Sitter og leser sikkerhetskontrollspørsmålene man kan få ved førerprøven og stusser litt.
Man skal blant annet sjekke at forbrems tåler et trykk på 50kp og bakbremsen 100kp men hvordan i all verden skal man gjøre dette i praksis? Det står det ingenting om
Sjekk av for- og bakbrems
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Sjekk av for- og bakbrems
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Sjekk av for- og bakbrems
pond = kraften som 1 gram utgjør. Kilopond (kp) = kg. Så forbremsen skal tåle vekten av 50kg (at man klemmer tilsvarende så hardt) og bakbremsen vekten av 100kg.
Tror begge deler er litt vanskelig å teste sånn helt nøye, så i praksis blir det nok at du kan klemme forbremsen så hardt du bare klarer og stå på bakbremsen med hele din tyngde.
Tror begge deler er litt vanskelig å teste sånn helt nøye, så i praksis blir det nok at du kan klemme forbremsen så hardt du bare klarer og stå på bakbremsen med hele din tyngde.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Sted: Holmestrand
Re: Sjekk av for- og bakbrems
bla for å sjekke at bla bremseslanger/koblinger vil tåle trykket, ved hard oppbremsing.Carpa skrev:Sitter og leser sikkerhetskontrollspørsmålene man kan få ved førerprøven og stusser litt.
Man skal blant annet sjekke at forbrems tåler et trykk på 50kp og bakbremsen 100kp men hvordan i all verden skal man gjøre dette i praksis? Det står det ingenting om
klem inn så hardt du klarer.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Sjekk av for- og bakbrems
Ok, da skjønner jeg bedre "oppskriften" jeg har fått
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Sjekk av for- og bakbrems
Hvis du klemmer så hardt du kan på bremsa, og den siger innover (etter å ha "maxet") tyder det på lekkasje et eller annet sted.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!