Caferaceren "Piccolo Sei"
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Jompa: Har full forståelse for tankene dine rundt dette.
Det er derfor et mål å gjøre alt arbeide på en måte som gjør at sykkelen når som helst kan settes tilbake i orginal stand. Alle orginaldeler blir tatt vare på.
Skjer ikke så mye hver dag. Er jo avhengig av leveranser fra mine dele-pushere..
Men fikk demontert den gamle magnet-tenningen, og montert den nye tenningsplata fra Sachse Elektronic i går.
Ut med gammelt... Rengjøring... Og inn med nytt... Deilig når man føler at det er fremdrift.
Og da er det spennende å se om det ligger noe i postkassa når jeg kommer hjem fra jobben. :[-o<
Det er derfor et mål å gjøre alt arbeide på en måte som gjør at sykkelen når som helst kan settes tilbake i orginal stand. Alle orginaldeler blir tatt vare på.
Skjer ikke så mye hver dag. Er jo avhengig av leveranser fra mine dele-pushere..
Men fikk demontert den gamle magnet-tenningen, og montert den nye tenningsplata fra Sachse Elektronic i går.
Ut med gammelt... Rengjøring... Og inn med nytt... Deilig når man føler at det er fremdrift.
Og da er det spennende å se om det ligger noe i postkassa når jeg kommer hjem fra jobben. :[-o<
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6990
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Er motoren så tett som den ser ut til å være på bildene ?
Har enda ikke sett en eneste oljeflekk.
Har enda ikke sett en eneste oljeflekk.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Det kommer av at alt ( ca 3,2ltr. ) av oljen ligger på gulvet i den forrige garasjen minJompa skrev:Er motoren så tett som den ser ut til å være på bildene ?
Har enda ikke sett en eneste oljeflekk.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Twister skrev:Det kommer av at alt ( ca 3,2ltr. ) av oljen ligger på gulvet i den forrige garasjen minJompa skrev:Er motoren så tett som den ser ut til å være på bildene ?
Har enda ikke sett en eneste oljeflekk.
Skjønner ikke hva du snakker om?
Bilder lyver ikke...
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Noe har vært galt i gaffelen.
Har sett at den er skrudd sammen for mye nede.
Ikke minst var det merkbart når jeg plukket av krona oppe. Gaffelbeina sprikte, så det var umulig å få den på igjen. Løsnet alt nede. Satte på krona oppe, men da fikk jeg ikke bremseskivene inn i kalipperne. Etter mye tankevirksomhet, både av undertegnede og Twister, var konklusjonen at her var det uorginale bremseskiver.
Her måtte skivene lenger ut for å bli midtstilt i calipperen.
Så av med skive: Dreie 2 stk 4mm spacere: Og her er det ferdige produktet: Litt svart lakk: Så i dag skrus ting sammen igjen. Deilig med tingene i orden.
Venter på ny bremsepumpe fra USA, som jeg håper dukker opp snart.
Bortsett fra deler jeg venter på, er det det elektriske som er den neste store jobben. Her får jeg stille noen øl til rådighet for Twister, og håpe på det beste.
Har trua, og det er det viktigste.
Har sett at den er skrudd sammen for mye nede.
Ikke minst var det merkbart når jeg plukket av krona oppe. Gaffelbeina sprikte, så det var umulig å få den på igjen. Løsnet alt nede. Satte på krona oppe, men da fikk jeg ikke bremseskivene inn i kalipperne. Etter mye tankevirksomhet, både av undertegnede og Twister, var konklusjonen at her var det uorginale bremseskiver.
Her måtte skivene lenger ut for å bli midtstilt i calipperen.
Så av med skive: Dreie 2 stk 4mm spacere: Og her er det ferdige produktet: Litt svart lakk: Så i dag skrus ting sammen igjen. Deilig med tingene i orden.
Venter på ny bremsepumpe fra USA, som jeg håper dukker opp snart.
Bortsett fra deler jeg venter på, er det det elektriske som er den neste store jobben. Her får jeg stille noen øl til rådighet for Twister, og håpe på det beste.
