Hvis jeg kan kalle de tre syklene jeg har hatt siden 2006 for såkalte adventure-sykler (nesten-naken sykkel med vindskjerm, oppreist sittestilling, lang fjæringvei), så har jeg opplevd turbulens og vindstøy fra skjermen på alle tre. Kanskje minst på Stelvio, men litt tildig å gjøre en god nok evaluering av denne enda eller kun et par tusen km kjøring...ZZR-Erling skrev:Hvordan er disse Adventurene å kjøre sporty med? Er opplevelsen en presis bike uten turbulens og støy? Ser for eg at el regulerbar fjæring er en fin ting.
Dette med støy og mulig turbulens er nok en pris mange må betale når de skaffer seg slik sykkel. Med mindre de setter på en skjerm som gjør at man kjører eventyrsykkel ved å se gjennom skjermen.
Men da mener jeg at noe av kjøreopplevelsen blir borte...
Egentlig liker jeg best veldig liten eller ingen skjerm. Da får man ren fartsvind mot kroppen og lite støy.
Men kjøringen blir selvfølgelig noe mer anstrengende over lengre strekninger og man sitter ubeskyttet mot elementene (regn...)...
Legger til at jeg har minimal erfaring med racingsykler som sporstlige touringsykler "på øverste hylle" som f.eks. Kawasaki ZZR 1400 og kjenner ikke til hvor godt disse beskytter mot fartsvind og hvilket støynivå de har.