Opppgraderer fra Z750 til z800

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av MH434 »

tommen30 skrev:
MH434 skrev:Har ikke prøvd Z800, men sykkelen er lekker å se på! :prf

Har 10R'n min i Gjensidige, men betaler ikke i nærheten av 24k for det! Jeg har 50% bonus..
Full kasko ?
Full kasko ja ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av tommen30 »

Det er vel forskjell på folk da :)

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av tommen30 »

pics, fikk den i går :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av tommen30 »

Må kjøres inn ikke over 4 k rpm og med originalpotte de første 150 mil :) litt kjedelig men men. Har som sagt Leo Vince carbon slip on.

Har hatt en Z750 med effektanlegg uten db killer og så nå kjøre rundt med originalpotte. Syntes det er digg jeg for a change, ikke alt det bråket utrolig nok.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av LordShaft »

Må du kjøre den inn med original pottene? Og ikke over 4k rpm? :gruble

Gratulerer med nice sykkel. Artig leketøy dette :-)

Sendt med Note2

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av tommen30 »

Det var det MC partner informerte meg . Kan dra den opp til 6 k når den er varm på max.
De sa den bør ha originalpotte for å få riktig trykk under innkjøringen.

Om det er riktig eller ikke vet jeg ikke, bare hører på hva Kawa-forhandleren sa

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av MH434 »

Hadde jeg vært deg, ville jeg glemt det med 4-6k rpm..
Det er skrevet for at du skal bli kjent med sykkelen og for at kawasaki vil unngå ubehagelige rettssaker i USA...

Kjør som du gjorde med den gamle.. :prop:
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av tommen30 »

Ikke kjøres inn i det hele tatt ?

Det står 53 på speedemeteret : :-k

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av taco »

Gratulerer med ny sykkel!
Hadde jeg kjøpt ny sykkel, så hadde jeg selvfølgelig hørt på forhandleren. Det gjelder jo garantien da. Alt nytt skal jo kjøres inn etter hva jeg har forstått. Det er mange her på MC-siden som har vært i gjennom det. Selvfølgelig til mer eller mindre frustrasjon :evil og det er forståelig.

Er det ikke snakk om 100 mil eller no' sånt, det går fort.

:D
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av MH434 »

Detta med innkjøring er blitt et hysteri..
Jeg syntes det blir for dumt å fise rundt i 60-70 når en ikke behøver det.

Men gjør det du er komfortabel med ;-)

10R'n min kjører jeg helt vanlig som om jeg skulle kjøpt brukt.

Du blir nok fornøyd uansett :thumleft
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
West77
Innlegg: 62
Registrert: 07 feb 2012, 14:34
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 11`
Sted: Klepp

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av West77 »

Gratulerer med Ny sykkel Tommen30 , Nydelig rett å slett. Tenkte selv på denne sykkel når jeg kjøpte min i år (FZ8) og var nettopp og prøvte den på Stahlen mC i Stavanger. absolutt en veldig kjekk sykkel og ikke minst en av de frekkeste Naken sykkler på dagens marked etter mitt syn (kanskje med unntak av Ducati Streetfighter) :thumleft
Yamaha FZ8 11`
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av LordShaft »

Ja dette med innkjøring er blitt et veldig hysteri til tider.

Min s1k er elektronisk sperret på 9000rpm de første 1000. Eneste jeg skulle passe på var å gire mye.
Jeg syns 4000rpm er sykt lavt. Men har du lest i brukerhåndboken? hva som står der i forhold til innkjøring? Det er aldri feil å følge anbefalingene fra Kawa selv. En forhandler kan være som deg og meg. Ha egne sterke meninger om et tema.
Nei det er ikke gitt at de som har solgt deg sykkelen har best greie på det :thumleft

Sjekk hva som står i instruksjonsboken som fulgte med :prf

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av TheHaughom »

Nyere testing av ulike innkjøringsrutiner viser at det er bedre å kjøre motoren inn hardt. Beste resultater blir oppnådd i dynobenk, deretter på bane og til slutt vei.
De som er "dårligst" innkjørt, er de som fiser rundt i 3-4000 omdreninger.

Kjør litt lavt på turtallet til motoren er varm, aldri mye gasspådrag ved lav RPM (slik at motoren sliter). Bruk mye motorbremsing. Varier gir og rpm, jeg giret opp og ned som en tulling når jeg måtte ta noen km på motorvei.
Mange sverger også til heat cycles, her er jeg noe mer skeptisk.

Hadde også byttet olje rimelig kjapt (50km - bruk mineralolje) da det meste av metallsponet fra innkjøringen blir frigitt da - smart å få det ut så fort som mulig.

I fjor kjørte jeg inn KTM-en min. Vi har en oil consumption chart på KTMforums.com, og vi som har kjørt inn litt friskt har merkbart mindre oljeforbruk.

Forøvrig kan du lese mer her:
http://www.power-tripp.com/Break-in_H728.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av tommen30 »

Har kjørt inn z800 og fått på Leo Vince karbon slip on, kort skiltoppheng osv.

Herregud for en sykkel, har du en z750 og tester en z800 så putter du den på finn.no samme dag. Totalt annen sykkel, helt merkelig.

Etter innkjøring med originalpotte så effektanlegg så var det prikken over i'en. Løp og kjøp!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Opppgraderer fra Z750 til z800

Legg inn av Snikendeugle »

Gratulerer på etterskudd med utrolig lekker sykkel!
Står høyt på listen over potensielt "neste sykler". : P (Det kan være en god stund til men)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar