Kiiipe saker, BMW-feiler

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
ZZR-Erling

Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av ZZR-Erling »

Hoff og hoff! [video]http://www.youtube.com/watch?v=G0RY2FM1l98[/video]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Hoff og hoff! [video]http://www.youtube.com/watch?v=G0RY2FM1l98[/video]
Ja.....ble det en orgasme på deg :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jhn »

Når æ ser sånne tilfeller e æ ganske glad for å ha en gammel og nærmest analog sykkel

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:Når æ ser sånne tilfeller e æ ganske glad for å ha en gammel og nærmest analog sykkel
Ja det er nok det tryggeste , men ofte er det trygge veldig kjedelig. Men jeg vil presisere at jeg da ikke tenker på din sykkel , kun generelt.
Jeg elsker tekniske dippedutter og kunne nesten tenke meg en slik K1600 bare på grunn av det tekniske. Den nye GSen har også slike forlokkende dippedutter så gjør at jeg får lyst den selv om jeg er usikker på om den vil gi meg det jeg trenger.

Når det gjelder denne videoen så skal du bare se at problemet hadde løst seg om man hadde koblet all strøm fra batteriet i 5 min og prøvd igjen , det funker alltid med den trådløse routeren til Nextgentel , eller windowsmaskinen min :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jhn »

Det må da gå an å få konfigurert denne maskinen slik at den får oppdatert programvaren nattestid, så alt er i orden når man starter om morran.
:-k Han har sikkert glemt å slå på WI-Fi

ZZR-Erling

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
jhn skrev:Når æ ser sånne tilfeller e æ ganske glad for å ha en gammel og nærmest analog sykkel
Ja det er nok det tryggeste , men ofte er det trygge veldig kjedelig. Men jeg vil presisere at jeg da ikke tenker på din sykkel , kun generelt.
Jeg elsker tekniske dippedutter og kunne nesten tenke meg en slik K1600 bare på grunn av det tekniske. Den nye GSen har også slike forlokkende dippedutter så gjør at jeg får lyst den selv om jeg er usikker på om den vil gi meg det jeg trenger.

Når det gjelder denne videoen så skal du bare se at problemet hadde løst seg om man hadde koblet all strøm fra batteriet i 5 min og prøvd igjen , det funker alltid med den trådløse routeren til Nextgentel , eller windowsmaskinen min :P :p
Ja, det er noe med det...teknikk lokker meg også, men å kjøpe 1-års utgave... :[-X

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av simpson »

Men det er ikke veldig vansklig i å finne andre sykler en bør styre unna heller :prf
[video]http://www.youtube.com/watch?v=x_OI9ZK64jI[/video]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
jhn skrev:Når æ ser sånne tilfeller e æ ganske glad for å ha en gammel og nærmest analog sykkel
Ja det er nok det tryggeste , men ofte er det trygge veldig kjedelig. Men jeg vil presisere at jeg da ikke tenker på din sykkel , kun generelt.
Jeg elsker tekniske dippedutter og kunne nesten tenke meg en slik K1600 bare på grunn av det tekniske. Den nye GSen har også slike forlokkende dippedutter så gjør at jeg får lyst den selv om jeg er usikker på om den vil gi meg det jeg trenger.

Når det gjelder denne videoen så skal du bare se at problemet hadde løst seg om man hadde koblet all strøm fra batteriet i 5 min og prøvd igjen , det funker alltid med den trådløse routeren til Nextgentel , eller windowsmaskinen min :P :p
Ja, det er noe med det...teknikk lokker meg også, men å kjøpe 1-års utgave... :[-X
Jeg er jo forsåvidt også glad i tekniske saker, men av en eller annen grunn savner jeg det ikke på sykkelen.
Duppeditter jeg ikke kan leke med er forholdsvis uinteressante for min del.
Målet med all denne elektronikken er vel på en måte at det ikke skal merkes at det er der, det skal bare bli enklere og tryggere å være motorsyklist.
Jeg kjører såpass behersket at hverken antiskrens, antispinn, antivelt eller anticrash neppe noen gang hadde slått inn.
Siden sola er oppe hele mc-sesongen der jeg kjører 90% av mine km, hadde jeg ikke hatt noen nytte av de snedige lysa på BMW'n heller.
ABS kunne jeg ha hatt lyst på, ellers er det ikke så nøye

