Olje til gaffel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Joppe
Innlegg: 35
Registrert: 25 mai 2005, 09:59

Olje til gaffel

Legg inn av Joppe »

Hei igjen
Har nå startet siste innspurt på overhalingen av Fj 1100 som jeg kjøpte i fjor....og gutter\jenter...det kan være fristende å kjøpe sykkel med forholdsvis lav km som har stått lagret i 8 år uten bruk...men jaggu har det blitt noen timer i garagen ( som jeg ikke har :) Demontering med påfølgende smørning og skifitng av lager har gått igjen. Men...som sagt...sykkelen blir knall da :)

Men hvilken olje skal egentlig være i gaffelen. Ble anbefalt 10\40 men ser at boken oppererer med 10\30. Noen som har noen erfaringer å dele? Jeg har skiftet fjærer til progessive men synes det er for lite motstand.

Mvh
Joppe

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Nei det vet jeg ikke, og ikka har jeg undersøkt hva som skal brukes. Men har fått med meg at den bør byttes annet hvert år. Men er det nødvendig på en custum...?
Shadowen min er en 98 mod. og det er ikke skiftet olje på gaffelen...er vel på tide kanskje..?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar