Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Norsense
Innlegg: 83
Registrert: 12 des 2019, 08:51
Motorsykkelen din: For tiden uten.
Sted: Arendal

Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Legg inn av Norsense »

Det begynner å bli mye å velge mellom i 400-800cc eventyr-segmentet etterhvert. Personlig synes jeg prisdifferansen fra Kina-merkene og opp til de etablerte merkene er overraskende liten. Som tidligere nevnt synes jeg personlig Himalayan 450 ser veldig interessant ut. I tillegg kommer KTM med en helt ny 390 Adventure som de ser ut til å mene alvor med.

https://www.cycleworld.com/motorcycle-n ... spy-shots/

Bilde

Online
mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Legg inn av mekkern »

Når det gjelder tur og adventure så er det nesten ingen grenser for hva man kan eller vil bruke-Min gamle CBR1000f har nok gått vel så mange mil på grusveier/skogsbilveier som mange av de "store" adventuresyklene-Når vi dukket ut av ene "veien" i Italia i høst sto en med en skikkelig offroader og tok av seg hatten og bukket når vi kom-med Hayabusa K1300s kawaH2sx ZZR1400 CBR`n med flere.(også adv).. :lol
De fleste mil går uansett på asfalterte veier.
Synes egentlig at dette utstyrshysteriet har gått litt langt nå-Man MÅ ikke ha 4-500k i sykkel og dingeldangel for å kose seg på tur.
De fleste eventyr kommer ofte uten for mye (over)planlegging. :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37883
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: 28 feb 2024, 17:33 Synes egentlig at dette utstyrshysteriet har gått litt langt nå-Man MÅ ikke ha 4-500k i sykkel og dingeldangel for å kose seg på tur.
De fleste eventyr kommer ofte uten for mye (over)planlegging. :prf
Godt sagt og veldig enig :prf !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 28 feb 2024, 17:33 Når det gjelder tur og adventure så er det nesten ingen grenser for hva man kan eller vil bruke-Min gamle CBR1000f har nok gått vel så mange mil på grusveier/skogsbilveier som mange av de "store" adventuresyklene-Når vi dukket ut av ene "veien" i Italia i høst sto en med en skikkelig offroader og tok av seg hatten og bukket når vi kom-med Hayabusa K1300s kawaH2sx ZZR1400 CBR`n med flere.(også adv).. :lol
De fleste mil går uansett på asfalterte veier.
Synes egentlig at dette utstyrshysteriet har gått litt langt nå-Man MÅ ikke ha 4-500k i sykkel og dingeldangel for å kose seg på tur.
De fleste eventyr kommer ofte uten for mye (over)planlegging. :prf
Tipper du sikter til mitt innlegg her mekkern?

Selvsagt må man ikke ha svindyr sykkel og alskens utstyr for å kose seg på tur. Men jaggu som det hjelper :twothumbs:

Online
mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 28 feb 2024, 17:39
mekkern skrev: 28 feb 2024, 17:33 Når det gjelder tur og adventure så er det nesten ingen grenser for hva man kan eller vil bruke-Min gamle CBR1000f har nok gått vel så mange mil på grusveier/skogsbilveier som mange av de "store" adventuresyklene-Når vi dukket ut av ene "veien" i Italia i høst sto en med en skikkelig offroader og tok av seg hatten og bukket når vi kom-med Hayabusa K1300s kawaH2sx ZZR1400 CBR`n med flere.(også adv).. :lol
De fleste mil går uansett på asfalterte veier.
Synes egentlig at dette utstyrshysteriet har gått litt langt nå-Man MÅ ikke ha 4-500k i sykkel og dingeldangel for å kose seg på tur.
De fleste eventyr kommer ofte uten for mye (over)planlegging. :prf
Tipper du sikter til mitt innlegg her mekkern?

Selvsagt må man ikke ha svindyr sykkel og alskens utstyr for å kose seg på tur. Men jaggu som det hjelper :twothumbs:
Neida-bare at man ikke MÅ ha en ADV sykkel til masse penger med kofferter og gpsèr og spesial ditt og datt for å reise på flotte turer og oppleve gleden med MC. :D
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 28 feb 2024, 17:52
Bjerknez skrev: 28 feb 2024, 17:39
mekkern skrev: 28 feb 2024, 17:33 Når det gjelder tur og adventure så er det nesten ingen grenser for hva man kan eller vil bruke-Min gamle CBR1000f har nok gått vel så mange mil på grusveier/skogsbilveier som mange av de "store" adventuresyklene-Når vi dukket ut av ene "veien" i Italia i høst sto en med en skikkelig offroader og tok av seg hatten og bukket når vi kom-med Hayabusa K1300s kawaH2sx ZZR1400 CBR`n med flere.(også adv).. :lol
De fleste mil går uansett på asfalterte veier.
Synes egentlig at dette utstyrshysteriet har gått litt langt nå-Man MÅ ikke ha 4-500k i sykkel og dingeldangel for å kose seg på tur.
De fleste eventyr kommer ofte uten for mye (over)planlegging. :prf
Tipper du sikter til mitt innlegg her mekkern?

Selvsagt må man ikke ha svindyr sykkel og alskens utstyr for å kose seg på tur. Men jaggu som det hjelper :twothumbs:
Neida-bare at man ikke MÅ ha en ADV sykkel til masse penger med kofferter og gpsèr og spesial ditt og datt for å reise på flotte turer og oppleve gleden med MC. :D
Ah... okay. :)

Ja, jeg er uansett enig med deg. Det er mange wannabe'er blandt oss. Vi laster opp med kokekar, teltpakke, liggeunderlag, primus og fandens oldemor. Så slenger man inn bilde av turen hvor man har fyrt opp primusen på en rasteplass ved siden av et gatekjøkken :lol

Jeg lekte litt med tanken selv i starten, men det ble liksom aldri til at det ble brukt. Det var så mye lettere å spare den plassen og heller døtte innpå en burger fra et gatekjøkken. Telt er på en måte noe jeg liker tanken på og overnatte i samt ta med, men det blir bare aldri brukt. Det blir for fristende og leie ei hytte og da er teltet og plassen det tar overflødig.

Jeg har med en del bagasje selv, men stort sett klær da jeg blir borte i rundt 3 uker. Men stort sett kommer man langt med tannblrste og kredittkort, så sant dem selger øl på campingen. Hvis ikke må jeg ta med øl. Det er viktig. Jeg må ALLTID ha meg en pils eller tre etter en dagstur når jeg er på ferie. :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37883
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Legg inn av AJ »

Kom til å tenke på dette bildet som jeg tok på Lillehammer etter sommerturen med @ErikW i 2022 da jeg leste det @mekkern skrev og som jeg siterte i forrige innlegg:

Bilde

viewtopic.php?p=414761#p414761

Fyren parkerte akkurat da jeg var i ferd med å sale opp og sjelden har jeg sett et blidere ansikt da han sted av sykkelen og satte mot ESSObutikken.
Åpenbart veldig fornøyd med sykkelen, er det all grunn til å tro :)

Hadde jeg fortsatt sittet på en av benkene rett ved der sykkelen sto parkert skulle jeg gjerne ha tatt en prat med eieren. Men når man står der med hjelm og kjørehansker på så er jo ikke akkurat det noen invitt til en prat... :-k

Uansett, en skikkelig eventyrsykkel denne Himalayan 411 sykkelen :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar