Aldri våt...

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Godtvoksen

Aldri våt...

Legg inn av Godtvoksen »

Hvis dette funker så, må det jo være helt topp å impregnere kjøredressen med dette:

http://www.itavisen.no/nyheter/de-spray ... tett-77661" onclick="window.open(this.href);return false;

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Aldri våt...

Legg inn av knutk »

Med mindre jeg blander kortene, dette produktet har vært i markedet en del år.

Etter sigende virker produktet som avertert. Dog sier annonsen ingen ting om at tekstiler må være tettvevd for å holde helt tett. Videre gir belegget en tynn krittfarget film. Filmen er nok vanntett, men ikke særlig slitesterk.

Tipper det funker greit om man tetter noe som bare skal ligge helt i ro, uten noen fysisk belastning. Men for bruksgjenstanderd slites filmen fort vekk, og således blir effekten kortvarig.
For kjøreutstyr til MC tipper jeg gleden vil bli kortvarig, og utseende (hvit krittfarget film) vil gjøre at selv gul vest blir særdeles pen...

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Aldri våt...

Legg inn av jongsanim »

Har lest en del om det. Det etterlater et hvitt belegg og må sprayes på nytt etter noen måneder. Hadde i utgangspunktet sett for meg p spraye frontruta på bilen men ble litt skuffa når jeg fant ut av dette.

Veldig spennende produkt dog :-)

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 496
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Aldri våt...

Legg inn av MGR1 »

jongsanim skrev:... Hadde i utgangspunktet sett for meg p spraye frontruta på bilen ....
...
Du kan polere frontruta på bilen med vanlig bilvoks. Det gjør at skitt og fluer ikke setter seg så lett fast, regnet preller av, og det hindrer riper. Jeg har polert frontruten på bilene mine i et 20-talls år uten problemer. Anbefales også for hjelmvisir! Hardvoks (carnauba) er vesentlig bedre til dette formålet enn vanlig "hurtigvoks".

Brukeravatar
JanOve
Innlegg: 31
Registrert: 14 mai 2010, 21:35
Motorsykkelen din: Honda VFR700F 87

Re: Aldri våt...

Legg inn av JanOve »

knutk skrev:Med mindre jeg blander kortene, dette produktet har vært i markedet en del år.

Etter sigende virker produktet som avertert. Dog sier annonsen ingen ting om at tekstiler må være tettvevd for å holde helt tett. Videre gir belegget en tynn krittfarget film. Filmen er nok vanntett, men ikke særlig slitesterk.

Tipper det funker greit om man tetter noe som bare skal ligge helt i ro, uten noen fysisk belastning. Men for bruksgjenstanderd slites filmen fort vekk, og således blir effekten kortvarig.
For kjøreutstyr til MC tipper jeg gleden vil bli kortvarig, og utseende (hvit krittfarget film) vil gjøre at selv gul vest blir særdeles pen...

Dette er et helt nytt produkt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

NeverWet!

Legg inn av Snikendeugle »

http://junkee.com/someone-invented-magi ... -out/14880" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser ut som et GENIALT produkt. Håper å kunne se det i flere MC sammenhenger etterhvert (og kanskje spesielt på visirer?):)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=DZrjXSs ... r_embedded[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar