noen som vet hvilke endringer man får gjøre på mc ramme?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Hallvardu
Innlegg: 35
Registrert: 31 jan 2013, 21:05
Motorsykkelen din: Yamaha WR 450 2003
Sted: Aure

noen som vet hvilke endringer man får gjøre på mc ramme?

Legg inn av Hallvardu »

Hei

Lurer på å gå igang med et streetfighter prosjekt etter hvert og lurer på om det er noen plass overode mann får lov til å kappe og sveise på ei MC ramme? bakramme/seteramme er vel egentlig det som er mest aktuelt..
Det har jeg aldri prøvd før, så det klarer jeg helt sikkert!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: noen som vet hvilke endringer man får gjøre på mc ramme?

Legg inn av DrGreve »

Ta kontakt med din lokale trafikkstasjon og undersøk hvor langt de har kommet i prosessen.
Litt mer om den jobben NMCU med flere har gjort i mange år kan leses her:
http://nmcu.org/gr-nt-lys-selvbygde-kj-ret-y" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Hallvardu
Innlegg: 35
Registrert: 31 jan 2013, 21:05
Motorsykkelen din: Yamaha WR 450 2003
Sted: Aure

Re: noen som vet hvilke endringer man får gjøre på mc ramme?

Legg inn av Hallvardu »

DrGreve skrev:Ta kontakt med din lokale trafikkstasjon og undersøk hvor langt de har kommet i prosessen.
Litt mer om den jobben NMCU med flere har gjort i mange år kan leses her:
http://nmcu.org/gr-nt-lys-selvbygde-kj-ret-y" onclick="window.open(this.href);return false;

tusen takk for linken! :-) dette er jo ca akkurat nå det. Har søkt litt irundt selv å konkludert med att dette har stått stille siden 19pil og bue! Gladnyhet! :thumleft
Det har jeg aldri prøvd før, så det klarer jeg helt sikkert!

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: noen som vet hvilke endringer man får gjøre på mc ramme?

Legg inn av ole m. »

Du kan lese mer her:
http://www.stortinget.no/no/Saker-og-pu ... ?qid=56818" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er neppe noe problem å få godkjent en ombygging av seteramma, men gjør som DrGreve foreslår, ta kontakt med Trafikkstasjonen før du starter.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: noen som vet hvilke endringer man får gjøre på mc ramme?

Legg inn av superduper »

Sorry mac... Ikke lov til å kappe/sveise på bærende konstruksjon uten godkjenning fra biltilsynet.. Dersom bakramma er boltet fast til hovedramma og ikke sveiset, så kan du gjøre hva du vil med den.. Må du inn på visning så bestiller du deg bare en original bakramme fra Ebay.. Men hvis du vil gå den lovlige veien sender du inn en søknad med bilder av områdene du ønsker å forandre.

Brukeravatar
Hallvardu
Innlegg: 35
Registrert: 31 jan 2013, 21:05
Motorsykkelen din: Yamaha WR 450 2003
Sted: Aure

Re: noen som vet hvilke endringer man får gjøre på mc ramme?

Legg inn av Hallvardu »

superduper skrev:Sorry mac... Ikke lov til å kappe/sveise på bærende konstruksjon uten godkjenning fra biltilsynet.. Dersom bakramma er boltet fast til hovedramma og ikke sveiset, så kan du gjøre hva du vil med den.. Må du inn på visning så bestiller du deg bare en original bakramme fra Ebay.. Men hvis du vil gå den lovlige veien sender du inn en søknad med bilder av områdene du ønsker å forandre.
Takker for alle svar :-) har ikke noe problem med å gjøre det på lovlig vis, så langt som det er mulig. Så jeg får prøve å ta en prat med vegvesenet :-)
Det har jeg aldri prøvd før, så det klarer jeg helt sikkert!

arimanni
Innlegg: 11
Registrert: 19 jul 2015, 20:25
Motorsykkelen din: Alt for mange...

Re: noen som vet hvilke endringer man får gjøre på mc ramme?

Legg inn av arimanni »

Hei, hva ble enden på visa? Fikk du lov å kutte?

Svar