ZZR-Erling

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
jhn skrev:Når æ ser sånne tilfeller e æ ganske glad for å ha en gammel og nærmest analog sykkel
Ja det er nok det tryggeste , men ofte er det trygge veldig kjedelig. Men jeg vil presisere at jeg da ikke tenker på din sykkel , kun generelt.
Jeg elsker tekniske dippedutter og kunne nesten tenke meg en slik K1600 bare på grunn av det tekniske. Den nye GSen har også slike forlokkende dippedutter så gjør at jeg får lyst den selv om jeg er usikker på om den vil gi meg det jeg trenger.

Når det gjelder denne videoen så skal du bare se at problemet hadde løst seg om man hadde koblet all strøm fra batteriet i 5 min og prøvd igjen , det funker alltid med den trådløse routeren til Nextgentel , eller windowsmaskinen min :P :p
Ja, det er noe med det...teknikk lokker meg også, men å kjøpe 1-års utgave... :[-X
Jeg er jo forsåvidt også glad i tekniske saker, men av en eller annen grunn savner jeg det ikke på sykkelen.
Duppeditter jeg ikke kan leke med er forholdsvis uinteressante for min del.
Målet med all denne elektronikken er vel på en måte at det ikke skal merkes at det er der, det skal bare bli enklere og tryggere å være motorsyklist.
Jeg kjører såpass behersket at hverken antiskrens, antispinn, antivelt eller anticrash neppe noen gang hadde slått inn.
Siden sola er oppe hele mc-sesongen der jeg kjører 90% av mine km, hadde jeg ikke hatt noen nytte av de snedige lysa på BMW'n heller.
ABS kunne jeg ha hatt lyst på, ellers er det ikke så nøye
Ja, "det skal ikke merkes"..nemlig, og da er det veldig viktig at slike "oppfinnelser" ikke introduserer flere feil..det må være testet og skikkelig gjennomtenkt før det settes i masseproduksjon. Ingen merker er her feilfrie, men noen har flere slike feil enn andre, og hvis det er prisen for å "være først", ja da kan man like gjerne være foruten, powermodes, adpative dempere, adaptive lys, TC, DTC, ASC og alt hva det nu heter. :mk

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av tagesk »

ZZR-Erling skrev: Ja, "det skal ikke merkes"..nemlig, og da er det veldig viktig at slike "oppfinnelser" ikke introduserer flere feil..det må være testet og skikkelig gjennomtenkt før det settes i masseproduksjon. Ingen merker er her feilfrie, men noen har flere slike feil enn andre, og hvis det er prisen for å "være først", ja da kan man like gjerne være foruten, powermodes, adpative dempere, adaptive lys, TC, DTC, ASC og alt hva det nu heter. :mk
Viktig poeng, det der, at det ikke skal merkes.
Når det gjelder "duppeditter" så deler jeg dem i to: De som har med sikkerheten å gjøre, og resten.

Derfor tar jeg gjerne antispinn selv om det er "første generasjon", men å kunne se lufttrykket på displayet, det behøver jeg ikke.
ESA (det fantastiske fjerings-justering-greiene) er, vel, fantastisk, men dersom det feiler koster det mega-buck å reparere; nei takk.
ABS - goes without saying.

Lys som følger veibanen er i grenseland.

Alt dette, naturligvis, uavhengig av hvilket merke man kjøper.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
jhn skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
jhn skrev:Når æ ser sånne tilfeller e æ ganske glad for å ha en gammel og nærmest analog sykkel
Ja det er nok det tryggeste , men ofte er det trygge veldig kjedelig. Men jeg vil presisere at jeg da ikke tenker på din sykkel , kun generelt.
Jeg elsker tekniske dippedutter og kunne nesten tenke meg en slik K1600 bare på grunn av det tekniske. Den nye GSen har også slike forlokkende dippedutter så gjør at jeg får lyst den selv om jeg er usikker på om den vil gi meg det jeg trenger.

