Norges vakreste motorsykkelveier

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av ErikW »

rolf-arne skrev: 15 aug 2023, 07:30
ErikW skrev:Så bra vi er forskjellige. Kjørt Suleskarvegen etpar ganger og trives godt der hver gang. Det er fin vei, det lukter friskt av fjelluft og det er pent. Ofte er dette viktigere for meg enn hastighet og nedlegg osv. som en rekreasjon etter ei slitsom arbeidsuke. Da er det inntrykk og natur som teller.
En turist eller 2 skiter eg i Bilde
Helt enig, jeg "rota" bort en dag fra Helgeroa opp Oklungen (flott veibit) blir svær de nya E18 bruene.

Stoppa på Vindfjelltunet, blei påspandert kaffe, og prata vekk masse regn, avgårde mot Hvittingfoss på veldig artige veia om man er ute etter kjøreglede, ikke fart og ikke så mye utsikt..

Men skog er også noe å legge merke til, og så blir du overrasket, at det er her du skal finne mye mer krevende hårnålsvinger enn eksempelvis, Trollstigen.. mangler utsikten, men så artig å kjøre...

Siden eegnet tok meg igjen før Hvittingfoss, så snudde jeg sørover over Andebu, og endte opp med full sirkel i Langesund og korketrekkern..

Nærområdet ditt @ErikW , er FLOTT,,, men kanskje litt for skogrikt til å bli med helt til topps for andre.

Jeg skal dit flere ganger om sola skinner.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Ja mitt nærområde det. Mye skog, men mye fine veier og områder. Var dumt jeg ikke ante at du Campet der da, fordi jeg bor jo på Blokkebukta bare et steinkast unna og var der på Søndag vettu,,
Si ifra en annen gang, så kan vi loffe litt rundt i Telemark

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av rolf-arne »


ErikW skrev:
Ja mitt nærområde det. Mye skog, men mye fine veier og områder. Var dumt jeg ikke ante at du Campet der da, fordi jeg bor jo på Blokkebukta bare et steinkast unna og var der på Søndag vettu,,
Si ifra en annen gang, så kan vi loffe litt rundt i Telemark
Blir her i området ei stund, skal tilbake på søndag...har nå slått leir i Arendal, stikker herifra etter MC- politisk debatt på torsdag...



Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av ErikW »

I morgen kl 16.00 har vi fellestur til et Teknisk museum i Hokksund. Kjører fra Skien kl 16.
Mulig jeg tar turen til treffet fra Fredag til Lørdag formiddag, men må se det litt an her

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5297
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av dypen »

ErikW skrev: 15 aug 2023, 16:21 I morgen kl 16.00 har vi fellestur til et Teknisk museum i Hokksund. Kjører fra Skien kl 16.
Mulig jeg tar turen til treffet fra Fredag til Lørdag formiddag, men må se det litt an her
Er det Sølvgarden du tenker på her … :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av ErikW »

dypen skrev: 15 aug 2023, 21:01
ErikW skrev: 15 aug 2023, 16:21 I morgen kl 16.00 har vi fellestur til et Teknisk museum i Hokksund. Kjører fra Skien kl 16.
Mulig jeg tar turen til treffet fra Fredag til Lørdag formiddag, men må se det litt an her
Er det Sølvgarden du tenker på her … :thumleft
Nei nei, var bare en prat til @Rolf Arne egentlig,

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av rolf-arne »

Hvor i Skien @ ErikW

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av Flattop »

Nomade skrev:
Gammelsmurfen skrev: 14 aug 2023, 23:41 Har som en del av en dagsetappe i neste uke lyst å se Sunnmørsalpene, dere som er kjent der:
Det er en del rutealternativer om man tar høyde for at man kommer via Sjøholt, deriblandt disse to.
Noen som har gode tips om hvor man "ser mest alper" og kjører gjennom den flotteste naturen her?

1.png

2.png
Sjøholt er gamle hjembygda mi, jeg anbefaler alternativ nr 2. Bilde
Rute 2 med en forbedring Bilde

Sent fra min Pixel 7a via Tapatalk

Bilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av Gammelsmurfen »

Flattop skrev: 17 aug 2023, 12:36
Nomade skrev:
Gammelsmurfen skrev: 14 aug 2023, 23:41 Har som en del av en dagsetappe i neste uke lyst å se Sunnmørsalpene, dere som er kjent der:
Det er en del rutealternativer om man tar høyde for at man kommer via Sjøholt, deriblandt disse to.
Noen som har gode tips om hvor man "ser mest alper" og kjører gjennom den flotteste naturen her?

1.png

2.png
Sjøholt er gamle hjembygda mi, jeg anbefaler alternativ nr 2. Bilde
Rute 2 med en forbedring Bilde

Sent fra min Pixel 7a via Tapatalk
Endringen er mer rett over fra Sæbø til Ørsta ser det ut til?
Takk! Jeg skal sjekke det ut.

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av Flattop »

Du trekker til venstre et lite stykke før Ørsta. Og går rett over på Kvivsvegen.
Bilde

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av Flattop »

Hvor går vegen videre forresten?
Bilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av Gammelsmurfen »

Flattop skrev: 17 aug 2023, 21:39 Hvor går vegen videre forresten?
Det er foreløpig uklart, har kun bestilt de to første overnattingene, så vil antagelig værutsiktene styre litt hvor veien går videre.
Kan bli i alle retninger i utgangspunktet, så det blir litt på sparket om jeg ikke knekker ut en plan eller flere alternativer på hotellet om kvelden.

Svar