mot gjengen på Verdal Båt Scooter & MC.
Jeg la igjen godt over 100 lapper der når jeg kjøpte ny snøscooter der for noen år siden.
Fikk problemer med ledningsnettet første vinteren og leverte scooteren til avdelingen deres i Stjørdal for å ta det på garantien.
Det gikk en måned og jeg hørte ingenting så tilslutt ringte jeg å purra... Fikk som svar at de hadde sett på den, men kunne ikke finne feilen og de mente at det her var en jobb for hovedavdelingen på Verdal.
Så jeg henta selv scooteren og kjørte den opp dit (ca en time ekstra kjøring hver veg). Det gikk en ny måned uten noe info så jeg ringte pånytt... Nei, de hadde ikke rukket å se på den. Ny måned, nytt forsøk... Ja no skulle de endelig se på den. Enda en måned og enda en purretelefon, no var det ikke sessong lenger så det kunne jo ikke haste så mye mente de. Jaha... Ble ganske irritert å fikk fyra opp under rumpa på dem så tilsutt fikk de startet med den, bestilt ledningsnettet og montert det! Hører også med til historien at de ikke sjekka hvorfor problemet oppstod, bare byttet ledningsnettet da det var det "PC'n" ba dem gjøre.

Leverte scooteren i starten av Mars og fikk den igjen i august. Nesten 6 måneder venting så no burde no scooteren være klar til neste sessong. Neeeeida, ett par turer så surna den igjen. Da gadd jeg ikke mere å bestilte nytt el-nett og ny ECU fra statene å bytta det selv. Jepp, no funka den.

Helt elendig service, trege og fulle av unnskyldninger. 6 måneder venting for å få bytta ei kabelstrømpe på garantien. ](*,)

Styr unna!
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av AJ »

Tok sjansen på å endre overskriften på denne tråden fra "MC forhandlere i Norge" til "Erfaring med MC forhandlere i Norge".
For det er det den strengt tatt handler om.

Selv må jeg si har vært godt fornøyd med hvordan jeg som kunde hos AMD i Oslo er blitt behandlet fram til nå som nysykkelkjøper.
Har registret på nettet at flere har hatt det de mener er negative opplevelser med AMD. Synd om de har opplevd det slik.
Kan ikke si jeg kjenner meg igjen de beskrivelsene jeg har lest.
At AMD ikke gir like mye ved dørene som andre hva gjelder rabatter ved kjøp av sykkel får så være.
Kanskje like greit, når jeg tenker meg om. At forhandlere legger inn årene har jeg kjent på kroppen to ganger allerede. Først da jeg kjøpte ny TDM 900 hos Jeco Motor i 2006 og Moto Guzzi Stelvio hos Motorport i 2012. I dag er begge disse forhandlerne borte. Og jeg fikk god pris på syklene jeg kjøpte hos begge forhandlerne...

Til alt hell overtok Guzzi-forhandler Hadeland MC kundeansvaret da det var behov for å fremme garantisak overfor importøren.

Derfor er det kanskje greit med forhandlere som edruelige nok til å gi litt, uten å overby på en måte som kan gå utover eksistensgrunnlaget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Lego
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2011, 12:07
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av Lego »

Bikerstreet (Stavanger) bør man holde seg unna.

Dårlig kundebehandling og lite vilje (og evne) til å hjelpe er gjengangere.

Jeg har vært innom der mange ganger og en av de siste gangene var jeg på jakt etter en ny(!) Street Triple. Jeg fikk beskjed om å gå hjem og kikke på nettet.

I tillegg har kunden stort sett aldri rett! Jeg har selv sett en krangel mellom en kunde og en kundebehandler nesten utarte seg til en slåsskamp.

Det som er synd er at de er nesten den eneste mc-butikken igjen i Stavanger-området.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av TomB »

Jeg har god erfaring med Graarud, de stilte opp, i en litt vanskelig situasjon :thumleft
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av Tobben84 »

Lego skrev:Bikerstreet (Stavanger) bør man holde seg unna.

Dårlig kundebehandling og lite vilje (og evne) til å hjelpe er gjengangere.

Jeg har vært innom der mange ganger og en av de siste gangene var jeg på jakt etter en ny(!) Street Triple. Jeg fikk beskjed om å gå hjem og kikke på nettet.

I tillegg har kunden stort sett aldri rett! Jeg har selv sett en krangel mellom en kunde og en kundebehandler nesten utarte seg til en slåsskamp.

Det som er synd er at de er nesten den eneste mc-butikken igjen i Stavanger-området.
Har også en del negativt derfra, og flere jeg kjenner skyr de som pesten. MEN, nå trosset jeg dette og kjøpte ny sykkel derfra, og er godt fornøyd med behandlingen jeg har fått, så jeg har valgt å se framover og kommer til å følge servicer der.

I tillegg så er han sjefen oppe på kjøreutstyr-avdelinga veldig serviceinnstilt og har enormt godt utvalg :thumleft

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av svein690 »

Kan absolutt anbefale Riseberg mc i Askim!

Har nylig handlet sykkel derfra, og den servicen som Gunnar yter, er helt upåklagelig!

Følte meg definitivt godt tatt vare på i det jeg kom inn døren, og han forklarte og pratet om absolutt alt som var å vite om sykkelen.
Så jeg gleder meg stort til å dra tilbake for å hente gliset :thumleft


Har også god erfaring med Snellingen i Oslo, de har også veldig god service, tar seg god tid til å prate med potensielle kunder

Brukeravatar
leif87
Innlegg: 52
Registrert: 18 sep 2014, 18:57
Motorsykkelen din: skal kjøpe ny i 2020
Sted: Buskerud, Lier

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av leif87 »

Jeg er veldig fornøyd med monsterbike i Drammen :)

Har kjøpt sykkel og klær der, veldig god kundebehandling :)
Suzuki V Strom 2014mod
2015: 5050km
2016: 6020km
2017: 600km
2018: 700km
2019: 60km solgt

Harley Davidson Dyna Low Rider 1550 2001mod

Kani
Innlegg: 46
Registrert: 17 feb 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM 1190R 2016

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av Kani »

Noen som kan anbefale en KTM-forhandler (er på nippet til å investere i Adventure 1190)? Er lite av dem her i Nord-Norge, så det spiller egentlig ingen rolle hvor jeg må dra, så lenge det er greie og hyggelige folk som jobber der :)

Finner noen som går igjen på nett:
Spinnin-wheel (ikke oppdatert nettside)
HatleMotor (ikke oppdatert nettside)
Ride (den beste nettsiden, tror jeg)
x-rider (ingen nettside som funker)


Noen som har erfaringer med disse? X-rider er vel den som er nærmest meg. Hørt mye bra om spinnin-wheel, og om Ride i Bergen.
Er litt skeptisk til at enkelte ikke oppdaterer nettsidene sine. Gir meg litt blandede signaler....

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av Tobben84 »

AMD har jeg hatt god erfaring med :thumleft

Svar