ECU SV650 - Hvordan se om ledning er klippet?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
LockBreaker
Innlegg: 12
Registrert: 27 apr 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nothing just yet

ECU SV650 - Hvordan se om ledning er klippet?

Legg inn av LockBreaker »

Hei.

Skal avsted å titte litt på en SV650 som jeg er interessert i. Den er registrert som 34hk. Ser at det har vært en del tull med disse plomberte versjonene der folk klipper av en ledning inn i ECU'en slik at den blir fulleffekt.

Hvordan ser jeg om dette har blitt gjort? Tenker å kjøre sykkelen i to år før jeg setter inn ny ECU og får den lovlig omregistrert. Skal bruke den som mellomklasse sykkel i begynnelsen, så det er derfor jeg trenger den med 34hk, og jeg har ikke lyst til å kjøpe noe som praktisk talt er ulovlig.

Hva koster det å sette inn ny ECU? Har sett alt fra 8-20000. Avgiften for hk blir ikke stort mer enn 2500 kr. da dette er en 2005 modell. Hva bør jeg regne med som total kostnad for noe sånt?

Mvh

LockBreaker
Innlegg: 12
Registrert: 27 apr 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nothing just yet

Re: ECU SV650 - Hvordan se om ledning er klippet?

Legg inn av LockBreaker »

Tydeligvis et dumt spørsmål.

Får vel bare lete etter en klippet kabel et sted da. :P

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: ECU SV650 - Hvordan se om ledning er klippet?

Legg inn av omaas »

LockBreaker skrev:Hei.

Skal avsted å titte litt på en SV650 som jeg er interessert i. Den er registrert som 34hk. Ser at det har vært en del tull med disse plomberte versjonene der folk klipper av en ledning inn i ECU'en slik at den blir fulleffekt.

Hvordan ser jeg om dette har blitt gjort? Tenker å kjøre sykkelen i to år før jeg setter inn ny ECU og får den lovlig omregistrert. Skal bruke den som mellomklasse sykkel i begynnelsen, så det er derfor jeg trenger den med 34hk, og jeg har ikke lyst til å kjøpe noe som praktisk talt er ulovlig.

Hva koster det å sette inn ny ECU? Har sett alt fra 8-20000. Avgiften for hk blir ikke stort mer enn 2500 kr. da dette er en 2005 modell. Hva bør jeg regne med som total kostnad for noe sånt?

Mvh
Kan ikke svare deg på dette med ECU og ledning, men du kan jo i dag kjøre mellomtung på 34 Kw/48hk. og 0.2kw/kg
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

LockBreaker
Innlegg: 12
Registrert: 27 apr 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nothing just yet

Re: ECU SV650 - Hvordan se om ledning er klippet?

Legg inn av LockBreaker »

Er klar over det. Har vel egentlig funnet ut at jeg ikke bryr meg så mye om hvilken effekt jeg kjører med. Det blir bare for to sesonger uansett. Så får jeg evt. da bestemme meg for om jeg selger sykkelen igjen eller om jeg registrer den om til full effekt.

Svar