Honda Varadero XL125V

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av Platec »

Hei, Jon Martin! :D
Flott å se at det er flere av oss unge som valgte lett motorsykkel og er aktive her inne :D

Jeg kjørte en Varadero på kjøreskolen og var veldig fornøyd med den! Kjører nå en CBR 125, hadde det ikke vært for at jeg hadde en bror å kjøpe CBR billig av, hadde jeg også kjøpt Varadero :D

Jeg subscriba på YouTube channelen din, fortsett å lag videoer, motorsykkelvideoer er kult å se på! :D vurderer å kjøpe hjelmkamere å begynne å filme turer selv også! :D

Flott MC-blogg! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av TheHaughom »

Globe skrev: Moro så se starten på videoen....ser ut som du og din "artsfrende" har litt ulik "metodikk" når dere skal entre salen :knegg
:knegg

Så ut som en fin tur, ja! Hoppet litt rundt, og ser ut som du holder greit følge med Tigeren også! :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Jon Martin
Innlegg: 35
Registrert: 03 sep 2012, 01:13
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL125V 2012

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av Jon Martin »

Monterte midtstøtte idag og polerte den, så da mangler jeg bare veltebøylene som aldri kom på lager og jeg ikke finner noen andre plasser, noen her som vet om butikker som har SW-Motec crashbar på lager?

Og på mandag blir det vel årets siste service (8000km), den har gått litt over 9000km nå da, men siden jeg var litt sen til 4000km servicen sa de at jeg bare skulle vente til 9000km før jeg kon på ny service.

[img]http://farm9.staticflickr.com/8332/8076 ... aa5b89.jpg[/img]
2012-10-11 14.25.30 by Jon Martin Johansen, on Flickr

sekstipluss
Innlegg: 1
Registrert: 19 feb 2012, 14:36
Motorsykkelen din: Varadero XL125 2012
Sted: Oslo

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av sekstipluss »

Synes det ble bra lyd med den nye potta. Hvor fikk du tak i Scorpion potta fra ?

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av MLeikarnes »

Hei!
Hvis du leter etter veltebøyler, vil jeg anbefale å se på http://www.wemoto.com" onclick="window.open(this.href);return false; og http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false;, de selger en del slikt utstyr, mener det var der veltebøylene på min varadero ble kjøpt...
Fungerer som fy de der veltebøylene, reddet motoren min fra en stygg smell under en påkjørsel fra siden i 50 km/t

Hvilket resulterte i en ombygd varadero:
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jon Martin
Innlegg: 35
Registrert: 03 sep 2012, 01:13
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL125V 2012

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av Jon Martin »

sekstipluss skrev:Synes det ble bra lyd med den nye potta. Hvor fikk du tak i Scorpion potta fra ?

Kjøpte den fra http://mandp.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Finner ikke veltebøylene jeg er ute av på noen av de sidene, leter etter den typen som går ganske langt opp og beskytter kåpen også.

Jeg vurderer også nå og kjøpe meg piggdekk til den, men hvordan er det egentlig å kjøre med piggdekk? Føret her i Harstad er jo ganske varierende, alt fra asfalt med tynn ishinne, til sånn som det er nå med speilis overalt.

Kjørte en scooter med piggdekk, og det var ikke noe særlig, men så veier jo en scooter nesten bare 1/3 av Varaderoen.
Er det noen som har tips til bra dekk med ordentlige pigger som funker på is og snø? (130/80-17 og 100/90-18).

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av JK95 »

Hei Jon Martin :vs Jeg har selv vurdert å gå til anskaffelse av piggdekk, men dessverre har jeg en diktator over meg som blir urolig :redface :sk? :sorry Du kan høre med Fikse eller Globe, de skulle jeg tro har noen tips til deg ;-) :prf Vil med det samme si jeg synes det er flott å se at flere lettmotorsykkelryttere er aktive her på mcsiden.no :prf :prop: :thumleft

Brukeravatar
Jon Martin
Innlegg: 35
Registrert: 03 sep 2012, 01:13
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL125V 2012

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av Jon Martin »

JK95 skrev:Hei Jon Martin :vs Jeg har selv vurdert å gå til anskaffelse av piggdekk, men dessverre har jeg en diktator over meg som blir urolig :redface :sk? :sorry Du kan høre med Fikse eller Globe, de skulle jeg tro har noen tips til deg ;-) :prf Vil med det samme si jeg synes det er flott å se at flere lettmotorsykkelryttere er aktive her på mcsiden.no :prf :prop: :thumleft

Har samme problemet selv, truer med å ikke betale forsikring om jeg skulle finne på å kjøre nå... :scratch

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av JK95 »

Jon Martin skrev:
JK95 skrev:Hei Jon Martin :vs Jeg har selv vurdert å gå til anskaffelse av piggdekk, men dessverre har jeg en diktator over meg som blir urolig :redface :sk? :sorry Du kan høre med Fikse eller Globe, de skulle jeg tro har noen tips til deg ;-) :prf Vil med det samme si jeg synes det er flott å se at flere lettmotorsykkelryttere er aktive her på mcsiden.no :prf :prop: :thumleft

Har samme problemet selv, truer med å ikke betale forsikring om jeg skulle finne på å kjøre nå... :scratch
Huff, skjønner ikke hvorfor det er slik jeg altså :scratch Må likevell innrømme at jeg kjører enda, men kun fordi det er bart på veien her i trondheim :knegg :prop:

Brukeravatar
Jon Martin
Innlegg: 35
Registrert: 03 sep 2012, 01:13
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL125V 2012

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av Jon Martin »

JK95 skrev:
Jon Martin skrev:
JK95 skrev:Hei Jon Martin :vs Jeg har selv vurdert å gå til anskaffelse av piggdekk, men dessverre har jeg en diktator over meg som blir urolig :redface :sk? :sorry Du kan høre med Fikse eller Globe, de skulle jeg tro har noen tips til deg ;-) :prf Vil med det samme si jeg synes det er flott å se at flere lettmotorsykkelryttere er aktive her på mcsiden.no :prf :prop: :thumleft

Har samme problemet selv, truer med å ikke betale forsikring om jeg skulle finne på å kjøre nå... :scratch
Huff, skjønner ikke hvorfor det er slik jeg altså :scratch Må likevell innrømme at jeg kjører enda, men kun fordi det er bart på veien her i trondheim :knegg :prop:
Her i Harstad er det masse snø og is på alle veiene, Varaderoen har stått parkert i ca 1mnd og jeg begynner allerede å bli lei av å ta buss til og fra jobb... :[-(

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av MLeikarnes »

Går helt fint å kjøre Varadero på vinterstid, har kjørt tre vintre med min varadero. Den er litt vanskeligere å kjøre med all plasten som er foran, da min varadero ble påkjørt er all plasten borte og man har bedre sikt forover og nedover mot hjulet. dette gjør det litt lettere å se hva man gjør.
jeg brukte Kenda K761 med pigg bak og et billig endurodekk med bilpigger jeg skjøt inn selv foran.
En varadero er god å kjøre på vinter, men batteriet er litt lite dersom man kjører bare korte turer, bruker en del batteri for å starte, og ved korte turer rekker man ikke å få ladet opp batteriet. Skru av lysene under start.... har selv mistet strømmen mange ganger, måtte renne den igang, (vilket ikke er så enkelt på vinterstid...)
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jon Martin
Innlegg: 35
Registrert: 03 sep 2012, 01:13
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL125V 2012

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av Jon Martin »

MLeikarnes skrev:Går helt fint å kjøre Varadero på vinterstid, har kjørt tre vintre med min varadero. Den er litt vanskeligere å kjøre med all plasten som er foran, da min varadero ble påkjørt er all plasten borte og man har bedre sikt forover og nedover mot hjulet. dette gjør det litt lettere å se hva man gjør.
jeg brukte Kenda K761 med pigg bak og et billig endurodekk med bilpigger jeg skjøt inn selv foran.
En varadero er god å kjøre på vinter, men batteriet er litt lite dersom man kjører bare korte turer, bruker en del batteri for å starte, og ved korte turer rekker man ikke å få ladet opp batteriet. Skru av lysene under start.... har selv mistet strømmen mange ganger, måtte renne den igang, (vilket ikke er så enkelt på vinterstid...)
Takk for infoen, merker at batteriet blir litt lite ja, måtte lade det her om dagen for å få start.
Jeg kan ikke skru av lysene på min, har du montert egen bryter for det?

Og en siste ting, hvordan er føret der du bor? Mye is eller mest snø/skare?

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av MLeikarnes »

Jon Martin skrev:Takk for infoen, merker at batteriet blir litt lite ja, måtte lade det her om dagen for å få start.
Jeg kan ikke skru av lysene på min, har du montert egen bryter for det?

Og en siste ting, hvordan er føret der du bor? Mye is eller mest snø/skare?
Jeg har den gamle typen varadero, 2003 mod. Går det ikke an å skru lysene ned i park heller på de nye da?
Er en del mindre elektronikk på den gamle typen, ikke innsprøytning blant annet.

Føret her i Møre og Romsdal er det veldig stor forskjell på, både is, snø, skare, slaps... ja... litt av alt. Men jeg har kjørt i dypsnø, is, skare... det meste går, bare man ser hvordan føret er før man treffer det med hjulene... avpasse fart, sving, bremseberedskap etter føret. Man må ofte kjøre med føttene nede for å holde balansen dersom det er is, hvis veiene er så dårlige der du bor som de er her så er det litt skummelt med hjulspor. Hjulsporene vil "presse" sykkelen sidelengs... har hatt et uhell på en grusvei med isete lastebilspor som endte rett i grøfta med god fart, etter å ha kjørt en del blir man "varm" i trøya og da går det enten bra eller veldig dårlig.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av ArcticTiger »

MLeikarnes skrev:......etter å ha kjørt en del blir man "varm" i trøya og da går det enten bra eller veldig dårlig.
:thumleft Ja dette er Livs-visdom som er verdt å merke seg dere :knegg

Dette gjelder ikke bare mc-kjøring om vintern, men kan også relateres til mange andre ting vi syssler med, som feks: økonomiske forhold, og ikke minst i forholdet til det motsatte kjønn :[-X

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Honda Varadero XL125V

Legg inn av MLeikarnes »

ArcticTiger skrev::thumleft Ja dette er Livs-visdom som er verdt å merke seg dere :knegg

Dette gjelder ikke bare mc-kjøring om vintern, men kan også relateres til mange andre ting vi syssler med, som feks: økonomiske forhold, og ikke minst i forholdet til det motsatte kjønn :[-X
Helt enig med deg der ArcticTiger!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar