Det går så det suser med SX`n

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Det går så det suser med SX`n

Legg inn av Jinta »

Etter maaaaange år med diverse R-sykler bytta jeg som noen av dere vet inn gixxer 1000 min inn i en Kawa Z1000 SX - 2013 mod. Følte det var litt vågalt å kjøpe ny bike uten å ha prøvd den, men leste det jeg kom over av tester og støttet meg på gubben sine positive erfaringer med en prøvekjøring.

Vel.....nå er jeg godt i gang med innkjøringa av biken. Har snart kjørt 100 mil og er VELDIG fornøyd! :thumleft
Turde ikke håpe på å bli så positivt overrasket som det jeg har blitt. En vanvittig smooth og god sportstouring sykkel med supre kjøreegenskaper. Motor, girkasse og alt er så tight og velsmurt - går som ei klokke. Jeg sitter som ei dronning med den oversikten :D Best av alt er at den er jo så lettkjørt og svingvillig. Kan leke meg igjennom svinga på en veldig lett og avslappa måte. Mye bedre enn gixxern og det trudde jeg ikke jeg skulle si. Nei.....dette er STAS :yeyeye

Trur det blir mange gode opplevelsesrike mil på landeveien i år gitt,,,juhuu! :prop:
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av LordShaft »

Utrolig kjekt å høre at du trives så godt på din nye sykkel.
Interessant det du sier om denne kontra din gamle sykkel. :thumleft Ingen ting er bedre enn at du har funnet en sykkel som passer for deg. Blir mye gøyere å dra på tur av slikt :prf

Slit an!! Skal ha min på 1000 Service denne uken selv. Endelig innkjørt :twisted

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av Jinta »

LordShaft skrev:Utrolig kjekt å høre at du trives så godt på din nye sykkel.
Interessant det du sier om denne kontra din gamle sykkel. :thumleft Ingen ting er bedre enn at du har funnet en sykkel som passer for deg. Blir mye gøyere å dra på tur av slikt :prf

Slit an!! Skal ha min på 1000 Service denne uken selv. Endelig innkjørt :twisted
Har som sagt kosa meg veldig både på de to gixxera jeg har hatt + de andre sportssykla.Har jo farta mye både i inn og utland med dem og har funka veldig bra - helt til jeg fikk et hardt møte med en fjellvegg.Etter det ble det litt trøbblete med beina. SX`n har et bredt og godt styre - mulig det er det og det faktum at jeg sitter mer oppreist som gjør at biken blir så lettsvingt. Tenker på åssen jeg ser at motard folka suser så uanstrengt i vei i alpepassene - føler jeg sitter mer slik som dem nå. En ny kjøreopplevelse ja :D
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av RoJo »

Gratulerer med ny redskap, håper du får mange fine turer på den :D

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av Welshen »

Så flott! Gratulerer! Jeg kjenner på noe av samme følelse som deg! Så moro når du treffer med valget! Kos deg og kjør trygt!
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av tor2502 »

Gratulerer, håper du får mange fine turer og opplevelser med den nye.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av Barbarozza »

Jeg regna med du ville bli positivt overraska ang svingvilligheten. Du kommer til å banke Erling i Alpene :lol

Å sitte rettere, med lavt tyngdepunkt gjør at det er lettere å legge seg over i lav hastighet synes i alle fall jeg. Det er også en veldig fin motor med mye punch. Det var en trivelig sykkel å kjøre. Prøvde den i fjor vår sjøl. Du merker ikke vekta på 230 kg heller

Men hvordan synes du vind og kåpe er ?
Memento mori

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av tor2502 »

Barbarozza skrev:Jeg regna med du ville bli positivt overraska ang svingvilligheten. Du kommer til å banke Erling i Alpene :lol

Å sitte rettere, med lavt tyngdepunkt gjør at det er lettere å legge seg over i lav hastighet synes i alle fall jeg. Det er også en veldig fin motor med mye punch. Det var en trivelig sykkel å kjøre. Prøvde den i fjor vår sjøl. Du merker ikke vekta på 230 kg heller

Men hvordan synes du vind og kåpe er ?
Støtter det med lavt tyngdepunkt.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av TheHaughom »

Fikk en test-ride med SX'en på Torsdag, er ikke lite imponert! Herlig motorkarakter, myk girkasse og lettkjørt som fy.
Her har jeg skrevet et lite mini-review av den: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 60#p164360" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

ZZR-Erling

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av ZZR-Erling »

Ja kona har en herlig bike..men banke meg :[-X ZZR'en svinger minst like bra oppe i fart, i hårnålene kan nok SX'en være litt lettere å runde med, men den kan bare vike unna når jeg vriiiiir :-) ..dog foregår vår Alpekjøring mest i svært rolige former..vi bare nyyyyter natur og alt..klart det går unna her og der, men vi kappkjører ikke..

