El.starter

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
samoth
Innlegg: 19
Registrert: 04 mai 2012, 15:59
Motorsykkelen din: Honda VFR 800 98'

Re: El.starter

Legg inn av samoth »

Tomgsx-r skrev:Da begynner jakten på og renorvere gamle starter. 3 ukers leveringstid for ny i norge, og 6000,- nå innser jeg helgturen opp i ryfylke hår duken :(

Tror hillevåg elektrodiesel kan hjelpe deg. De renoverer generatorer vet jeg.
Honda VFR 800 1998 modell

x 2003' Honda Hornet 600

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: El.starter

Legg inn av Tomgsx-r »

Da skjedde det samme igjen på samme bensinstasjon :sorry

Sist var det pluss "tappen" som det var brudd i. Ble loddet og fungerte plettfri i noen uker. Akuratt samme symptomer nå. Er det samme bruddet igjen mon tro? Var mc verksted som loddet sist, men vet ikke hvor mye kunnskaper de har med lodding :scratch

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: El.starter

Legg inn av Moby »

Loddetinn er et veldig mykt materiale. Det leder strøm godt, slik du forklarer det høres det ut som om tinnet ikke klarer å holde pluss "tappen" på plass. Det er mulig verkstedet ikke har peiling på å lodde, men det kan også være at det er for mye spenn og at loddetinnet ikke klatrer å holde ting på plass.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: El.starter

Legg inn av Tomgsx-r »

Virker som du vet hva du prater om Moby:)

Den var orginalt punktsveiset. Hva kan jeg gjøre for og få en permanent holdbar?

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: El.starter

Legg inn av Kawagutten »

Hei hva med å sølvlodde,kanskje bedre en loddetinn?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: El.starter

Legg inn av Tomgsx-r »

Kawagutten skrev:Hei hva med å sølvlodde,kanskje bedre en loddetinn?
Gjerne det? Tar imot all tips, og hvem som kan gjøre det? Er jævlig trangt der mellom børstene. Bestiller jeg ny startmotor fra her i Norge er det lev. tid på 3 uker, og 6000,-. Ser dem har "orginale" brukte på ebay til rundt 1300,- men har ingen garanti da. :sk?

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: El.starter

Legg inn av DrGreve »

Tomgsx-r skrev:
Kawagutten skrev:Hei hva med å sølvlodde,kanskje bedre en loddetinn?
Gjerne det? Tar imot all tips, og hvem som kan gjøre det? Er jævlig trangt der mellom børstene. Bestiller jeg ny startmotor fra her i Norge er det lev. tid på 3 uker, og 6000,-. Ser dem har "orginale" brukte på ebay til rundt 1300,- men har ingen garanti da. :sk?
Det er vel en standard japsestarter som står i, antar jeg? Det finnes rep-sett til de fleste og det er vel Motorimport i Førde som selger disse i Norge til 300-400 kroner inkl. frakt/oppkrav. Da får du børster, lagre og isolerings-skiver. Mener nettbutikken deres heter Online MC?
Det skal også være mulig å dra ankeret ut for å pusse litt på comutoren eller hva f det heter, slik at børstene holder lengre. Bare husk å få rillene rene slik at det ikke blir overslag.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: El.starter

Legg inn av DrGreve »

Ser at Online MC ikke har repsett men startmotor til 1400,- hvis det er noen trøst?
http://www.norskmotorimport.no/AdvancedSearch" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: El.starter

Legg inn av Tomgsx-r »

De har den ikke på lager :sk?

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: El.starter

Legg inn av Tomgsx-r »

Da mottok jeg ny (brukt) startmotor. Ga den strøm, og den fungerte. Men, når jeg monterte den, kommer det bare rasling, sluring når jeg cranker. Så det var noen tegn til slitasje på akslingen som skal inn i tannhjulet. Men, det er det på den gamle også. Er forøvrig orginal Denso starter.

Er det mulig jeg har deffekte tannhjul i "motor"? Vil det nytte og dele den nye og bruke gamle akslingen? Den går helt ned til børstene, så hele må ut.

Håper på raskt svar, på forhånd takk. :-)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: El.starter

Legg inn av DrGreve »

Hvis starteren går som normalt, lik hastighet som den gamle når den funket, så er det vel starterclutchen?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: El.starter

Legg inn av Tomgsx-r »

Hvordan kan jeg finne ut om det er det, og er det omfattende og gjøre selv? Merkelig, da jeg bare har byttet startmotor...

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: El.starter

Legg inn av Tomgsx-r »

Da må jeg antagelig krype til korset og levere sykkelen inn til verksted for feilsøking og rep. Ønsker ikke og bruke bikerstreet i stavanger, da jeg aldri har opplevd dårligere service og hoven verksmester..... :sk?

Håper for alt att det blir mer kjøring i år :sorry

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: El.starter

Legg inn av DrGreve »

Som jeg nevnte tidligere så mener jeg at hvis starteren går rundt med normal hastighet uten at motoren kranker, så er det mest sannsynlig starterclutchen som ikke går i grep. I de fleste tilfeller er det da fjærene som har fått seg en smell. Fjærene koster ikke all verden og det finnes flust med brukte clutcher og får du tak i en komplett er det lett å montere den, i motsatt rekkefølge av demonteringen :)
Jeg vil anta at delenummeret er 12600-40831, men dette må du få verifisert. En helt ny koster i England 263 euro, mens en brukt koster rundt 100 pluss/minus.
Lykke til!

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Epoxy
Innlegg: 21
Registrert: 26 apr 2013, 08:42
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 2013

Re: El.starter

Legg inn av Epoxy »

Jeg hadde også samme problem.. Det jeg gjorde var og skru av starteren og rense den og den ene kabelen som er koblet i. Da begynte den med engang igjen!:)

Svar