Yamaha YBR 125 - plass til vognkortet...?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Yamaha YBR 125 - plass til vognkortet...?

Legg inn av fikse »

SuperMorten skrev:Jeg kjører med kopien. Det blir vått osv, og vognkortet blir ødelagt. Lage en ny kopi og problem løst.. ser heller ikke fornuften med å skulle dra rundt på vognkort. Enhver politibil har vel tilgang på Autosys, eller kan ringe til noen som har det. Innbiller meg at hele regelen er litt steinalder. :scratch

MEN: Jeg var på Maxbo Sinsen her for litt siden. De har også kopier av vognkort som de gir til de som låner henger. Mens jeg står i kassakø, kommer en ganske irritert kunde tilbake med sin kopi. Han var ferdig med hengeren, og lurte på om Maxbo også betalte boten, for å kjøre med kopi av vognkortet.. De tok selvsagt regninga..
Steinalder javisst! En hel bydel i Bergen blir dekket av politiets _ene_ gamle Nokia mobiltelefon. Knallbra greier. Bare glem nødnett og slikt :-)å
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Yamaha YBR 125 - plass til vognkortet...?

Legg inn av Hjernen »

fikse skrev:
SuperMorten skrev:Jeg kjører med kopien. Det blir vått osv, og vognkortet blir ødelagt. Lage en ny kopi og problem løst.. ser heller ikke fornuften med å skulle dra rundt på vognkort. Enhver politibil har vel tilgang på Autosys, eller kan ringe til noen som har det. Innbiller meg at hele regelen er litt steinalder. :scratch

MEN: Jeg var på Maxbo Sinsen her for litt siden. De har også kopier av vognkort som de gir til de som låner henger. Mens jeg står i kassakø, kommer en ganske irritert kunde tilbake med sin kopi. Han var ferdig med hengeren, og lurte på om Maxbo også betalte boten, for å kjøre med kopi av vognkortet.. De tok selvsagt regninga..
Steinalder javisst! En hel bydel i Bergen blir dekket av politiets _ene_ gamle Nokia mobiltelefon. Knallbra greier. Bare glem nødnett og slikt :-)å

5110 fra 19åsteinøks men vil påstå verdens beste tlf!! Har min enda og den funker som fy, må bare ha på
strøm kont for jeg har ikke giddi å kjøpe nytt batteri!!

EDIT: bilde

Bilde
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Yamaha YBR 125 - plass til vognkortet...?

Legg inn av fikse »

Hjernen skrev: 5110 fra 19åsteinøks men vil påstå verdens beste tlf!! Har min enda og den funker som fy, må bare ha på
strøm kont for jeg har ikke giddi å kjøpe nytt batteri!!

EDIT: bilde

Bilde
Noe slikt ja. Bare den de har her er teipet med ducttape :knegg
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Honda2004
Innlegg: 51
Registrert: 08 aug 2014, 21:26
Motorsykkelen din: Honda XL 125 Varadero 04

Re: Yamaha YBR 125 - plass til vognkortet...?

Legg inn av Honda2004 »

Erik.H.M skrev:Hei! Jeg har en Yamaha ybr 125 som jeg ikke vet hvor jeg skal legge vognkortet.
Det er ikke avtagbar sal på den :sk?
Hadde vært fint med noen tips på hvor jeg evt. kan legge vognkortet :D


Erik
Da det er krav om at Del 1 av Vognkortet skal følge med sykkel, må det ligge i sykkel.
Du sier ikke noe om årsmodellen din, så det er vanskelig å si noe om tilbehør til sykkelen, som gjør at du kan lagre vognkortet trygt på sykkelen.
Hvis du gir meg årsmodellen, blir det lettere.
Jeg veit at Yamaha Virago f.eks og Honda Shadow og Suzuki Intruder,de har mulighet for en liten taske foran på gaffelen, under lykta, hvor du kan ha verktøy og sikkert vognkort. Men igjen, jeg veit ikke årsmodellen din, så det er vanskelig å si.

Honda2004
Innlegg: 51
Registrert: 08 aug 2014, 21:26
Motorsykkelen din: Honda XL 125 Varadero 04

Re: Yamaha YBR 125 - plass til vognkortet...?

Legg inn av Honda2004 »

fikse skrev:
Vargtass skrev:Ikke avtagbar sal på YBR...?
Det må det da være, selv om du må bruke en fastnøkkel!
Selv har jeg en YBR, på Filippinene! Der har jeg en KOPI av vognkortet festa under salen. Null problem med verken fukt eller tjueradder :vs Men jeg lar ALDRI originalvognkortet ligge I sykkelen!
Er ikke det et krav å ha originalen med seg?
Madammen pleier å ha sitt bak i lommen for ryggskinnen i jakken. Jeg har pleid å putte det inn i 2 brødposer og bare trø det inn et sted på sykkelen det blir liggende, på de 3 siste psyklene har det blitt lagt i området bak sadelen, der kontaktene for baklyset etc er. Sikkert ikke ideelt, men det har funket hele tiden det :-)

Har man kopi av vognkortet med seg, er det et vannmerke som lyser KOPI KOPI KOPI KOPI, på hele vognkortet. Når du blir stoppa, blir du for det første bøtelagt for å ikke ha med deg vognkort og så bøtelagt for dokumentforfalsk. . .
Det er et krav og nedfelt i loven at vognkort skal medbringes under kjøring.

Svar