erikh's ninja tråd; Nye deler og valg av ny hjelm

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Hjelm "review", Shoei GT AIR

Legg inn av LordShaft »

Du får kjøpt noe som heter light smoke visir. Dette er veldig beskjedent sotet, men helt sikkert det du er på jakt etter for å få det enda mørkere med solbrille visiret.

Jeg liker helt klart bedt å kjøre med racing dark eller helt speil. Det er utrolig behagelig demping av lys og ikke så mørkt at du ikke ser noe i tuneller.

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av erikh »

Da var det ikke gått lenger tid enn at pengene begynner å brenne i lomma igjen...
Har derfor tittet litt etter slipon anlegg til sykkelen..
Har i utgangspunktet hatt lyst på Akrapovicpotte, men dette er det ikke lett å få tak i da Akrapovic har sluttet å produsere til sykklen min (for gammel). Non-stop Trading i Oslo kunne kanskje klare å få tak i noe av det siste Akrapovic hadde på lageret, denne kommer på 4.790 med uttakbar innsats..

Ett annet alternativ var Yoshimura RS3, dette skulle de har 2.750 for..

Har ikke fått svar på hvilken farge dette gjelder enda, men har mest lyst på sort da dette står i stil med sykkel..

Noen som har noen erfaringer med disse? Tenker da først og fremst på lyd og kvalitet... er Akrapovicen verdt 2000 kroner mer eller er det mest merket man betaler for? Eller burde jeg velge ett helt annet merke?

Har ikke så lyst på Leo-Vince heller da det er mange som har dette, og det begynner jo nesten å bli standard :P :p ..
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av LordShaft »

Jeg syntes Akrapovic lyden er noe helt for seg selv. Men det kommer veldig an på hvilken sykkel det er.
Din sykkel er vel såpass gammel også, at den ikke har katalysator :yeyeye med andre ord, du får all lyden bare ved kjøp av slipon :thumleft

Jeg vil ikke si at lyden til akra er verdt 2000,- mer.....! finner du ikke noe lydklipp på youtube du kan sammenligne med?
Der får jo du også sett litt hva de har. og hva som ser fett ut på din sykkel.

Jeg kan på det varmeste anbefale å bestille ra morepowerracing.com!! der jeg kjøpte anlegget mitt!

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av erikh »

LordShaft skrev:Jeg syntes Akrapovic lyden er noe helt for seg selv. Men det kommer veldig an på hvilken sykkel det er.
Din sykkel er vel såpass gammel også, at den ikke har katalysator :yeyeye med andre ord, du får all lyden bare ved kjøp av slipon :thumleft

Jeg vil ikke si at lyden til akra er verdt 2000,- mer.....! finner du ikke noe lydklipp på youtube du kan sammenligne med?
Der får jo du også sett litt hva de har. og hva som ser fett ut på din sykkel.

Jeg kan på det varmeste anbefale å bestille ra morepowerracing.com!! der jeg kjøpte anlegget mitt!
Ingen katalysator på denne nei :p var ikke så nøye med miljøet før vettu :p

Ja har tittt en del på youtube, derfor jeg egentlig har lyst på Akrapovic...

Er youtubelyd sammenlignbar med real life? Jeg syntes ikke det var sånn sinnsyk forskjell på pottene, men noe var det jo.. (mulig jeg må koble til hjemmekinoen å vekke noen naboer tenker jeg)

hmm yaha, slapp du unna toll og moms på den også eller?
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av LordShaft »

Nei jeg slapp ikke unna toll og moms.... men ferdig levert på døren her hjemme kom anlegget mitt på 9200,- (full racing) noe som hadde kostet meg 16.500,- om jeg hadde kjøpt det her i landet :thumleft

Hvis du tar på deg ørepropper eller gode øretelefoner så hører du lyden best. Og den er ikke så veldig fjern fra virkeligheten. Selv om det vil være en del av lydbildet du ikke klarer å fange opp på dårlige mikrofoner som de fleste klippene er tatt opp :-)

Ja som sagt, jeg liker akustikken og lydbildet i Akra veldig godt. Er en helt annen bromlelyd. Også leverer de fantastisk kvalitet på potten! Er det denne potten du har mest lyst på, så har jo du svaret ditt her.
Selv om det koster noen riksdaler mer, vil du ikke bli fornøyd med noe annet :thumleft

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av TheHaughom »

Som LordShaft sier har jeg enda til gode å høre bedre potter enn Akrapovic. Men prisen er jo deretter.
Har en kompis med en eller annen slipon på ZX6R fra -96, og der får man rett og slett en kraftig hodepine pga lydnivået. Vet ikke hvilken slipon dette er, men det er helt hinsides.
Vet ikke om det er noe galt, eller om det bare er en drittslipon, for når man står rundt hører man det ikke like godt. Er bare den som faktisk kjører sykkelen som blir helt tullerusk :-k :P :p
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av erikh »

Noen som har erfaring med two brothers da?

Uteseendemessig ser de kule ut, men har lest litt forskjellig angående kvalitet..

Så langt ser det ut som om det blir sort Akrapovic, men falt lit for two brothers sin titanium black series.
image.jpg
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av KydeX »

Kan bare støtte meg til de andre som sier Akra :) Jeg hadde det på FZ6'en min og har nå på VFR1200'en min. Kjører den uten db killer nå og lyden er bare helt råå. Må bruke ørepropper, men det gjør jeg uansett pga. vindstøy.

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av erikh »

TheHaughom skrev:Som LordShaft sier har jeg enda til gode å høre bedre potter enn Akrapovic. Men prisen er jo deretter.
Har en kompis med en eller annen slipon på ZX6R fra -96, og der får man rett og slett en kraftig hodepine pga lydnivået. Vet ikke hvilken slipon dette er, men det er helt hinsides.
Vet ikke om det er noe galt, eller om det bare er en drittslipon, for når man står rundt hører man det ikke like godt. Er bare den som faktisk kjører sykkelen som blir helt tullerusk :-k :P :p
LordShaft skrev:Nei jeg slapp ikke unna toll og moms.... men ferdig levert på døren her hjemme kom anlegget mitt på 9200,- (full racing) noe som hadde kostet meg 16.500,- om jeg hadde kjøpt det her i landet :thumleft

Hvis du tar på deg ørepropper eller gode øretelefoner så hører du lyden best. Og den er ikke så veldig fjern fra virkeligheten. Selv om det vil være en del av lydbildet du ikke klarer å fange opp på dårlige mikrofoner som de fleste klippene er tatt opp :-)

Ja som sagt, jeg liker akustikken og lydbildet i Akra veldig godt. Er en helt annen bromlelyd. Også leverer de fantastisk kvalitet på potten! Er det denne potten du har mest lyst på, så har jo du svaret ditt her.
Selv om det koster noen riksdaler mer, vil du ikke bli fornøyd med noe annet :thumleft
Hva er forskjellen på Bolton/Slipon og Street Slipon?
http://www.morepoweracing.com/x8gpqc132 ... 117-52399/
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av TheHaughom »

Antar street slipon har katalysator i potta...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av erikh »

TheHaughom skrev:Antar street slipon har katalysator i potta...
Ene er street legal og andre er ikke.. den street legal har EC godkjenning..
Har dette noe å si for Norge?
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av TheHaughom »

Om du blir stoppet har det noe å si :roll
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av erikh »

TheHaughom skrev:Om du blir stoppet har det noe å si :roll
hehe den ser jeg..
Tror du det er noe forskjell i lyd/effekt da?
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av TheHaughom »

Effekt, njææh. Er ikke effekt i slipon pottene, men den "ulovlige" versjonen har nok bedre potensiale i og med at den er mindre restriktert - og således kan AF-ratio etc. tunes til å gi noe mer power.
Men om du ikke skal justere innsprut osv. har det ingenting (tilnærmet i alle fall) å si på effekt - det kan også slå motsatt vei om den kjører magert i utgangspunktet.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: erikh's ninja blogg. Siste: Valg av slipon....

Legg inn av KydeX »

En del av Akrapovic pottene er designet for de spesifikke mc modellene. Min er f.eks tunet til sykkelen og går som originalt Honda tilbehør. Dermed beholder jeg også garantien fra Honda, og den er oppgitt til å øke effekten fra 173 til 180 hk. Men økningen er prosentvis, så med lavere utgangspunkt blir økningen mindre.

Man merker det nok mest på lyden, som de andre her har sagt.

Svar