Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av gorbys »

Yamaha Dragstar, 650cc, 40ish hestekrefter..... Blir det alt for dødt eller? Spesielt om man vil ha med seg dama en tur og kanskje? Jeg mistenker det.... :-k

Erikboe
Innlegg: 16
Registrert: 18 jun 2012, 14:31
Motorsykkelen din: Yamaha FZX750 1992.

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av Erikboe »

gorbys skrev:Yamaha Dragstar, 650cc, 40ish hestekrefter..... Blir det alt for dødt eller? Spesielt om man vil ha med seg dama en tur og kanskje? Jeg mistenker det.... :-k
Har faktisk kjørt en Dragstar 650, og selv om den var veldig god å kjøre, er det nok en av de svakeste i sin klasse, sammen med Honda Shadow 600. Nå har jeg nettopp handlet meg sykkel, det ble en klassisk 92' Yamaha FZX750, populært kalt "baby V-max". Kul sykkel, med sterk motor.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av Olav K »

BabyV-Maxen er kjempekul, ikke helt det klassiske customstuket kanskje, men absolutt en artig og uvanlig sykkel :thumleft
Grattis!! :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av gorbys »

Erikboe skrev:
Har faktisk kjørt en Dragstar 650, og selv om den var veldig god å kjøre, er det nok en av de svakeste i sin klasse, sammen med Honda Shadow 600. Nå har jeg nettopp handlet meg sykkel, det ble en klassisk 92' Yamaha FZX750, populært kalt "baby V-max". Kul sykkel, med sterk motor.
Var det jeg trodde ja, man må vel sikkert opp i en kawa vn800 eller intruder 800 før det begynner å komme seg? Skal prøve en dragstar 1100 denne uka da for å finne ut om cruiser type sykkel er noe for meg, :-)

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Erikboe
Innlegg: 16
Registrert: 18 jun 2012, 14:31
Motorsykkelen din: Yamaha FZX750 1992.

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av Erikboe »

gorbys skrev:
Erikboe skrev:
Har faktisk kjørt en Dragstar 650, og selv om den var veldig god å kjøre, er det nok en av de svakeste i sin klasse, sammen med Honda Shadow 600. Nå har jeg nettopp handlet meg sykkel, det ble en klassisk 92' Yamaha FZX750, populært kalt "baby V-max". Kul sykkel, med sterk motor.
Var det jeg trodde ja, man må vel sikkert opp i en kawa vn800 eller intruder 800 før det begynner å komme seg? Skal prøve en dragstar 1100 denne uka da for å finne ut om cruiser type sykkel er noe for meg, :-)

Sent from my C6603 using Tapatalk 2
Kawa VN800 er veldig sterk har jeg hørt, Dragstar 1100 tror jeg må være veldig bra hvis man skal være to på. Er et par fine Kawa VN15 på Finn også, bra dreimoment, flott utseende.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av Relax »

Erikboe skrev:
gorbys skrev:
Erikboe skrev:
Har faktisk kjørt en Dragstar 650, og selv om den var veldig god å kjøre, er det nok en av de svakeste i sin klasse, sammen med Honda Shadow 600. Nå har jeg nettopp handlet meg sykkel, det ble en klassisk 92' Yamaha FZX750, populært kalt "baby V-max". Kul sykkel, med sterk motor.
Var det jeg trodde ja, man må vel sikkert opp i en kawa vn800 eller intruder 800 før det begynner å komme seg? Skal prøve en dragstar 1100 denne uka da for å finne ut om cruiser type sykkel er noe for meg, :-)

Sent from my C6603 using Tapatalk 2
Kawa VN800 er veldig sterk har jeg hørt, Dragstar 1100 tror jeg må være veldig bra hvis man skal være to på. Er et par fine Kawa VN15 på Finn også, bra dreimoment, flott utseende.
Jeg kjørte flere tusen km 2 på på Dragstar 1100..romslig og fin sykkel til det!
Hadde jeg kjørt mest single hadde jeg kanskje heller valgt Intruder 800 da denne er sprekere og kjappere enn flere 1100 CC ;)
"Do the right thing"

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av ejs »

:thumleft


Du burde prøve en Moto Guzzi California EV.
1100ccm 75 hester og 100 newton.
Gode bremser.(Brembo)
Gode kjøreegenskaper.
Veier Ca. 270 kg våt.
Lastekapasitet som en middels lastebil.

:knegg :knegg
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av Intruder »

Hmmmmmmmmm...de aller fleste Harleyer har lav km-stand....rart at flere av disse høybudsjettkjørerne er mest i garasjen ? Eller på gatekjøkkenet borti gata...?
:scratch :-)å :prop: :mc7 :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37921
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av AJ »

Ser at du har snakket varmt om Moto Guzzi her inne i det siste...

På tide å gratulere med "ny" skyss, skjønner jeg :-) .
Turbo-Kawa'en er gått over i pensjonistenes rekke, eller...?

Legge for øvrig gjerne ut noen California-bilder... :prf
ejs skrev: :thumleft


Du burde prøve en Moto Guzzi California EV.
1100ccm 75 hester og 100 newton.
Gode bremser.(Brembo)
Gode kjøreegenskaper.
Veier Ca. 270 kg våt.
Lastekapasitet som en middels lastebil.

:knegg :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av gorbys »

Tingen er den at helt siden jeg såg lineupen til Victory motorcycles har jeg ønsket en slik en, og fikk prøvesitte både HighBall, Boardwalk og Judge på mc-messen i år(and it felt goooood!). Men 250000 penger har jeg ikke, så jeg tenker at jeg kjøper en billig jappecruiser og bygger meg en bobber med apehangers slik som highballen eller en lav cruiser med bredt styre slik som boardwalken. Og det står vel egentlig mellom yamaha dragstar eller kawa vulcan som utgangspunkt, intruder classic og shadow er også et alternativ men mindre attraktivt pga radiatoren som er for synlig. Kawasaki har jo skjult sin meget godt! Og yamahen er luftkjølt...
Men først og fremst må jeg jo prøvekjøre noe slikt da for å finne ut om cruiser sykkel er noe for meg :mc6

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1600
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av Kjellrf »

gorbys skrev: Men først og fremst må jeg jo prøvekjøre noe slikt da for å finne ut om cruiser sykkel er noe for meg :mc6
Jeg kjørte fra en GSXR750 på svingete vei med VN800 Vulcan...
:thumleft
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av gorbys »

Så det går an å kjøre hardt med de altså? ;)

Det er jo det jeg liker best med V-stromen min, er jo fenomenalt lettkjørt og kvikk på svingete veier!
Men det kommer vel mye an på føreren og ;)

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av KydeX »

Kjellrf skrev:
gorbys skrev: Men først og fremst må jeg jo prøvekjøre noe slikt da for å finne ut om cruiser sykkel er noe for meg :mc6
Jeg kjørte fra en GSXR750 på svingete vei med VN800 Vulcan...
:thumleft
Det forteller nok mer om sjåføren enn sykkelen. Min erfaring (som ikke er allverdens) er også at som nybegynner så er det lettere å kjøre fort på svingete vei med en sykkel som har godt bånndrag enn med en sykkel som må presses høyt på turtallet. Så en erfaren sjåfør kjører nok greit i fra en nybegynner på racingsykkel (tror jeg).

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1600
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av Kjellrf »

KydeX skrev:
Kjellrf skrev:
gorbys skrev: Men først og fremst må jeg jo prøvekjøre noe slikt da for å finne ut om cruiser sykkel er noe for meg :mc6
Jeg kjørte fra en GSXR750 på svingete vei med VN800 Vulcan...
:thumleft
Det forteller nok mer om sjåføren enn sykkelen. Min erfaring (som ikke er allverdens) er også at som nybegynner så er det lettere å kjøre fort på svingete vei med en sykkel som har godt bånndrag enn med en sykkel som må presses høyt på turtallet. Så en erfaren sjåfør kjører nok greit i fra en nybegynner på racingsykkel (tror jeg).
Helt klart noe med sjåføren å gjøre. GSXR-eieren kjørte mye på 80-tallet, men hadde ikke eid sykkel siste 10 årene. GSXR-en hadde han kjørt ca 3 måneder etter oppholdet. Mens jeg kjørte rundt 15.000 km i året, i mange år. VN800 Vulcan subber litt for fort, synes jeg, mens Classic subber ennå fortere (har hatt begge). Jeg synes f.eks. også at en Varadero 1000 subber plagsomt fort.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Legg inn av gorbys »

Prøvekjørt dragstar 1100 idag. Fotbrettet gikk i bakken i første sving og jeg traff turtallsperra mer enn en gang i påvente av at det skulle skje noe siden jeg er vant til en noe mer turtallsvillig Suzuki... Men behagelig var det, det skal ingen motsi ;-) og et djevelskt lokkende bunndrag! :-D


Sent from my C6603 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar