MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av EasyRider »

Hehe ser du gir hjelmen en strøk også og med farstriper. :thumleft

Moro å se på hvordan en lager et custom bygg. Må jo bare være helt genialt å kunne ha tilgang på fres og bøyeverktøy. :prf

Vel jeg venter på mer bilder :mk

Takk for "turen" så langt :thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

EasyRider skrev:Hehe ser du gir hjelmen en strøk også og med farstriper. :thumleft

Moro å se på hvordan en lager et custom bygg. Må jo bare være helt genialt å kunne ha tilgang på fres og bøyeverktøy. :prf

Vel jeg venter på mer bilder :mk

Takk for "turen" så langt :thumleft
Tror det der med å lakkere hjelmen var ett innfall pappa fikk under lakkeringen... husker ikke helt... haha!
Helt supert å ha tilgang på alt av maskinelt verktøy! Hadde ikke hvert like lett å bygge uten tilgang på rørbøyemaskinen, dreiebenk, fres, båndsager, platsaks...
Men en har da bygd før uten dette også!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

Da var man kommet frem til den andre ombyggingen av Varaderoen min!
Da søsteren min ble konfirmert, ga jeg henne Varaderoen i konfirmasjonsgave, og offroad-segmentet den var ombygd til sist gang appellerte ikke til en jente... :scratch

Forskjellsbilde etter første ombygging:
Bilde

Da starter vi på neste ombygging!

Nesten...
Støping av nytt undertray før siste ombygging, det gamle under salen, med elektronikk og batteri på sidene tar utrolig mye plass! bredt og stygt er det jo også... da mine plastdeksel også var knust var det på tide å ordne dette!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Ble ikke nok plass, så nytt ble mocked up!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Nå begynner den siste ombyggingen!
Nedplukking nesten ferdig:
Bilde

Motor ute:
Bilde

Prøvelakkering av en veltebøyle for å se fargen på rammen:
Bilde

Stor haug med deler...
Bilde

Ide'en er å bygge om mot Ducati Monster, Moto Guzzi V7 segmentet, med Street Fighter look...

Lakkering av ramme og andre deler:
Bilde

Bilde

Bilde

Montering:
Bilde

Hugger laget av min gamle forskjerm!
Bilde

Koso minispeedometer:
Bilde

Senket:
Bilde

Bilde

Alt fikk plass:
Bilde

Blå fjør!
Bilde

Bilde

Bilde

Sveising av rustfritt eksosanlegg:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Opp mot senter!
Bilde

Senterpotte!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Eksosrøret er laget av 4" avløpsrør i rustfritt stål
Bilde

Finito:
Bilde

Bilde


Forlykta, lyktekåpa og Speedometeret kommer fra Louis.de, super butikk!!
Dekkene som ble satt på var Continental ContiGO! da mine Kenda K761 enduro dekk ikke passet til stilen lengre :scratch :lol
Kunne godt ha kjørt med Endurodekk til vanlig jeg...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

Diverse bilder fra forskjellige turer og treff!

1. Mai tur 2009, Elnesvågen-Eidsvåg-Sunndal-Tingvoll-Krifast-Elnesvågen
Øvelseskjørte på Varaderoen denne turen!
Bilde

Bilde

Bilde


BMW Jubileumstreff 2010, Steinkjer
Ombygd Varadero og Suzuki SV1000S på BMW-treff... (Ja, vi drar på BMW-treff med feil type sykkel.... :lol )

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Meg selv
Bilde

Årsmøte i BMW-Klubben
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Måtte bare stoppe...
Bilde

Bilde

Legg merke til Krystall Rally klistremerke på Suzukien! Dette var for å "reklamere" for 40-årsjubileumet til Krystall Rally i 2011!
Bilde

Lunsj i Rindalen på veg hjem:
Bilde

Surnadalen
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Krystall Rally Jubileumstreff 2011 på Golsfjellet Høyfjellshotell:
Bilde

Var nede i -34 grader oppe på Golsfjellet dette året!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Bilder!

Legg inn av MLeikarnes »

BMW-Treff på Åndalsnes 2006
Var jo på en måte med å arrangere dette, Indre Romsdal BMW Eigarlag, som pappa er meldlem av (underklubb av BMW Norge) arrangerte.

Har ikke så mange bilder fant jeg ut :eh Bilder opp trollstigen tatt fra Suzuki SV1000S med sidevogn!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Ett bilde fra BMW-Treff på Dokka 2007
Bilde


Bilder fra Jumbo Run 2006 på Åndalsnes, Indre Romsdal BMW Eigarlag arrangerte dette!
Jumbo Run er et veldig fint arrangemang! Man inviterer funksjonshemmede og kjører dem en tur i sidevogna!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Krystall Rally 2006

Legg inn av MLeikarnes »

Bilder fra Krystall Rally på Golsfjellet i 2006 (Oset høyfjellshotell)
Var veldig kaldt på Golsfjellet, alle de gangene vi var der opp epå Krystall Rally var det veldig kaldt!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Metzeler piggfrie dekk med stor tung sykkel....
Bilde

Bilde

Var jo garasje på Oset, veldig fin måte å få start på syklene... trille inn i garasjen, stå er en stund til de ble varme og kjøre ut igjen!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

På vei over fra Biri til Fagernes!
Bilde

Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Online
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2733
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av Busa Trond »

MLeikarnes skrev:Har tenkt på å starte en "blogg/logg" lenge her nå... men finner liksom ikke ut hva man skal skrive... :scratch
Du har virkelig funnet koden du. Veldig moro å lese og se på bildene dine. Så stor entusiasme og erfaring som deg er det ikke mange som har. Ikke bare helårskjøringa men også den kunskapen du har på det tekniske, og alle prosjektene.
Fortsett slik, jeg skal i alle fall følge med på bloggen din :prf

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

Busa Trond skrev:
MLeikarnes skrev:Har tenkt på å starte en "blogg/logg" lenge her nå... men finner liksom ikke ut hva man skal skrive... :scratch
Du har virkelig funnet koden du. Veldig moro å lese og se på bildene dine. Så stor entusiasme og erfaring som deg er det ikke mange som har. Ikke bare helårskjøringa men også den kunskapen du har på det tekniske, og alle prosjektene.
Fortsett slik, jeg skal i alle fall følge med på bloggen din :prf

Takker!
Godt med tilbakemeldinger! (litt kjedelig å skrive uten at noen leser det...)

Det kommer både mer bilder og tekst! har veldig veldig mye bilder og turer vi har vært på, men å finne alt i fotoalbum og scanne det! Nå er jeg jo på sjøen igjen, 25 dager igjen til jeg er hjemme så da skal jeg få scanneren til å gå varm igjen!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av TheHaughom »

MLeikarnes skrev:
Busa Trond skrev:
MLeikarnes skrev:Har tenkt på å starte en "blogg/logg" lenge her nå... men finner liksom ikke ut hva man skal skrive... :scratch
Du har virkelig funnet koden du. Veldig moro å lese og se på bildene dine. Så stor entusiasme og erfaring som deg er det ikke mange som har. Ikke bare helårskjøringa men også den kunskapen du har på det tekniske, og alle prosjektene.
Fortsett slik, jeg skal i alle fall følge med på bloggen din :prf

Takker!
Godt med tilbakemeldinger! (litt kjedelig å skrive uten at noen leser det...)

Det kommer både mer bilder og tekst! har veldig veldig mye bilder og turer vi har vært på, men å finne alt i fotoalbum og scanne det! Nå er jeg jo på sjøen igjen, 25 dager igjen til jeg er hjemme så da skal jeg få scanneren til å gå varm igjen!
Vi er nok flere som leser uten å kommentere. Men må bare si som de andre her, imponerende arbeid, og utrolig interessant å se så mange bilder fra byggeprosessene dine. Absolutt en av de trådene her på MCsiden jeg liker best! :=D>
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Tur til Sørlande høsten 2011

Legg inn av MLeikarnes »

i August/September 2011 bestemte jeg meg for å kjøre ned vestlandet til Kristiansand i konfirmasjonen til søskenbarnet mitt.
Varaderoen var blitt ombygd for andre gang allerede nå! La opp en rute på GoogleMaps for å se litt hvor jeg skulle kjøre...
Trollstigen - Geiranger - Grotli - Ufrivillig overnatting... - Lom - Kaupanger - Odda - Røldal/Suldal - Sand (overnatting) - Prekestolen - Suleskarsveien - Kristiansand - Telemarkskanalen - Kongsberg - Bogstad Camping - Hjem igjen!
Ble rundt 250 mil mener jeg, på 125cc opp alle bakkene over fjell på vestlandet, mye giring!!!

Trollstigen:
Bilde

Bilde

Bilde

Valldal, jordbær og IsTe!
Bilde

Bilde

Ned mot Geiranger, mange plagsomme turister med bobil og til fots her... Mer enn vi møtte i Alpene i fjor tenker jeg nå i ettertid... :lol
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Og i godt driv nedover mot Lom fra Grotli etter en stopp for å ta bilde av krigsflyet som ligger på Grotli.

...........Bildet sier nesten mer enn ord! Kan ikke si hvor irritert/sur/oppgitt jeg var...... :sk?
Bilde

Bilde

Det ble en ufrivillig overnatting på ei mark midt mellom Grotli og Lom...
Pappa kom nedover sent på kvelden med ny kjede fra Biltema, han skulle også kjøre nedover til Kristiansand, men hadde egentlig tenkt å kjøre E6 & E18 neste morgen, men etter et lite telefonråd ble det avreise på ham rett etter arbeid med stopp på Biltema i Molde for å handle med seg kjede...
Kjedet som sto på Varaderoen var et kjede jeg fant på skolen i Ålesund, men det var såklart litt for kort så det ble to kjedelås med ett ledd mellom... men såklart var ikke kjedelåset heelt supert... men kjedet var veldig bra da jeg fant det! O-ring!
Vanligvis klinker vi alltid kjedene, men denne gangen hadde vi jo ikke ledd til overs å klinke med :sk?

Men med nytt klinket kjede ble det en liten tur opp en fjellvei vi fant der hvor kjeden datt av, fin solnedgangstur, etter turen ble teltet satt opp og vi campet på en mark!

Bilde

Teltet oppe!
Bilde

På vei ned Riksvei 55 til Skjolden, før vi svingte av til Øvre Årdal over fjellet!
Bilde

Bilde

Bilde

Skal si den bakken som synes midt i bildet var tung til Varaderoen med sine slitne 15 hester og full oppakning! (er en grunn til at den er under ombygging til 170cc...)
Bilde

Bilde

Ikke bare i Alpene det er svingete veier!
Bilde

Bilde

Bilde

Pappa på Tigeren! Dette var vel en av de første langturene med ny-Tigeren!
Bilde

Nedover frå Årdal til Odda og videre til Sand regnet det som besatt hele veien! :sk? Kjørte jo den fantastiske veien Røldal/Suldal... Så ikke så mye egentlig... :sk? Blir en ny tur sørover snarlig med håp om fint vær hele veien!
Bilde

Vi tok inn på Ryfylke Fjordhotell for å tørke klær og sko! Dette var den siste dagen jeg kjørte med Marsjstøvler... Ble så besatt våt på føttene at det kjentest som om man hadde stått i badekaret i 24 timer... Nye Sievi vernestøvler ble innkjøpt på AK Maskiner Ryfylke og marsstøvlene kastet etter mange år's tro tjeneste!
Bilde

Vi tok oss like så godt en tur opp på Prekestolen når vi først var i området! Fin tur med enda flere turister i alle vektklasser, med kles og sko kolleksjoner fra høyhælte sko til folk som trodde de skulle på Mont Everest... :scratch
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Meg selv på Prekestolen:
Bilde

Etter å ha vært på Prekestolen kjørte vi til fergekaia over Lysefjorden, ventet en stund der, vi viste heller ikke om det var vanlig å kjøre forbi køa i sør med motorsykkel sånn som det er hos oss... Fikk en passlig streng beskjed på Eidsdal-Linge at motorsykkelførere bare måtte finne seg i å stå i kø de også! Tyskerne med bobil påsto vist at en motorsykkel tok like mye plass som en bobil... :lol Men jeg slapp da ombord først uansett, jeg sto på mitt at jeg ville ikke ta noe plass i det hele tatt. At de ikke ville at jeg skulle kjøre forbi var vel på grunn av klager fra turister...

Vi kjørte over Suleskarveien, fin vei! Etter å ha pasert Suleskarveien kjørte vi ned Setesdalen og til Kristiansand i konfirmasjon!
Kom vel dit på fredag, jeg kjørte videre mot Telemarkskanalen, over noen fjellveier og diverse oppover mot Kongsberg. Brukte lang tid på å kjøre rundt omkring i Telemark, Vestfold snaret rundt overalt. Jeg gjorde et dårlig valg i å prøve å kjøre gjennom Oslo sentrum i 4-5 tiden :lol
Kan ikke si at det var spesielt smart, skulle jo prøve å finne campingen på Ekebergsåsen, men mine ferdigheter i bynavigasjon er ikke det samme som å kjøre på landeveier, grusveier, alle mulige veier som ikke fins på karte går bra... Men å finne en camping i Oslo, det gikk ikke, var en tur borte i Ytre Enebakk, Kolbotn og deretter opp igjen til Bogstad camping som jeg faktisk viste hvor var!

Dagen etter gikk turen innom Biltema for å handle mer kjedespray, deretter gikk turen oppover Guldbrandsdalen og hjem! Så såklart den grå/svarte veggen av regn komme mot meg på Hundorp, og da ble det en kjapp stopp, på med regndressen... Var ikke kommet lengre enn noen få kilometer før monsunregnet kom! :sk? Sluttet å regne på vei rundt Isfjorden, 40 min hjemmefra... -.-

Men tross nesten to dager i regn var dette en kjempefin tur!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

TheHaughom skrev:Vi er nok flere som leser uten å kommentere. Men må bare si som de andre her, imponerende arbeid, og utrolig interessant å se så mange bilder fra byggeprosessene dine. Absolutt en av de trådene her på MCsiden jeg liker best! :=D>

Takker!
Bilder sier ofte mer enn ord! Så da blir det mange bilder, bilder hjelper jo også veldig godt på husken om hva man skulle skrive om!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av jodlevann »

Veldig bra ML, og verkstedarbeidene, det tar kaka. :=D>

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av dag-zzr »

Veldig fin blogg ML. Fine bilder med informative tekster og spennende ombygginger. :thumleft

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

jodlevann skrev:Veldig bra ML, og verkstedarbeidene, det tar kaka. :=D>
Takker!
dag-zzr skrev:Veldig fin blogg ML. Fine bilder med informative tekster og spennende ombygginger. :thumleft
Bilder er gull i min verden! Har så utrolig mye bilder at man glemmer nesten hva man har! Vanskelig å beholde noe orginalt i garasjen...
Pappa driver og småtenker på å lage senterpotte på Tigeren! Vet ikke om det blir noe av det, han ble veldig fornøyd med "ett eller annet merke" effektanlegg.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Pusher på med enda mer bilder!

Legg inn av MLeikarnes »

Bilder fra forskjellige treff og aktiviteter -90 tallet og tidlig 2000 tall

Noen bilder fra Krystall Rally på Rondane rundt -96/-97 tror jeg...
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

På disse bildene er jeg vel den minste personen ja...
Bilde

Bilde

Bilde

Min første sykkel:
Beta 50cc trial, kjøpte denne da jag var 7-8 år gammel kjørte diverse konkuranser og treninger med Kleive Trial Klubb, men det ble for langt å kjøre på trening, skulle ønske jeg hadde fortsatt! Har sett meg om etter en ny trial nå i senere tid, men de ligger så høyt i pris :sk?
Bilder fra kjøring på marka ovenfor gården hjemme, tror dette er før jeg fikk beskjed fra lensmannen om at jeg ikke hadde lov å kjøre...
Måtte vist være godkjent bane for å ha lov å kjøre, var ikke godt nok med egen eiendom, den kan vel også nevnes at lensmannen bodde 150 meter unna... og vi kjørte mye bak huset hans, da en av skogsveiene våre går der... :lol
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar