Sveiset cluch / torque limiter eliminator

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Sveiset cluch / torque limiter eliminator

Legg inn av TBI81 »

Noen som har erfaring med slike kits eller sveising av cluch for å slippe tourque limiteren? Er av og til småplagsom når man er hissig på rødlysene så vurderer å få gjort noe her etter hvert. Men er samtidig usikker på om det egentlig er en god ide ..

[video]http://www.youtube.com/watch?v=jbNtFfvgQN4[/video]

Typ nederst her: Hayabusazone.
ONE PIECE BILLET CLUTCH CAM.
Bilde

Ser det selges slike orginale som er sveiset på ebay for 'en slikk og ingenting', men kvalitetsmessig er kanskje det 'sådær'..

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Sveiset cluch / torque limiter eliminator

Legg inn av pelsen »

det går jo an å prøve...
men til gatebruk tror jeg at du bare oppnår villt hjulspinn eller at det griper og gir en wheelie som du sliter med å kontrollere.
RC8Ren min har ingen slike begrensninger, den er rimelig leken å ta av med :knegg

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Sveiset cluch / torque limiter eliminator

Legg inn av TBI81 »

Vurderer å prøve en slik løsning for å nettopp få frøkna litt mer underholdende i så måte. Irriterende med slike nykk som man ikke kontrollerer selv. Greit nok med traction control og what not på vått føre (eller 'når man vil'), men på tørr og fin asfalt i race-modus så bør man få styre sakene selv syns jeg (nå fungerer vel denne limitern kun fra 'take off', men du skjønner hva jeg mener). Hydraulisk clutch er vel mindre 'følbar' enn wire (ser jeg mange skriver iaf), noe som kanskje er en medvirkende faktor for at denne limitern er kommet på plass?

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Sveiset cluch / torque limiter eliminator

Legg inn av TBI81 »

Fant mye god info på Hayabusa.org.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Sveiset cluch / torque limiter eliminator

Legg inn av Crinos »

Jeg har kjørt en HD med "av/på clutch"... Fantastisk morro når man kjørte rampete, men UTROLIG SLITSOMT til normalt bruk.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Sveiset cluch / torque limiter eliminator

Legg inn av TBI81 »

Blir vel ikke nødvendigvis 'av/på' ved kun fjerning av torque limiter og litt sterkere fjærer? Tror jeg klarer meg med orginalplatene i alle fall ..
Har notert meg dette Brock kit-et bak øret som mulig vinterprosjekt (ser de på busaforumet anbefaler å starte med tre av fjærene) :-)
Bilde

Svar