Carbonsmøring for kjede. Noen med erfaring?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Carbonsmøring for kjede. Noen med erfaring?

Legg inn av MrPitlane »

Har sett en artikkel som gir mulighet til konstant smøring av kjedet på mc, uten klissete olje som spruter overalt.

Har sett Scottoiler i bruk, og den er sikkert fin, men det blir litt mye klin. :prop:

Er det noen herinne som har erfaring med dette produktet?

http://www.carbonforbikes.com/index.php ... 15c042b70a

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Carbonsmøring for kjede. Noen med erfaring?

Legg inn av LordShaft »

Ser ikke helt hvordan dette produktet skal festet til sykkelen. Men forstår jeg det riktig at dette fungerer som en "klosse" som er i kontakt med kjede hele tiden?
Hvordan vil dette påvirke vandringen til kjedet under hard kjøring? :scratch vil det ha noe å si? :eh

Har ingen erfaring med dette selv, men kunne vært et spennende alternativ om det funket :-)

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Carbonsmøring for kjede. Noen med erfaring?

Legg inn av MrPitlane »

LordShaft skrev:Ser ikke helt hvordan dette produktet skal festet til sykkelen. Men forstår jeg det riktig at dette fungerer som en "klosse" som er i kontakt med kjede hele tiden?
Hvordan vil dette påvirke vandringen til kjedet under hard kjøring? :scratch vil det ha noe å si? :eh

Har ingen erfaring med dette selv, men kunne vært et spennende alternativ om det funket :-)
Ser ut til at det ved monteringen erstatter slepeklossen på svingarmen, og at kjedet ligger inntil og smøres.

Regner med at det ikke er noen negativ innvirkning på kjedestrammingen ved hardkjør. :prop:

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Carbonsmøring for kjede. Noen med erfaring?

Legg inn av mekkern »

har ikke all verden av positiv virkning heller virker det som....

har vært på markedet noen år nå uten at det har "tatt av" hvilket det burde hvis det hadde fungert som reklamen...

skifte kloss hver 600 mil og pris ? :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Carbonsmøring for kjede. Noen med erfaring?

Legg inn av Vagabond60 »

Har erfaring med dette, hadde det på min og min kones sykler (BMW F 650 GS og F 800 GS). Kjørte rundt 15000 km før det var behov for å bytte kloss (som koster 250,- kr). Ikke noe søl (som man får av scotoiler).
Vi var fornøyd (syklene er byttet).
Selges også av Wunderlich i Tyskland.

At det ikke har tatt av er vel mest pga mye konservativ tankegang blant MC-folk (ref. ABS-diskusjon for noen år siden).

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Carbonsmøring for kjede. Noen med erfaring?

Legg inn av MrPitlane »

Vagabond60 skrev:Har erfaring med dette, hadde det på min og min kones sykler (BMW F 650 GS og F 800 GS). Kjørte rundt 15000 km før det var behov for å bytte kloss (som koster 250,- kr). Ikke noe søl (som man får av scotoiler).
Vi var fornøyd (syklene er byttet).
Selges også av Wunderlich i Tyskland.

At det ikke har tatt av er vel mest pga mye konservativ tankegang blant MC-folk (ref. ABS-diskusjon for noen år siden).
Grei tilbakemelding. Støtter forøvrig siste analyse av motorsyklister. Ser og at mange av våre valg baserer seg på følelser og lite med fornuft. :prop:

Svar