Når det gjelder denne videoen så skal du bare se at problemet hadde løst seg om man hadde koblet all strøm fra batteriet i 5 min og prøvd igjen , det funker alltid med den trådløse routeren til Nextgentel , eller windowsmaskinen min :P :p
Ja, det er noe med det...teknikk lokker meg også, men å kjøpe 1-års utgave... :[-X
Jeg er jo forsåvidt også glad i tekniske saker, men av en eller annen grunn savner jeg det ikke på sykkelen.
Duppeditter jeg ikke kan leke med er forholdsvis uinteressante for min del.
Målet med all denne elektronikken er vel på en måte at det ikke skal merkes at det er der, det skal bare bli enklere og tryggere å være motorsyklist.
Jeg kjører såpass behersket at hverken antiskrens, antispinn, antivelt eller anticrash neppe noen gang hadde slått inn.
Siden sola er oppe hele mc-sesongen der jeg kjører 90% av mine km, hadde jeg ikke hatt noen nytte av de snedige lysa på BMW'n heller.
ABS kunne jeg ha hatt lyst på, ellers er det ikke så nøye
Ja, "det skal ikke merkes"..nemlig, og da er det veldig viktig at slike "oppfinnelser" ikke introduserer flere feil..det må være testet og skikkelig gjennomtenkt før det settes i masseproduksjon. Ingen merker er her feilfrie, men noen har flere slike feil enn andre, og hvis det er prisen for å "være først", ja da kan man like gjerne være foruten, powermodes, adpative dempere, adaptive lys, TC, DTC, ASC og alt hva det nu heter. :mk
Jeg er bare delvis enig.
Feil vil man selvfølgelig ikke ha men nesten uansett så mener jeg at nye ting må testes av oss forbrukere på en eller annen måte , alt kan av en eller annen grunn ikke testes i laboratorie eller på en testbane.
Jeg er villig til å ta den sjansen for at teknikken skal gå fremover , så lenge ting som eventuelt dukker opp blir fikset så er jeg med på å velge et merke som tar støyten før andre tør.
Det er også bra at mange gjør det samme slik at et produkt blir så bra som mulig , ulempen når mange gjør det er at statistikken ser mye styggere ut.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jhn »

Gode poeng du har der Bringisen, det må testes ute i den store verden .... men jeg vil ikke gjøre det, jeg vil ha en problemfri sykkel som bare virker.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av JohnnyTh »

Er jo ikke synd på denne karen, han har sikkert garanti og står jo en fantastisk sykkel rett ved siden av som han kan bruke.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av knutk »

Hmm.. hva er egentlig problemet her? Der er tydligvis et eller annet som ikke virker siden gubben har tatt seg bryet med å filme det, men hva er galt?
Ser at motor går og lysene virker, og at en del av self-test lampene lyser.
Normalt skal kanskje noen av disse lampene slukne, mens en del varsler for understell/bremser skal lyse til sykkel har rullet et par meter.
Kan noen fortelle meg hva og hvilken?

Forøvrig hører jeg nok til gruppen som synes at elektronisk styring er et stort fremskritt.
Det gjør kobling og feilsøking mye enklere, samt at det åpner for kombinasjoner som tidligere var vanskelig å oppnå.
Men ny teknikk krever nye måte og tenke på og nye metoder for feilsøking.

Selv har jeg levd så lenge at jeg kan huske den gang man begynte med vekselstrøms-generator i biler. Husker hvor skeptiske mange var på dette nymotens sytem med dioder og likeretter, og ingen mulighet for å trykke på vippa under feilsøking.

Da innsprøytingsystem begynte å avløse forgassere var det samme regla omigjen, og nå...Samme regla igjen.

Uansett valg av løsning vil den medføre både fordeler og ulemper. Men jeg får neppe Nobel-pris for å spå at vi i fremtiden kommer til å se mere elektronikk, ikke mindre, og fordelene vil oppveie ulempene med stor margin.

Til nå har Tyskerne og Italienerene dratt lasset. men før eller senere må nok Japanerne også ta skrittet fullt ut. De vil nok dra fordel av at andre har brøytet vei, men like fullt vil de også måtte igjennomgå en utviklingsperiode.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av knutk »

Fant en video som viser hvordan systemet egentlig virker.
http://www.youtube.com/watch?v=SIy0e1p1fuI

Svar