JRO blogg: 2015

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas

Legg inn av JRO »

ojda skrev:Ja lekker er vel ordet :vs
Har du fått innvilget så mye alenetid med smykket som du ønsker nå da :lol
Av kona mener jeg. Trå til med noen ekstra oppvasker, så ordner det seg :thumleft
Hei, ojda ja det var dette med alenetid da. Vasker opp for harde taket, støvsuger og lager mat. Skulle tro at det kan bli noen pluss poeng i svarteboka av det. Men så er det jobben da, har ikke før fått sykkelen i hus, så drar jeg 14 dager til USA er hjemme igjen 20 april og da håper jeg at sola og våren for alvor har kommet og sesongen kan starte med mye Ducati kjøring. Vi sees på veien om ikke lenge.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas

Legg inn av Duville »

kz1300 skrev:
ojda skrev:Ja lekker er vel ordet :vs
Har du fått innvilget så mye alenetid med smykket som du ønsker nå da :lol
Av kona mener jeg. Trå til med noen ekstra oppvasker, så ordner det seg :thumleft
Hei, ojda ja det var dette med alenetid da. Vasker opp for harde taket, støvsuger og lager mat. Skulle tro at det kan bli noen pluss poeng i svarteboka av det. Men så er det jobben da, har ikke før fått sykkelen i hus, så drar jeg 14 dager til USA er hjemme igjen 20 april og da håper jeg at sola og våren for alvor har kommet og sesongen kan starte med mye Ducati kjøring. Vi sees på veien om ikke lenge.
Nå får du vaske opp og gjøre ting som ikke merkes så godt ikke blir utført når du er borte :) - tog du den???
Merker hu savnet når du er borte til sommeren så kommer foten ned med en gang

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas

Legg inn av JRO »

Duville skrev:
kz1300 skrev:
ojda skrev:Ja lekker er vel ordet :vs
Har du fått innvilget så mye alenetid med smykket som du ønsker nå da :lol
Av kona mener jeg. Trå til med noen ekstra oppvasker, så ordner det seg :thumleft
Hei, ojda ja det var dette med alenetid da. Vasker opp for harde taket, støvsuger og lager mat. Skulle tro at det kan bli noen pluss poeng i svarteboka av det. Men så er det jobben da, har ikke før fått sykkelen i hus, så drar jeg 14 dager til USA er hjemme igjen 20 april og da håper jeg at sola og våren for alvor har kommet og sesongen kan starte med mye Ducati kjøring. Vi sees på veien om ikke lenge.
Nå får du vaske opp og gjøre ting som ikke merkes så godt ikke blir utført når du er borte :) - tog du den???
Merker hu savnet når du er borte til sommeren så kommer foten ned med en gang
Ja, tog han Duville. For mye skaper savn, for lite skaper irritasjon. Så er det å finne akkurat punktet hvor det blir bare fryd å gammen. Skal ikke være lett, og det er vel bare jeg som kan finne det punktet. Er vel ikke mye hjelp å få for å finne ut av det.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas

Legg inn av Dexter »

Det blir veldig spennende å få se denne på nært hold! Kanskje det passer meg å være med når du skal hente - hvis du vil ha selskap da vel og merke.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas

Legg inn av JRO »

Dexter skrev:Det blir veldig spennende å få se denne på nært hold! Kanskje det passer meg å være med når du skal hente - hvis du vil ha selskap da vel og merke.
Så klart Dexter, hadde vært hyggelig med selskap tilbake til Kongsberg på ny sykkel. Da møter du vel opp med Sølvpilen? Melder tilbake litt før neste lørdag i bloggen min om når jeg regner med å være hos Løvaas. Og hadde jo vært hyggelig om flere fra MCsiden kunne dukket opp så hadde det nesten vært som en start på sesongen for flere.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas

Legg inn av dag-zzr »

Gratulerer så mye med en fleske ny sykkel Ronnie. :vs
Skjønner godt at det kribler i både armer å bein etter å komme seg på veien. Får håpe at du klarer å skaffe deg "nok" kjøretid til sommeren. Leser i bloggen at du er godt igang med å bygge goodwill i heimen. Dette er sannsynligvis en av de vanskeligste oppgavene en mann kan ha. :scratch Er en (pr)øvelse der marginene nok kan sies å være veldig små.
Et tips i den forbindelse. Jon Almaas har gitt ut en bok, Slik blir du husets herre, en bok om vasking. Kansje både du og mange andre her på forumet kunne ha nytte av å lese den boka, nå før sesongen starter :lol
Er vel lettere å stikke i fra jobben. Der er du jo sjef :knegg

Passer det, blir jeg med i kortesjen ned til Løvås for avhenting av sykkelen. :prf

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas

Legg inn av JRO »

dag-zzr skrev:Gratulerer så mye med en fleske ny sykkel Ronnie. :vs
Skjønner godt at det kribler i både armer å bein etter å komme seg på veien. Får håpe at du klarer å skaffe deg "nok" kjøretid til sommeren. Leser i bloggen at du er godt igang med å bygge goodwill i heimen. Dette er sannsynligvis en av de vanskeligste oppgavene en mann kan ha. :scratch Er en (pr)øvelse der marginene nok kan sies å være veldig små.
Et tips i den forbindelse. Jon Almaas har gitt ut en bok, Slik blir du husets herre, en bok om vasking. Kansje både du og mange andre her på forumet kunne ha nytte av å lese den boka, nå før sesongen starter :lol
Er vel lettere å stikke i fra jobben. Der er du jo sjef :knegg

Passer det, blir jeg med i kortesjen ned til Løvås for avhenting av sykkelen. :prf
Kloke ord Dag, hadde vært hyggelig om du fant muligheten til å møte opp hos Løvaas. Og myten om at er du sjef kan du bare dra fra jobben har jeg hørt før, er nok ikke så lett det vet du vel alt om. Har nok jobbet mange timer i uka du også, i mange år. Men kanskje det er tidspunktet nå får å realisere litt mere fri for å dyrke hobbyen sin.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas, bilder side 3

Legg inn av Busa Trond »

:bb_p:
Herlig sykkel, det ser jeg nå. også så mye hightech snadder da det er på den :thumleft
Jeg kjørte en Multistrada som A.T hadde med på Toscanatreffet på Lunner, sikker på du vil trives der :thumleft


Snadder snadder......... :prf

Bilde

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas, bilder side 3

Legg inn av JRO »

Busa Trond skrev::bb_p:
Herlig sykkel, det ser jeg nå. også så mye hightech snadder da det er på den :thumleft
Jeg kjørte en Multistrada som A.T hadde med på Toscanatreffet på Lunner, sikker på du vil trives der :thumleft


Snadder snadder......... :prf
Takk for det Busa Trond, har du fått hentet Tiger'n til Tyristrand ennå.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas, bilder side 3

Legg inn av Busa Trond »

Neida... Bor noe fordømt til, så her er det bare isen enda. Men har løpende kontakt med GMS på Gjøvik. Alt i orden med servicen og den står klar til å bli hentet :prop:
Men kona jobber mye om dagen nå, så jeg og minste jenta koser oss alikevel, de store unga kommer på besøk i morgen. Men klart det kribler litt i Tiger hånda nå. Men snart snart..... :D

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas, bilder side 3

Legg inn av Andreas »

Det var vell morro å få se sin egen sykkel :prf Hadde du ikke sett en ny Mulitistrada i det hele tatt før du nå fikk se din?

Har kommet en slik GT til Trondheim også nå, lekker sak med den fargen og alle de røde detaljene :prop:

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas, bilder side 3

Legg inn av Duville »

Andreas skrev:Det var vell morro å få se sin egen sykkel :prf Hadde du ikke sett en ny Mulitistrada i det hele tatt før du nå fikk se din?

Har kommet en slik GT til Trondheim også nå, lekker sak med den fargen og alle de røde detaljene :prop:
ser ikke så mye rødt på kz sin, men fin er den likevel....

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas, bilder side 3

Legg inn av Andreas »

Duville skrev:
Andreas skrev:Det var vell morro å få se sin egen sykkel :prf Hadde du ikke sett en ny Mulitistrada i det hele tatt før du nå fikk se din?

Har kommet en slik GT til Trondheim også nå, lekker sak med den fargen og alle de røde detaljene :prop:
ser ikke så mye rødt på kz sin, men fin er den likevel....
Da må du se nærmere på bildene på forrige side ;-) Stripene på felgene, "Granturismo" logoen, sømmene på setene osv.. Vises bedre i virkeligheten. Fin kontrast med knallrødt på de ellers mørke fargene :prop:

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Besøk hos Løvaas, bilder side 3

Legg inn av JRO »

Andreas skrev:Det var vell morro å få se sin egen sykkel :prf Hadde du ikke sett en ny Mulitistrada i det hele tatt før du nå fikk se din?

Har kommet en slik GT til Trondheim også nå, lekker sak med den fargen og alle de røde detaljene :prop:
Ja, må innrømme at jeg var både glad og stolt. Var litt ok og komme inn i butikken, og ekspeditøren spurte om han kunne hjelpe meg med noe. Jeg er kommet for å kikke på den nye Ducatien min svarte jeg. Og da ble det jubel i butikken.

Om jeg hadde sett den nye Multistradaen før jeg bestilte, hadde jo sett 2012 modellene av MTS men ikke GT'en. Stolte på intuisjonen og etter det du hadde skrevet så var jeg ikke i tvil om at jeg hadde lyst på en slik sykkel. Så du var en god medvirkende årsak til at jeg valgte nettopp GT'en.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: KZ1300 blogg: Leser instruksjonsbok MTS 1200 GT

Legg inn av JRO »

Sitter og leser instruksjonsboka for min nye Ducati, som forberedelse til å hente den neste helg. Instrukjsonsboka er kommer for første gang på norsk og jeg må si det er fornøyelig når men leser oversettelsen. Trenger nok mange år og mye retting fra norske brukere før denne er spesiell god på norsk.

Her er lite utdrag.
skann0001.jpg
Dere kan jo gjette hva som står her???? he he.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Svar