Forøvrig...en særdeles vellykket sak!

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av MrPitlane »

ZZR-Erling skrev:Ja kona har en herlig bike..men banke meg :[-X ZZR'en svinger minst like bra oppe i fart, i hårnålene kan nok SX'en være litt lettere å runde med, men den kan bare vike unna når jeg vriiiiir :-) ..dog ...

Forøvrig...en særdeles vellykket sak!
Hatt noen flotte vårmil med min sx, men støtter zzr-Erling at det er forskjell. Kubikk er konge, så det hjelper med de 300 ekstra ccm.

Har ikke helt klart å bestemme meg om jeg liker sx bedre enn zzr, men antar at etter 14 dager i alpene i juni har jeg bedre forutsetninger for å gjøre opp mening. :prop:

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1601
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av Kjellrf »

Min erfaring med min (gamle) Z1000, er at den er morsommere å kjøre i de hastighetene man kjører oftere i, enn sine nyere og mer spreke frender.

Grattis med ny sykkel !

:thumleft
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av Jinta »

Barbarozza skrev:Jeg regna med du ville bli positivt overraska ang svingvilligheten. Du kommer til å banke Erling i Alpene :lol

Å sitte rettere, med lavt tyngdepunkt gjør at det er lettere å legge seg over i lav hastighet synes i alle fall jeg. Det er også en veldig fin motor med mye punch. Det var en trivelig sykkel å kjøre. Prøvde den i fjor vår sjøl. Du merker ikke vekta på 230 kg heller

Men hvordan synes du vind og kåpe er ?
Nå har jeg kjørt endel på dager da det tildels har blåst ganske mye. Må si som sant er at jeg nok merker vinden endel mer på denne enn jeg er vant med fra gixxern. Sitter jo betydlig mer oppreist. Av den grunn er jeg spent på hvordan det vil bli å kjøre høyhastighet på autobahn, men siden det ikke blir noen alpetur i år så vet jeg svaret tidligst neste sommer.
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1601
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av Kjellrf »

Jinta skrev:
Barbarozza skrev:Jeg regna med du ville bli positivt overraska ang svingvilligheten. Du kommer til å banke Erling i Alpene :lol

Å sitte rettere, med lavt tyngdepunkt gjør at det er lettere å legge seg over i lav hastighet synes i alle fall jeg. Det er også en veldig fin motor med mye punch. Det var en trivelig sykkel å kjøre. Prøvde den i fjor vår sjøl. Du merker ikke vekta på 230 kg heller

Men hvordan synes du vind og kåpe er ?
Nå har jeg kjørt endel på dager da det tildels har blåst ganske mye. Må si som sant er at jeg nok merker vinden endel mer på denne enn jeg er vant med fra gixxern. Sitter jo betydlig mer oppreist. Av den grunn er jeg spent på hvordan det vil bli å kjøre høyhastighet på autobahn, men siden det ikke blir noen alpetur i år så vet jeg svaret tidligst neste sommer.
Kjøp deg en tankveske som er størst/høyest mulig (selvfølgelig så stor som du synes er passende), den vil ta mesteparten av turbulensen mot overkroppen. Jeg hadde ikke problemer med å kjøre i 200 på autobahn med min gamle Z1000 (naken), så lenge jeg hadde stor tankveske. Gjelder dog å ha god hjelm i de hastighetene.

:-)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Det går så det suser med SX`n

Legg inn av Jinta »

Elolz skrev:Har du vurdert å kjøpe deg ny vindskjerm? Gjerne av type "double bubble", disse funker bra og løfter utseendet et hakk etter min mening, spesielt sotet versjon. :yeyeye Var et must på min sykkel, og mange nyere sykler har enda mindre skjerm enn min hadde originalt. :-)
Da jeg kjøpte biken så kjøpte jeg med anna ny sota vindskjerm(fra kawasaki).Liker ikke store vindskjermer, så størrelsen og fasongen på denne passer meg bra. Er jo mulig å regulere i tre posisjoner også på SX`n så jeg finner nok ut av det.

Tankveske er jeg ikke veldig glad i. Hadde jo bagster trekk/veske på gixxern, men hadde minst mulig oppi. Synes den blir i veien ved aktiv kjøring fordi jeg lissom ikke kjem nok frampå. Har bestillt ei SW-Motech 5-9 ltr veske med quicklock-feste som bør være her snart. Trur den vil passe meg bra :thumleft

Nå suser vi avgårde til vestlandet i helga, så skal bli kjekt å få noen svingete mil. Blir nok bra :vs
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Svar