Suzuki fz 50

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
suzukifz
Innlegg: 5
Registrert: 17 aug 2012, 00:00
Motorsykkelen din: Suzuki fz

Suzuki fz 50

Legg inn av suzukifz »

Har kjøpt med en suzuki fz 50 moped satt på ny sylinder-stempel-ringer-plugg.og dyse den går helt fint til halv gass
da spraker det i forgasser og jeg mister all motorkraft.

Noen som vet hva som kan være galt her?
Har sjekket med startgass etter falk luft men ikke funnet no
Vet snart ikke hva jeg skal se etter

Kanskje noen her som vet? :redface

Kjører jeg f.eks ned en bakke på halv gass så ligger jeg ca i 50 km/t så gir
jeg på til full gass da bremser den helt sjukt og smeller i forgasser som en sperre lyd

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av mekkern »

trenger muligens mer bensin? :scratch

alt orginalt?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

suzukifz
Innlegg: 5
Registrert: 17 aug 2012, 00:00
Motorsykkelen din: Suzuki fz

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av suzukifz »

Satt i større dyse fra 57,5 til 70 men den går helt fint til halv gass drar jeg den litt til
så bremser det og kommer en sperre lyd i forgasser

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av Jompa »

For stor dyse.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av GSF »

Får nok for mye bensin i forhold til luft. :mc1

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av Dexter »

skal du gi den mer bensin så må den nesten få mer luft også, og da må den kunne kvitte seg med tilsvarende... disse små motorene må tilpasses i begge ender skal det bli helt bra. jeg hadde en FZ50. Borra den opp 3 ganger til max. Kjørte den på original forgasser. Den gikk ikke så mye fortere, men duværden som den dro! Lille fisen av en moped ble utrolig underholdende å kjøre gitt!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av Tysnes »

Skjekk eksosanlegg, ofte kokset igjenn på to-taktere.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av pelsen »

suzukifz skrev:Satt i større dyse fra 57,5 til 70 men den går helt fint til halv gass drar jeg den litt til
så bremser det og kommer en sperre lyd i forgasser
du har satt inn ca 50% større dyse, når du drar over ca halv gass begynner hoveddysa å virke, og med den store dysa kommer sperrelyden fordi motoren "drukner" i bensin.
Sett inn originaldysa igjen.

suzukifz
Innlegg: 5
Registrert: 17 aug 2012, 00:00
Motorsykkelen din: Suzuki fz

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av suzukifz »

Hvis jeg setter inn orginaldyse er det samme problem igjen
De på mc-deler sa 70 dyse men jeg kjøpte 65-70-73
kan jo teste med 65 dysa burde det vises på pluggen om den får for mye bensin eller lite?

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av mekkern »

så motoren er ikke orginal lengre? "skiftet sylinder/eksos eller lignende?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av pelsen »

suzukifz skrev:Hvis jeg setter inn orginaldyse er det samme problem igjen
De på mc-deler sa 70 dyse men jeg kjøpte 65-70-73
kan jo teste med 65 dysa burde det vises på pluggen om den får for mye bensin eller lite?
pluggen blir svart av for mye bensin, men det er ikke noe fornuftig info å lese av en plugg når motoren ikke går skikkelig.
Jeg ville begynt med å rense potta, samt jaktet på dokumentasjon på hva som er originaldysene i gasseren.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av Jompa »

Du kan også prøve å flytte dysenåla ned ett hakk eller to, hvis den er justerbar.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

suzukifz
Innlegg: 5
Registrert: 17 aug 2012, 00:00
Motorsykkelen din: Suzuki fz

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av suzukifz »

Satt på et såkalt trimsett ikke høyere fart men drar bedre i bakker
men når jeg ligger på sletta i 50 så er det mere og gi på med men da vil den ikke
nåla er til og stille den står på 3 hakk orginalt kan teste en ned.

Potta er orginal til det settet jeg satt på orginal dyse er 57.5

Skal test med 65 dyse i morgen takker for raske vsar fra alle her :banansplit

suzukifz
Innlegg: 5
Registrert: 17 aug 2012, 00:00
Motorsykkelen din: Suzuki fz

Re: Suzuki fz 50

Legg inn av suzukifz »

Byttet om til 65 dyse blei som ny :mc5

Takk for all hjelp :roll

Svar