HALLO

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
PondusVF1100C
Innlegg: 6
Registrert: 03 jun 2005, 21:32
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Toten

HALLO

Legg inn av PondusVF1100C »

Jeg er den lykkelige eier av en 1987 Suzuki GSX 1100 EF.
Den har en "bitteliten" feil, det sitter anti-dive på frem gaffelen på disse gamle-haua. Og den ene har ryki, så gaffel olja lekker ved demping/slag. Er en slik liten plast lokk man kan skru på og justere på de, den selve plast koppen er sund og der spruter olja opp. Har kjøpt ny del hos SpinninWheel Mysen. Men er det noen her inne med litt info om hvordan man går frem for å bytte denne? Man må jo skru av den gamle, ja. Men må man også slippe fra gaffelen, i selve krona? Slik at man slakker fjærene, og får ut all den gamle olja? Og i såfall, er det "piece of cake" jobb. Har vel ikke 30 tommler, men sikkert 6! Kan gjerne tenke meg en litt detaljert fremgangs måte på denne operasjonen. Noen som føler seg kallet?

inge
You meet the nicest people on a HONDA.
øhhhh Suzuki mener jeg nå om dagen....

1986 Suzuki GSX 1100 EF, hvit/rød
1987 Suzuki GSX 1100 EF, sort/rød

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Hva med å kjøpe en reperasjons håndbok. Det er en veldig god investering, og så vidt jeg husker så kan kanskje Indian (en av brukerene her) skaffe en del av disse.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Jeg vil da anbefale Clymer sine bøker. Dersom den er like detaljert til EF'n din som den er til sykkelen min, så gir denne en ypperlig god trinn-for-trinn beskrivelse av fullstendig demontering/montering av gaffelbeina.
GSX-R 750

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Legg inn av ejs »

Hei
Gå inn på dette forumet,jeg kan nesten garantere at du finner det du vil vite.
"http://www.thegsresources.com" :lol: :lol:



Einar
Suzuki GS1000L

Svar