MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Kawasaki »

Kan ikke se at det er noen tråd her om hvor fort man har kjørt på norske veier,og det må vi vel ha?

Så hva sier dere,hva er rekordnoteringen blant gutta og jentene? Helst GPS-speed,men speedometer-fart godtas også :knegg

Jeg må tenke meg godt om,sånn at jeg oppgir riktig fart,kommer tilbake til det. Men til å begynne med kan jeg jo fortelle om da jeg lånte GPS'en til en Vstrom-eier,etter at han stolt hadde vist meg "bestenoteringen" på den.Skumle greier,de derre,polltiet kan jo bare ble seg tilbake i menyen for å se om du er grisekjører eller ikke.

Da han sjekket den dagen etter,så ble han storøyd og sa at dette kom til å bli noe å skryte av neste gang han traff "gjenget" :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av EasyRider »

Kawasaki skrev:Kan ikke se at det er noen tråd her om hvor fort man har kjørt på norske veier,og det må vi vel ha?

Så hva sier dere,hva er rekordnoteringen blant gutta og jentene? Helst GPS-speed,men speedometer-fart godtas også :knegg

Jeg må tenke meg godt om,sånn at jeg oppgir riktig fart,kommer tilbake til det. Men til å begynne med kan jeg jo fortelle om da jeg lånte GPS'en til en Vstrom-eier,etter at han stolt hadde vist meg "bestenoteringen" på den.Skumle greier,de derre,polltiet kan jo bare ble seg tilbake i menyen for å se om du er grisekjører eller ikke.

Da han sjekket den dagen etter,så ble han storøyd og sa at dette kom til å bli noe å skryte av neste gang han traff "gjenget" :knegg

Beste notering ca 102 kmt/t på motorvei. Dog uten GPS. Så ca 90 da eller? Herregud.....
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ArcticTiger »

I -74 eller -75 kjørte jeg ifølge speedometeret i 130 kmt nedover Lierbakkene. På en Honda CB 100 :-#

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Kawasaki »

EasyRider skrev:Beste notering ca 102 kmt/t på motorvei. Dog uten GPS. Så ca 90 da eller? Herregud.....

Vi godtar speedometerfarten,ihvertfall i dette tilfellet. Og konkluderer med at din bekymring for hvilken olje de har fyllt på moppen din,er fullstendig grunnløse :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ZZR-Tom »

Eg vill ikkje utale meg om farten, men kan seie at det er faktisk i Norge eg har hatt høgast fart :redface
Og vist polti sjekker en GPS der det står 478km/t på så må dei kunne bevise ken som kjørte og kor.
Men polti er svært sjældent eg ser i veiane her, då har det vore ei ulykke eller liknades.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av EasyRider »

Kawasaki skrev:
EasyRider skrev:Beste notering ca 102 kmt/t på motorvei. Dog uten GPS. Så ca 90 da eller? Herregud.....

Vi godtar speedometerfarten,ihvertfall i dette tilfellet. Og konkluderer med at din bekymring for hvilken olje de har fyllt på moppen din,er fullstendig grunnløse :knegg
Er jo derfor jeg er bekymret, olja vil jo ikke bli varm nok!! jeg burde jo ha på 10W30 som minimum.. :P :p
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ejs »

:thumleft

hadde 115km/t på en Suzuki A-100 i 1974.Med passasjer!!!
Ikke målt med GPS....
:mc3
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av MaxTron »

ZZR-Tom skrev:Eg vill ikkje utale meg om farten, men kan seie at det er faktisk i Norge eg har hatt høgast fart :redface
Og vist polti sjekker en GPS der det står 478km/t på så må dei kunne bevise ken som kjørte og kor.
Men polti er svært sjældent eg ser i veiane her, då har det vore ei ulykke eller liknades.
:-k Har du hatt med GPS'n på fly?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av MaxTron »

Var det ikke noen som visste hva som var foreldesestiden på sånne trafikkovertredelser??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ZZR-Tom »

MaxTron skrev:
ZZR-Tom skrev:Eg vill ikkje utale meg om farten, men kan seie at det er faktisk i Norge eg har hatt høgast fart :redface
Og vist polti sjekker en GPS der det står 478km/t på så må dei kunne bevise ken som kjørte og kor.
Men polti er svært sjældent eg ser i veiane her, då har det vore ei ulykke eller liknades.
:-k Har du hatt med GPS'n på fly?
Var i grunn meininga å skrive 5478kmt/t. multitasking er ikkje min greie.

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av dag-zzr »

MaxTron skrev:Var det ikke noen som visste hva som var foreldesestiden på sånne trafikkovertredelser??
Vanlig er vel 25 år?

Brukte vannbussen en Suzuki 750 GT til en kompis som trekk til miniski på en islagt innsjø i 1976. Vi var vel oppe i 150/160 kmt :[-X
slapp slepet ganske lenge før vi fikk den farten :lol
Veldig morro så lenge det varte. Påfølgende vinter fikk vi ikke lov å kjøre på isen, desverre :evil

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Snikkeren »

dag-zzr skrev:
MaxTron skrev:Var det ikke noen som visste hva som var foreldesestiden på sånne trafikkovertredelser??
Vanlig er vel 25 år?
Hvis det stemmer så tror jeg at jeg må avstå å kommentere "bestenoteringen" min. Jeg er jo bare 31 tross alt. :knegg
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av dag-zzr »

Snikkeren skrev:
dag-zzr skrev:
MaxTron skrev:Var det ikke noen som visste hva som var foreldesestiden på sånne trafikkovertredelser??
Vanlig er vel 25 år?
Hvis det stemmer så tror jeg at jeg må avstå å kommentere "bestenoteringen" min. Jeg er jo bare 31 tross alt. :knegg

Der ser dere ungdommer. Alder er et pre i mange tilfeller. Og som vi glatt kan overlate til det motsatte kjønn å bekymre seg om :lol

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av MrPitlane »

Etter 32 år på veiene kan jeg ikke si annet enn at je har oppnådd bestenotering iht skilting i alle soner. :prop:

Jeg har med andre ord oppnådd maximalt tillatt hastighet på landeveien i Norge, 100 km/t.

Med siste mc, klarte jeg det til og med uten å gire opp fra førstegir. :prop:

Godt vi lever i et trygt land. :yeyeye

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av MrPitlane »

MaxTron skrev:Var det ikke noen som visste hva som var foreldesestiden på sånne trafikkovertredelser??
Trur itte det er lenger enn Max to år, iht straffeloven. Alt i vegtrafikkloven er forseelser, og det er itte alvorlig.

§ 67. Fristen for foreldelse er:
2 år når den høyeste lovbestemte straff er bøter eller fengsel inntil 1 år, :prop:

Svar