1981 Suzuki gs 650 l

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Viddien1980
Innlegg: 16
Registrert: 28 apr 2013, 23:57
Motorsykkelen din: Suzuki gs 650 L
Sted: Hommersåk ( Sandnes)

1981 Suzuki gs 650 l

Legg inn av Viddien1980 »

Heisann alle. Jeg er ny på forumet.
Kjøpte meg spontant en liten renoveringsjobb her om dagen. Har altid hatt lyst på en veteran japps. Har hatt mc lappen i 10 år, men dette blir min første sykkel siden zr 50 sl' en min.
Er nok mye av grunnen til at det ble nettopp den gs' en, for likheten er slående.

Noen som har noe positivt eller negativ ( erfaringer ) om akkurat en slik sykkel ?

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: 1981 Suzuki gs 650 l

Legg inn av TheHaughom »

Har ikke så mye å si om sykkelen, men vil uansett ønske deg velkommen til MCsiden.no!
Forøvrig håper jeg du holder oss oppdatert med tekst og bilder i forbindelse med renoveringen, er alltid utrolig morsomt å lese renoveringstråder og følge prosessen fra "vrak" til "showroom".
Bl.a. Twister her inne har noen glimrende tråder/renoveringsobjekter hvor du kan hente inspirasjon osv.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1600
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: 1981 Suzuki gs 650 l

Legg inn av Kjellrf »

Tja...
Utgående aksel til kardangen har lett for å ryke (tåler ikke bakhjulskjøring...) og den har vel det sedvanlige ladeproblemer som alle sukier fra den tiden har, nemlig at regulatoren ryker hvis du kjører med dårlig batteri, og statoren ryker en gang i blant (5-10 år). Statoren holder visst litt lengre hvis du passer på å kjøre med oljenivået på max (bedre kjøling).

Ellers en traust motor, de som er godt holdt, er som regel bra. Har vært borti rådebank på 1 motor.
Var endel av de på 80-tallet, men lenge siden jeg har sett noen nå :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Viddien1980
Innlegg: 16
Registrert: 28 apr 2013, 23:57
Motorsykkelen din: Suzuki gs 650 L
Sted: Hommersåk ( Sandnes)

Re: 1981 Suzuki gs 650 l

Legg inn av Viddien1980 »

Har lest litt om disse ladeproblemene via andre forum. Min står uten batteri, så det problemet tar jeg hvis det dukker opp.
Har plukket fra deksler og slikt. Men har endel løse tamper i det elektriske som må ordnes på plass før jeg begynner på det mekaniske var planen.
Noe bakhjulskjøring blir det ikke på denne karen, men håper på litt aktiv kjøring når jeg blir varm i trøya.

Komme tilbake med med prosjekttråd etterhvert som jeg får øversikten...

Vargtass
Innlegg: 10
Registrert: 20 mai 2013, 20:54
Motorsykkelen din: Diverse! Ural, BMW, Yamaha, Honda, Puch.

Re: 1981 Suzuki gs 650 l

Legg inn av Vargtass »

Kjøpte en slik sykkel for et par år siden, men registrerte den først nå nettopp. (83-modell, veteran føst nå...) Må ha nytt batteri, men den starta greit med kabler og litt startgass.
Håper den vil være like pålitelig som broder's GS650G som han kjørte flere ti-talls tusen kilometer med uten trøbbel. Uansett er denne L-utgaven utrolig lettkjørt, litt for lavt geara etter min smak, men kan jo være greit å slippe å geare ned, selv gjennom byer og 50-grenser! Og med fothvilere på motorbøylene, fungerer den selv når kneet er vondt! :roll
Men jeg mangler "owner's manual"! Kan noen fortelle meg hvor mye olje den skal ha - ved filterskift? Og hvor ofte bør det skiftes kardanolje?

Brukeravatar
Viddien1980
Innlegg: 16
Registrert: 28 apr 2013, 23:57
Motorsykkelen din: Suzuki gs 650 L
Sted: Hommersåk ( Sandnes)

Re: 1981 Suzuki gs 650 l

Legg inn av Viddien1980 »

Har googlet og funnet diverse forum og info sider. Kan linke deg disse i morgen :) selv mista jeg litt motet etter at jeg fant endel mere feil både på bremsen bak og i tennings anlegget.
Hadde en plan om å lodde alle ledninger, men det ser ut til at kobberen er for forurenset at loddetinnet ikke får flyte ut. Så derfor har jeg selv gitt opp å få sykkelen klar iår. Tar den iløpet av høst og vinter.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: 1981 Suzuki gs 650 l

Legg inn av gorbys »

http://members.dslextreme.com/users/bikecliff/" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne pluss selfølgelig GS Resources er et must når man har GS! :)

Lykke til begge to, har selv plukka min i deler nå men om den kommer på veien igjen i år vites ennå ikke :)

StreetBlade
Innlegg: 1
Registrert: 10 okt 2013, 12:56
Motorsykkelen din: Honda CBR900rr fighter 94mod

Re: 1981 Suzuki gs 650 l

Legg inn av StreetBlade »

Heisann, ser dere har gs650l prosjekter også. Jeg har noe deler til overs fra delesykkelen min 82 eller 83mod om det skulle være noen som trenger noe.
Den var ikke vakker, men kjørbar og komplett før den ble partert. :roll

Svar