Kiiipe saker, BMW-feiler

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av JohnnyTh »

Greit nok at det bare er jeg som har en GTR, de er jo ikke så vanlige. Men en K1600 må det vel være en eier av her inne?
Morrsomt hvis det bare er meg spm har en av disse to sykklene som vi diskuterer
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av knutk »

Denne tråden har det blitt god fart i. Diskusjonenstråden rundt kubikk og reise-enduro sykkel er jo kommet helt i skyggen.

For egen del fanga tittelen til tråden blikket: "Kiiipe saker, BMW-Feiler". Når man så åpner tråden ser vi en sykkel som både har startet og lysene lyser. Og om man satte den i gir skulle det ikke forundre meg om den kjørte av gårde.
Ei heller kunne noen forklare hva som var feilen. Om man leser mellom linjene kan det virke som en self-test har hengt seg opp. Trolig ville en reset fikse problemet, men det får vi ikke svar på, det blir ikke diskutert, og er vel heller ikke så interessant for andre enn de som eiger K1600.

Undertegnede blir av mange beskyldt for å være partisk i favør av BMW sykler, siden jeg ikke har eigd annet, bort sett fra en kort periode med en Kawasaki i garasjen (men det er en annen historie).

Jeg kjøpte min første BMW i 1975. Var dog uten sykkel i studietid og småbarnsperiode. Når jeg ser tilbake på min periode som BMW eiger har jeg brukt tilsammen under 1000 kr på deler (ikke innberegnet service deler) hvor ett eller annet måtte fikses.
Alle reperasjoner har vært av en slik art at de kunne taes når det passet sånn. Jeg har aldri behøvd å forandre reise/tur planer pga tekniske problem på sykkel.

Jeg må innrømme at jeg blir litt irritert når en "ikke BMW eiger" (hadde tenkt å skrive "sprettsjit" men tok det i meg. Om jeg noen gang møter andre i forumet på veien ønsker jeg å stoppe og by på en kopp kaffe, og da er det ikke ok ha benyttet en slik benevnelse).
-- Nåvel, som sagt, når en "ikke eiger" prøver å fortelle meg hvor mange feil BMWene har blir jeg litt oppgitt, på samme måte som jeg blir litt matt om noen prøver å fortelle meg hvor stor motor jeg trenger/ikke trenger.

Utover det synes jeg det er morsomt å slenge med leppa, og slike diskusjoner bidrar jo til å korte ned vinteren.
Så mine venner, la oss holde dampen oppe. Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte. :vs

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

EasyRider skrev:
Bringisen skrev:
Jeg er ikke enig med deg men det var vel ingen bombe ;-)
Nei, og Jeg er aldri ening med bergensere ;-)
:D bare tull selfølgelig :)
Det kan fort bli en diskusjon av det der altså :D




EasyRider skrev:
Bringisen skrev:Ikke det at dette er et problem hvis man ønsker en opphetet diskusjon , men i etterkant og beklage seg over at diskusjonen blir som den blir , det er for dumt.
Hva mener du her?
Jeg vet ikke hvordan jeg skal spisse setningen mer for å få den mer forståelig ,men jeg mener at hvis noen er med på å få opp temperaturen i en diskusjon og så etter en stund beklage seg over at diskusjonen er for opphetet. Da mener jeg det blir for dumt.


EasyRider skrev:
Bringisen skrev:Derfor tror jeg at trådstarter laget denne tråden for å få en diskusjon , en opphetet sådan , og det fikk han. Derfor får man tåle at diskusjonen er som den er, ingen er bedre enn andre når det kommer til stykket.
Jeg er ikke med i denne diskusjonen fordi emnet betyr noe for meg , men fordi jeg synes det er morsomt og at jeg har PMS.
Oki, har prøvd å komme med mitt poeng både her og i andre svar :scratch
Jepp , og jeg har også prøvd å komme med mitt poeng her og andre innlegg. Prøver derfor en gang til. Jeg forstod det slik at du synes det var rart at jeg kunne si at jeg gir f.... i slike diskusjoner men likevel er med å diskutere.
Da prøver jeg bare å forklare at om hvilket merke som eventuelt har mer feil enn andre og at noen leter etter videoer og statistikker som skal bevise dette , det gir jeg f....i. Dette fordi det ikke betyr noe for meg når jeg velger merke og at jeg synes sjansen for at jeg skal få problemer uansett merke er så forsvinnende liten. Når jeg vet at merket jeg velger og forhandleren gjør alt for at det skal bli så smertefritt som mulig om en feil skulle oppstå , så betyr det enda mindre for meg.

Det som gjør at jeg likevel er med å "diskuterer" er at jeg har PMS og at det irriterer litt når noen blåser slike ting opp til å se ut som en katastrofe og etterpå kommer med beskyldninger om at den ene leiren er verre enn den andre :-)å
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

knutk skrev:Denne tråden har det blitt god fart i. Diskusjonenstråden rundt kubikk og reise-enduro sykkel er jo kommet helt i skyggen.

For egen del fanga tittelen til tråden blikket: "Kiiipe saker, BMW-Feiler". Når man så åpner tråden ser vi en sykkel som både har startet og lysene lyser. Og om man satte den i gir skulle det ikke forundre meg om den kjørte av gårde.
Ei heller kunne noen forklare hva som var feilen. Om man leser mellom linjene kan det virke som en self-test har hengt seg opp. Trolig ville en reset fikse problemet, men det får vi ikke svar på, det blir ikke diskutert, og er vel heller ikke så interessant for andre enn de som eiger K1600.

Undertegnede blir av mange beskyldt for å være partisk i favør av BMW sykler, siden jeg ikke har eigd annet, bort sett fra en kort periode med en Kawasaki i garasjen (men det er en annen historie).

Jeg kjøpte min første BMW i 1975. Var dog uten sykkel i studietid og småbarnsperiode. Når jeg ser tilbake på min periode som BMW eiger har jeg brukt tilsammen under 1000 kr på deler (ikke innberegnet service deler) hvor ett eller annet måtte fikses.
Alle reperasjoner har vært av en slik art at de kunne taes når det passet sånn. Jeg har aldri behøvd å forandre reise/tur planer pga tekniske problem på sykkel.

Jeg må innrømme at jeg blir litt irritert når en "ikke BMW eiger" (hadde tenkt å skrive "sprettsjit" men tok det i meg. Om jeg noen gang møter andre i forumet på veien ønsker jeg å stoppe og by på en kopp kaffe, og da er det ikke ok ha benyttet en slik benevnelse).
-- Nåvel, som sagt, når en "ikke eiger" prøver å fortelle meg hvor mange feil BMWene har blir jeg litt oppgitt, på samme måte som jeg blir litt matt om noen prøver å fortelle meg hvor stor motor jeg trenger/ikke trenger.

Utover det synes jeg det er morsomt å slenge med leppa, og slike diskusjoner bidrar jo til å korte ned vinteren.
Så mine venner, la oss holde dampen oppe. Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte. :vs
Det var veldig bra skrevet knutk.......helt enig og jeg tror de fleste blir oppgitt...
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jhn »

Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert :twisted

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert :twisted
Hehe , jeg føler med deg der oppe. Trøsten må være at det er vakkert i Nord.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

lazyboy
Innlegg: 251
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av lazyboy »

Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:
jhn skrev:Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert :twisted
Hehe , jeg føler med deg der oppe. Trøsten må være at det er vakkert i Nord.
Takk for medfølelsen. :prf
Det sies jo at slike støtteerklæringer varmer, så jeg løp rett bort til vinduet for sjekke ... men neida, ute var det samme dritten :eh

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jhn »

lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D
Det er altså slutt på å skru på tenningen, nå må den aktiveres ... ja ja. :knegg
Men hvordan fungerer dette systemet, sitter det en japaner borte i Nagasaki eller deromkring og aktiverer tenningen via satelit?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av simpson »

lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D
Med fare for å tråkke på noen tær, akkurat det problemet med tenningsnøkkelen er utbredt på denne sykkelen ifølge mange utenlandske forum. Ofte mer alvorlig enn denne saken.

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jodlevann »

jhn skrev:
Bringisen skrev:
jhn skrev:Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert :twisted
Hehe , jeg føler med deg der oppe. Trøsten må være at det er vakkert i Nord.
Takk for medfølelsen. :prf
Det sies jo at slike støtteerklæringer varmer, så jeg løp rett bort til vinduet for sjekke ... men neida, ute var det samme dritten :eh
Noe å varme seg på i mellomtiden:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=WMVsnxcu ... detailpage[/video]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av JohnnyTh »

lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D
Har vært noen problemer med disse har jeg lest ja. Vanligvis løses det med å holde nøkkelen mot forkant av tenningslåsen. Prøvde dere det?
Skal være noen som har laget en bypas mod man kobler under salen et sted hvis jeg husker riktig.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:
lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D
Med fare for å tråkke på noen tær, akkurat det problemet med tenningsnøkkelen er utbredt på denne sykkelen ifølge mange utenlandske forum. Ofte mer alvorlig enn denne saken.
Utbredt er vel å ta litt i :) men det har vært noen tilfeller ja.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
Bringisen skrev:
jhn skrev:Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert :twisted
Hehe , jeg føler med deg der oppe. Trøsten må være at det er vakkert i Nord.
Takk for medfølelsen. :prf
Det sies jo at slike støtteerklæringer varmer, så jeg løp rett bort til vinduet for sjekke ... men neida, ute var det samme dritten :eh
Håper det forsvinner til jeg skal oppover. Jeg og hele familien skal oppover til sommeren. Slektstreff på en øy utenfor Hammerfest , gleder meg siden jeg aldri har vært nord for Trondheim :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Jinta »

Slapp av folkens....dere fikk bare en smakebit av gubben;les sin Erling sin"gode" gamle kverulerende midtvinters pms......*synger*..."den beste biken er den han har nå",,,haha :vs
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Svar