NMCU gjør mye bra...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37953
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Samme her .
Mange gode grunner for medlemskap - selv om gammeldags webside ikke er en av dem...
Mange gode grunner for medlemskap - selv om gammeldags webside ikke er en av dem...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Re: NMCU gjør mye bra...
Og jeg ble medlem for tre uker siden
Baffin
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6968
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
NMCU sin Europeiske moderorganisasjon FEMA melder på sin hjemmeside at klassifisering av kjøreutstyr (alt utenom hjelm) nå skal klassifiseres etter standardiserte Europeiske retningslinjer. Dette er bestemt av EU-parlamentet nylig.
http://www.fema-online.eu/website/index ... ycle-gear/
Ikke alt EU parlamentet vedtar av forordninger og vedtekter er like bra og nødvendig etter mitt syn, men dette er bra!
Til nå kjenner vi til begreper som "Level 1" og "Level 2" som sikkerhetsklassifisering av f.eks ryggskinner, men denne klassifiseringen er ikke en Europeisk standard. Dette betyr gjerne at det er produsenten selv som avgjør hvilken sikkerhetsklasse produktet deres skal selges som. Vi som kunder kan i dag altså ikke annet enn stole på at beskyttelsen i kjøreklær vi betaler +/- 10 000 kroner for virkelig er i stand til å beskytte oss som vi tror. Når produsenten har lagt inn ei billig skumplate i ryggen på ei jakke til flere tusen kroner og påstår at denne beskytter, må vi bare tro på det. Eller ikke, og kjøpe oss ei Level 2 plate eller ryggskinne... Eller en vest med beskyttelse for både rygg og bryst. Nå kommer også vester og kjøreklær med innebygget airbag, og motorsykler kommer fra fabrikk ferdig forberedt for dette utstyret. (YZF-R1/Dainese D-air)
Jeg synes det er bra at klassifisering av utstyret endelig standardiseres.
Men fortsatt, det er opp til hver enkelt hva man har på seg så lenge man har på seg en hjelm som er godkjent etter ECE norm 22
http://www.fema-online.eu/website/index ... ycle-gear/
Ikke alt EU parlamentet vedtar av forordninger og vedtekter er like bra og nødvendig etter mitt syn, men dette er bra!
Til nå kjenner vi til begreper som "Level 1" og "Level 2" som sikkerhetsklassifisering av f.eks ryggskinner, men denne klassifiseringen er ikke en Europeisk standard. Dette betyr gjerne at det er produsenten selv som avgjør hvilken sikkerhetsklasse produktet deres skal selges som. Vi som kunder kan i dag altså ikke annet enn stole på at beskyttelsen i kjøreklær vi betaler +/- 10 000 kroner for virkelig er i stand til å beskytte oss som vi tror. Når produsenten har lagt inn ei billig skumplate i ryggen på ei jakke til flere tusen kroner og påstår at denne beskytter, må vi bare tro på det. Eller ikke, og kjøpe oss ei Level 2 plate eller ryggskinne... Eller en vest med beskyttelse for både rygg og bryst. Nå kommer også vester og kjøreklær med innebygget airbag, og motorsykler kommer fra fabrikk ferdig forberedt for dette utstyret. (YZF-R1/Dainese D-air)
Jeg synes det er bra at klassifisering av utstyret endelig standardiseres.
Men fortsatt, det er opp til hver enkelt hva man har på seg så lenge man har på seg en hjelm som er godkjent etter ECE norm 22
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37953
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Todelt førerprøve avvikles
Ser ut til at "genistreken" todelt førerprøve for de som vil ta MC-lappen avvikles:
http://nmcu.org/todelt-praktisk-f-rerpr ... r-avviklet
Mer å lese her:
http://nmcu.org/todelt-praktisk-f-rerpr ... r-avviklet
Usikker på i hvor stor grad NMCU har påvirket avgjørelsen, men at de har hatt en finger med i spillet er det antakelig liten tvil om.
http://nmcu.org/todelt-praktisk-f-rerpr ... r-avviklet
Mer å lese her:
http://nmcu.org/todelt-praktisk-f-rerpr ... r-avviklet
Usikker på i hvor stor grad NMCU har påvirket avgjørelsen, men at de har hatt en finger med i spillet er det antakelig liten tvil om.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6968
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Todelt førerprøve avvikles
Nei det er det ingen tvil om! Her er det nok ikke så mange andre enn trafikkskolene og NMCU som har kjempet i mot. Begge har gjort en stor innsats. Heldigvis denne gang kronet med seierAJ skrev: men at de har hatt en finger med i spillet er det antakelig liten tvil om.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6968
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
NMCU - årlig kjørelengdeundersøkelse
Også i år ber NMCU om at vi aktive motorsyklister deltar i den årlige kjørelengdeundersøkelsen.
Det er viktig at så mange som mulig deltar, dette gjør at beregningstallene som brukes i mange sammenhenger blir så riktige som mulig.
Kom igjen og delta, sett av et par minutter til dette. Om du er medlem i NMCU er ikke viktig, men kjørelengden og deltakelsen din er viktig
http://nmcu.org/kj-relengdeunders-kelse-2015
Det er viktig at så mange som mulig deltar, dette gjør at beregningstallene som brukes i mange sammenhenger blir så riktige som mulig.
Kom igjen og delta, sett av et par minutter til dette. Om du er medlem i NMCU er ikke viktig, men kjørelengden og deltakelsen din er viktig
http://nmcu.org/kj-relengdeunders-kelse-2015
-
- Innlegg: 341
- Registrert: 25 jun 2015, 22:20
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
- Sted: Fredrikstad
Re: NMCU gjør mye bra...
Done!kjellv skrev:Også i år ber NMCU om at vi aktive motorsyklister deltar i den årlige kjørelengdeundersøkelsen.
Det er viktig at så mange som mulig deltar, dette gjør at beregningstallene som brukes i mange sammenhenger blir så riktige som mulig.
Kom igjen og delta, sett av et par minutter til dette. Om du er medlem i NMCU er ikke viktig, men kjørelengden og deltakelsen din er viktig
http://nmcu.org/kj-relengdeunders-kelse-2015
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km
Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362
2015 - Yamaha MT07 3475km
Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37953
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Da har jeg rapportert inn drøye 20K i 2015 jeg også :) .
Satser på enda mer i 2016 .
Satser på enda mer i 2016 .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6968
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Jeg fikk registrert skarve 1600km jeg Det var det jeg rakk i den kalde og våte forsommeren i fjor før leggen røyk tidlig i Juli.
Men jeg får ta igjen det tapte i år tenker jeg
Men jeg får ta igjen det tapte i år tenker jeg
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37953
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Blir nok langt mer i år .kjellv skrev:Jeg fikk registrert skarve 1600km jeg Det var det jeg rakk i den kalde og våte forsommeren i fjor før leggen røyk tidlig i Juli.
Men jeg får ta igjen det tapte i år tenker jeg
Er også spådd en lang og varm sommer, etter hva jeg har fått med meg .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6968
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Det spørs nok hvem som får en lang og varm sommer i vårt langstrakte land. Det er jo et kjent fenomen at Østlandet og Vestlandet sjelden har samme vær samtidig. Likeså pleier det gjerne å være forskjellig i nord og sør.AJ skrev:Blir nok langt mer i år .kjellv skrev:Jeg fikk registrert skarve 1600km jeg Det var det jeg rakk i den kalde og våte forsommeren i fjor før leggen røyk tidlig i Juli.
Men jeg får ta igjen det tapte i år tenker jeg
Er også spådd en lang og varm sommer, etter hva jeg har fått med meg .
Men det blir spennende å se. Kjører gjerne et stykke for å finne finværet og jeg
Re: Todelt førerprøve avvikles
AJ skrev:Ser ut til at "genistreken" todelt førerprøve for de som vil ta MC-lappen avvikles:
http://nmcu.org/todelt-praktisk-f-rerpr ... r-avviklet
Mer å lese her:
http://nmcu.org/todelt-praktisk-f-rerpr ... r-avviklet
Usikker på i hvor stor grad NMCU har påvirket avgjørelsen, men at de har hatt en finger med i spillet er det antakelig liten tvil om.
Jeg er sent ute til festen, men dette er en stor gladnyhet for meg og andre som begynner med mc i 2016 sesongen. Vi får håpe det går raskt i effekt landet over.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37953
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kjellrf
- Innlegg: 1601
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: NMCU gjør mye bra...
Fikk medlemskortet på klubben i dag, har medlemsnummer 572. Noen lavere?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
NMCU gjør utvilsomt mye bra, men hjemmesiden dems ser ut som en dass. Hallo, vi lever i 2016! En lite opprydding i menyene hadde heller ikke gjort noe, og tur/treff "mappen" har jeg ikke sett særlig mange oppdateringer i.
I dag har man kommet såpass langt at det er meget enkelt og lage en litt mer iøyenfallende hjemmeside som er lettere og navigere i. Så kommer sikkert noen til å spørre "er det ikke viktigere at dem bruker pengene på ting dem faktisk kan" og min mening er at dem også bør ta en titt på markedsføringen dem bedriver. Jeg har til gode å ha sett en eneste flyer/brosjyre/utprintet ark i sort/hvitt hos forhandlere. Hva i alle dager liksom??
Slikt materiell burde jo være selvskreven på disken i mc relaterte butikker! Riktig markedsføring er invistering og tenker man litt langsiktig så mener jeg at det er smart og bruke litt av kontigenten til dette. NMCU er vel sikkert også såppass stort at en av dem har en tenåring som klarer og skrive ut noen ark med informasjon fra EDB-maskinen og sende til forhandlerne. Eller evt. Sende forhandleren en PDF av dokumentet som dem kan skrive ut selv og legge på disken. Men da må man så klart ha kunnskap om å lage en pdf ut fra en word fil. Vi snakker "save as.../pdf"
Men ellers... Så har dem sikkert fått gjennom noen gode saker og gjort mye bra.
I dag har man kommet såpass langt at det er meget enkelt og lage en litt mer iøyenfallende hjemmeside som er lettere og navigere i. Så kommer sikkert noen til å spørre "er det ikke viktigere at dem bruker pengene på ting dem faktisk kan" og min mening er at dem også bør ta en titt på markedsføringen dem bedriver. Jeg har til gode å ha sett en eneste flyer/brosjyre/utprintet ark i sort/hvitt hos forhandlere. Hva i alle dager liksom??
Slikt materiell burde jo være selvskreven på disken i mc relaterte butikker! Riktig markedsføring er invistering og tenker man litt langsiktig så mener jeg at det er smart og bruke litt av kontigenten til dette. NMCU er vel sikkert også såppass stort at en av dem har en tenåring som klarer og skrive ut noen ark med informasjon fra EDB-maskinen og sende til forhandlerne. Eller evt. Sende forhandleren en PDF av dokumentet som dem kan skrive ut selv og legge på disken. Men da må man så klart ha kunnskap om å lage en pdf ut fra en word fil. Vi snakker "save as.../pdf"
Men ellers... Så har dem sikkert fått gjennom noen gode saker og gjort mye bra.