MC avisen kåring av tidenes MC

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av simpson »

Endelig, etter hele høstens kåringer av tidenes 30 største MC ikoner ble nr 1 presentert.
Det ble Ducati 916.
Overaskende? Ja absolutt.
Fortjent? Definitivt.
Ducati har alltid vært og er forsåvidt enda en nisjesykkel. Men dette synes jeg beviser at de små kan det de driver med.
Gledelig for alle som liker det som litt utenom det vanlige og spesielt for alle som liker V-tvin og ikke minst Italiensk design og lidenskap.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Andreas »

Morsomt :thumleft Gratulerer til de på forumet som eventuelt har en 916! 748/996/998 teller vell også :prf

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av jhn »

simpson skrev:Endelig, etter hele høstens kåringer av tidenes 30 største MC ikoner ble nr 1 presentert.
Det ble Ducati 916.
Overaskende? Ja absolutt.
Fortjent? Definitivt.
Ducati har alltid vært og er forsåvidt enda en nisjesykkel. Men dette synes jeg beviser at de små kan det de driver med.
Gledelig for alle som liker det som litt utenom det vanlige og spesielt for alle som liker V-tvin og ikke minst Italiensk design og lidenskap.
For en som ikke har noe lidenskapelig forhold til Ducati, og ikke ser det helt spesielle med den ...
Horfor er det overaskende?
Og hvorfor er det fortjent?
Hvis det er fortjent så er det vel ikke så veldig overaskende?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Andreas »

Den var vell ganske lenge forrut sin tid når det kommer til design og tekniske løsninger. Folk kan se på en snart 20 år gammel 916 å tro at den er fjorårets modell.

De var også meget potente i racing. Ducati vant Superbike VM flere år på rad med disse.

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6970
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Jompa »

Hvem kåret den til tidenes sykkel ?
Journalister eller "vanlige" motorsyklister ?

Ikke at det er noe galt med sykkeln som ble vagt, men arig å vite hvem, hva og hvorfor.

At de små vet hva de holder på med, er vel en påstand som faller på sin egen urimelighet.
Hvor mange små produsenter har kommet og gått oppigjennom årene ?

Men noen av dem gjør det bra, veldig bra tilogmed. Og takk for at de finnes :thumleft

Shit, hadde æ lest overskrifta hadde æ fått svar på spørsmålet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
simpson skrev:Endelig, etter hele høstens kåringer av tidenes 30 største MC ikoner ble nr 1 presentert.
Det ble Ducati 916.
Overaskende? Ja absolutt.
Fortjent? Definitivt.
Ducati har alltid vært og er forsåvidt enda en nisjesykkel. Men dette synes jeg beviser at de små kan det de driver med.
Gledelig for alle som liker det som litt utenom det vanlige og spesielt for alle som liker V-tvin og ikke minst Italiensk design og lidenskap.
For en som ikke har noe lidenskapelig forhold til Ducati, og ikke ser det helt spesielle med den ...
Horfor er det overaskende?
Og hvorfor er det fortjent?
Hvis det er fortjent så er det vel ikke så veldig overaskende?
Det er overaskende pga det er en nisjesykkel som ikke solgte mange sykkler når den kom til Norge.
Med en nypris på ca. 240.000 i 1994 var det ekstemt og det betyr at kjenskapen og erfaringene i Norge er veldig begrenset.
Det var en sykkel som virkelig satte japsene på plass og tok superbiketittelen mange ganger og den har et design som til og med nyeste R1 har sett til med tanke på eksos.
Det var fortjent pga den sykkelen var det den var og det den sto for og forsatt står for og ikke minst hva den var i stand til å gjøre i forhold til andre tilsvarende på den tiden.
Godt nok svar? Neppe, men jeg er nok litt innhabil uansett siden jeg er en Ducatist.
Men les MC avisen og se hva de mener.
Tror det er ett par kompente folk der.....

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av jhn »

Hvilke kriterier legges til grunn for å kåre "Tidenes MC"? Synes vel det må være noe mere enn at designet var forut sin tid, og noen ennå synes den er fin
"Tidenes MC" er jo en ganske heftig tittel, og man skulle tro at en sykkel som får den tittelen burde være "hyllet" av det store flertall blandt motorsyklistene.
Ducati er jo et merke som de fleste glatt hopper bukk over når de skal ha seg en sykkel, så da er det en litt merkelig vinner.
Dette er jo et merke som eierne har et lidenskapelig forhold til, de andre er jo ganske likegyldige til merket.
Ikke no galt med Ducati ... men "Tidenes MC" :sk?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Andreas »

Når jeg tenker meg om, så har en av de som driver (eller drev) MC-avisen en 916 selv :-k

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Andreas »

jhn skrev:Hvilke kriterier legges til grunn for å kåre "Tidenes MC"? Synes vel det må være noe mere enn at designet var forut sin tid, og noen ennå synes den er fin
"Tidenes MC" er jo en ganske heftig tittel, og man skulle tro at en sykkel som får den tittelen burde være "hyllet" av det store flertall blandt motorsyklistene.
Ducati er jo et merke som de fleste glatt hopper bukk over når de skal ha seg en sykkel, så da er det en litt merkelig vinner.
Dette er jo et merke som eierne har et lidenskapelig forhold til, de andre er jo ganske likegyldige til merket.
Ikke no galt med Ducati ... men "Tidenes MC" :sk?
Det finnes vell en artikel man kan lese der de begrunner sin avgjørelse?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av simpson »

jhn skrev:Hvilke kriterier legges til grunn for å kåre "Tidenes MC"? Synes vel det må være noe mere enn at designet var forut sin tid, og noen ennå synes den er fin
"Tidenes MC" er jo en ganske heftig tittel, og man skulle tro at en sykkel som får den tittelen burde være "hyllet" av det store flertall blandt motorsyklistene.
Ducati er jo et merke som de fleste glatt hopper bukk over når de skal ha seg en sykkel, så da er det en litt merkelig vinner.
Dette er jo et merke som eierne har et lidenskapelig forhold til, de andre er jo ganske likegyldige til merket.
Ikke no galt med Ducati ... men "Tidenes MC" :sk?
Vel...ikke uenig i at det er et merke som eierne har ett lideskapelig forhold til, men ikke uten grunn vil jeg si på lik linje med Harley, Guzzi osv.
Heftig tittel? Jepp og heftig sykkel :vs
Men grunnlaget og kåringen, dens begrunnelser må du lese MC avisen for å se hva de legger til grunn.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av jhn »

simpson skrev: Men grunnlaget og kåringen, dens begrunnelser må du lese MC avisen for å se hva de legger til grunn.
Ja, æ må nok det :vs

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
simpson skrev: Men grunnlaget og kåringen, dens begrunnelser må du lese MC avisen for å se hva de legger til grunn.
Ja, æ må nok det :vs
Vel jhn, dette er som jeg skriver MC avisens kåring.
Jeg kunne gjengitt alt her men pga copyright osv må du lese selv.
Om du er enig eller ikke, om det er rett eller gal sykkel eller om hele verden er uenig, så er dette de folkene som hadde denne avstemmingen som har kommet fram til dette resultatet.
Jeg sier ikke at dette er en fasit, men jeg mener at mange av folkene i juryen er kvalifisert for å uttale seg.

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av mekkern »

Som "ikkemerkefantast" vil jeg vel heller utrope Honda CB750 som den mest nyskapende og lengstlevende bilde på klassisk og moderne motorsykkel-og som samtidig var en av hovedgrunnene til undergangen for britisk MC industri.
noe av det samme som Ducatien....stilmessig minus potta.. Honda RC30/VFR750
Bilde
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av jhn »

simpson skrev:
jhn skrev:
simpson skrev: Men grunnlaget og kåringen, dens begrunnelser må du lese MC avisen for å se hva de legger til grunn.
Ja, æ må nok det :vs
Vel jhn, dette er som jeg skriver MC avisens kåring.
Jeg kunne gjengitt alt her men pga copyright osv må du lese selv.
Om du er enig eller ikke, om det er rett eller gal sykkel eller om hele verden er uenig, så er dette de folkene som hadde denne avstemmingen som har kommet fram til dette resultatet.
Jeg sier ikke at dette er en fasit, men jeg mener at mange av folkene i juryen er kvalifisert for å uttale seg.
Det blir litt vel subjektivt når noen merkefantaster skal kåre "tidenes mc" ... litt som om jeg skulle kåre nabokjærringa til "tidenes beste fagkvinne på sitt område", bare fordi jeg har hatt et ... eeh :-# ...nok om det ... for så å uttale meg som en slags ekspert i et "fagblad" :knegg

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av simpson »

mekkern skrev:Som "ikkemerkefantast" vil jeg vel heller utrope Honda CB750 som den mest nyskapende og lengstlevende bilde på klassisk og moderne motorsykkel-og som samtidig var en av hovedgrunnene til undergangen for britisk MC industri.
noe av det samme som Ducatien....stilmessig minus potta.. Honda RC30/VFR750
Bilde
Er vl ikke uenig det du sier og synes at VFR 750 R er en rå sykkel.
Husker godt da den kom 1988. Var litt innvolvert i norsk roadracing på de tiden og det gikk ett par stk der.

Svar