Har trua, og det er det viktigste.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Ikke farlig når du har tilgang på skikkelig dreiebenk Husk at du må lage spacer'e å sette på hjulbolten også,tilsvarende det du setter på skivene
ikkebike.norwegianforum.net
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
På bildet ser det for meg ut som gaffelbeina ikke er parallelle, men står i kileform mot forhjulet. Det er i så fall ikke bra. Kan det være ett uorginalt forhjul med smalere nav?
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6990
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Det holder med "spacer" på venstre side. Hjulbolten er tykkere i den andre enden, og ansatsen skal ligge mot lageret. Men det er vel elementært for tomsnes...-Kawasaki skrev:Ikke farlig når du har tilgang på skikkelig dreiebenk Husk at du må lage spacer'e å sette på hjulbolten også,tilsvarende det du setter på skivene
Hvordan fungerte gaffelen med 8 mm bending innover ?
Er den tett, eller ligger gaffeloljen også igjen på Twisters garagegulv ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Elementært,Mr Watson Ikke sikkert han får hjulet sentrert med spacer bare på ene siden,men det finner han sikkert ut selv.Jompa skrev:Det holder med "spacer" på venstre side. Hjulbolten er tykkere i den andre enden, og ansatsen skal ligge mot lageret. Men det er vel elementært for tomsnes...-
Jeg rablet bare ned noe for å vise interesse i tråden
ikkebike.norwegianforum.net
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Hele calipperen er en kompakt enhet. (Ikke flytende)
Dermed må det spacer på begge sider for å sentrere.
Det med uorginal felg er interessant, siden jeg ikke har funnet tilsvarende sykkel i hele verden....
Men ved å se at bremseskiva har mange flere hull enn jeg trenger, går jeg ut fra at det er den som er uorginal og måtte tilpasses.
Deretter har man skrudd dette sammen så mye at skiva ikke subber.
Men med nye klosser ble det for trangt.
Om det er noe gaffelolje igjen, er den tett. Men det må sjekkes.
Skal også sjekke opp Kwak's hint vedrørende vridningen.
Takker for tips. :-)
Dermed må det spacer på begge sider for å sentrere.
Det med uorginal felg er interessant, siden jeg ikke har funnet tilsvarende sykkel i hele verden....
Men ved å se at bremseskiva har mange flere hull enn jeg trenger, går jeg ut fra at det er den som er uorginal og måtte tilpasses.
Deretter har man skrudd dette sammen så mye at skiva ikke subber.
Men med nye klosser ble det for trangt.
Om det er noe gaffelolje igjen, er den tett. Men det må sjekkes.
Skal også sjekke opp Kwak's hint vedrørende vridningen.
Takker for tips. :-)
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Reagerte også på bildet av gaffelen, den ser ikke rett ut for meg ... antok det var et eller annet optisk fenomen i forbidelse med fotografering siden du ikke kommenterte det selv
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.
Bestemte meg for 4mm aluminium. Fikk klipt til en plate på 20x20. Den ble knekt 90 grader til feste. Deretter var det bare å begynne å tenke ut hvor hullene skulle være...
Etterhvert kom resten av formen av seg selv. Her begynner det å bli som jeg ønsker. Godt man har mekanisk verksted på jobben, med godt utvalg i verktøy. Til slutt skal plata glassblåses for en "matt" finish.
Bestemte meg for 4mm aluminium. Fikk klipt til en plate på 20x20. Den ble knekt 90 grader til feste. Deretter var det bare å begynne å tenke ut hvor hullene skulle være...
Etterhvert kom resten av formen av seg selv. Her begynner det å bli som jeg ønsker. Godt man har mekanisk verksted på jobben, med godt utvalg i verktøy. Til slutt skal plata glassblåses for en "matt" finish.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- JanK
- Innlegg: 720
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
John Deere?tomsnes skrev:Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Ja, jeg stusset også.JanK skrev:John Deere?tomsnes skrev:Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.
Men neida, Nippon Denso.
Venta i grunn på den...
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Du kan med andre ord "bånne" det speedometeret, hvis du vil.tomsnes skrev:Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.
Den sykkelen er jo go for 220 kmt/t
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------