dypen skrev: ↑08 des 2024, 00:12
BMW øker og topper lista, KTM øker salget igjen og kan kanskje passere Yamaha før året er over … HD ned igjen. Overrasker Voge?
Kanskje det skjer noe med BMW salget iår og andre merker tar over....Jeg selv og andre vil vel tenke seg om litt om å kjøpe BMW når en storselger av BMW forsvinner som forhandler i mai måned ...
Ja det er mye endringer på forhandlernett til BMW og nærhet til forhandler er veldig viktig for de fleste. Ser det dukker opp Voge sykler på vinterføre med piggdekk, blant andre denne: https://www.finn.no/mobility/item/385627977
@MrPitlane skaffet seg en ny Voge i '23 eller var det '24 ... En 500 kubikker, som han skrøt mye av.
Kikket på den selv da jeg byttet dekk hos ham og byggkvaliteten syntes å være på nivå med det meste.
Dog ikke helt på høyde med V7'ern da...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ikke uventet troner BMW og Yamaha øverst på nysalgo eksistens for 2024.
Og den klare tendensen er at kubikksyken har avtatt ganske betydelig.
Helt klart en interessant utvikling, som kanskje vil føre til at norske/skandinaviske begynner å snuse på merker vi ikke har tilgang til her i landet, som f.eks Moto Morini og Benelli, bestselgeren i hjemlandet Italia.
Og da er det naturlig å spørre @JanK om hvordan nysalget endte i Italia i 2024?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Artig at Triumph 400 modellene selger så godt. Kanskje den største overraskelsen på den lista? Duke 390 og MT-07 er vel typiske A2-sykler, så det lover vel brukbart for rektrutteringen.
Norsense skrev: ↑08 jan 2025, 14:48
Artig at Triumph 400 modellene selger så godt. Kanskje den største overraskelsen på den lista? Duke 390 og MT-07 er vel typiske A2-sykler, så det lover vel brukbart for rektrutteringen.
KTM Duke 390 har holdt seg høyt oppe på lista en god stund og holder fortsatt stand og har nå også fått selskap av familiemedlemmet Adventure 390. Og nå med konkurranse fra Triumphs åpenbart suksessfulle 400 nymotensretroserien. Vel fortjent, vil jeg tro .
Og de nye Royal Enfield 450 modeller er antakelig på vei oppover for å holde KTM og Triumph med selskap .
Igjen synes jeg det er en interessant og spennende utvikling denne tydelige interessen for det vi kanskje kan kalle småkubikklassen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
En annen tydelig trend på salgsoversikten her I landet er fraværet av større ADVsykler som KTM 1290 Superadventure, Triumph Tiger 1200, Honda Africa Twin, Kawasaki Versys, Ducati Multistrada og H-D Pan America 1250, som vel egentlig har vist seg å være en gedigen flopp...
H-D taper for øvrig stadig terreng her i landet, ser det ut til...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Moto Guzzi V7 850 som 12. meste solgte i Italia må jeg igjen si er ganske imponerende.
Men på ingen måte overraskende egentlig.
Og det overrasker meg ikke etter å ha eid en selv i to sesonger så langt.
En veldig bra og betydelig undervurdert motorsykkel er min klare mening .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering