Domino skrev: ↑11 okt 2022, 20:17
I dag har jeg avregistrert sykkelen. Yr gir ingen indikasjoner på at det blir noe mer motorsykkelkjøring i høst.
Jeg snakket også med forsikringsselskapet og tegnet lagringsforsikring (brann og tyveri) til den nette sum av kr 15/mnd. Såpass tenker jeg at man må unne seg! Sjekket også pris på forsikring på en annen sykkel jeg har vært og sett på.
Blir nok avregistrering her også ganske snart, fra den 15. okt., tenker jeg.
Var ute en tur med 1290'en i dag da finværet var på sitt beste. Flott tur selvfølgelig med en så god sykkel , men kjenner at det begynner å bli i overkant kjølig nå om dagen.
Går fint an å kjøre enda, men de lange turene blir det ikke flere av denne sesongen...
Og siden du har sagt A så kansje like greit å si B også når det gjelder sjekk av forsikringspris på en annen sykkel du har vært å sett på ...
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jeg sjekket nettopp med Gjensidige og det ser som ut som jeg sparer kr. 363.- pr. mnd. ved midlertidig avregistrering.
Det blir en besparelse på 1816.- på 5 måneder(15 okt. til 15 mar) Da bytter jeg en kaskoforsikring mot en brann/tyveri forsikring.
Avregistrerte 1290'en i dag...
Dermed er sesongen over for dens del.
Venter dog med å gjøre det samme med 390'en.
Så får man se om man får snekret sammen en liten sesongoppsummering i egen bikerlogg etter hvert...
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
I dag ble sykkelen parkert i garasjen. Mange planer og ønsker for ting eg ønsker og burde gjort, men blir vel slik som vanlig. Tar det nærmere våren, eller kanskje neste høst
Mine tidligere sykler:
-98 modell Suzuki XF650 FREEWIND
-09 modell Suzuki 600 GSR
-03 modell Honda 650 TRANSALP
-03 modell Suzuki GSXF 750
-99 modell Honda 650 DEAUVILLE.
-89 Suzuki dr 750 big
Er ikke mye jeg gjør med motorsyklene når det ikke er sesong annet enn å vedlikeholdslade batteriene et-par, kanskje tre-fire ganger i løpet av vinteren.
Men i dag sjekket jeg hvordan denne USBdingsen passet i 12V kon takten på 1290'en med tanke på dybden i sokkelen i forhold til lokket til sokkelen. Håpet på at lokket lot seg lukke helt, men det gjorde det ikke siden USBinnstikket bygger akkurat den ene millimeteren eller to for mye...
Selvfølgelig ngen krise, men det hadde vært storveis om innstikket hadde gått helt ned og i flukt med sokkelkanten eller lavere slik at lokket hadde lukket helt inntil.
Dermed ikke helt vanntett, sånn at innstikket ikke blir i sokkelen permanent, noe jeg altså hadde håpet på.
Men når jeg ser på lokket til sokkelen så har jo denne en tettekant for ekstra sikkerhet mot vanninntrengning, som gjør at et USB innstikk ikke ville latt seg fjerne om dette skulle kunne ha blitt dyttet nedenfor sokkelkanten tilsvarende lengden/dybden på tettekanten på lokket slik at dette kunne lukkes helt inntil.
Uansett et greit tilbehør på turen med mulighet for lading av ting i tillegg yil tlf. , som har egen original fastmontert KTM ladeboks tilpasset nettopp dagens smarttelefoner .
ktmusb1.JPG
ktmusb2.JPG
ktmusb3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev: ↑22 nov 2022, 17:02
Er ikke mye jeg gjør med motorsyklene når det ikke er sesong annet enn å vedlikeholdslade batteriene et-par, kanskje tre-fire ganger i løpet av vinteren.
Men i dag sjekket jeg hvordan denne USBdingsen passet i 12V kon takten på 1290'en med tanke på dybden i sokkelen i forhold til lokket til sokkelen. Håpet på at lokket lot seg lukke helt, men det gjorde det ikke siden USBinnstikket bygger akkurat den ene millimeteren eller to for mye...
Selvfølgelig ngen krise, men det hadde vært storveis om innstikket hadde gått helt ned og i flukt med sokkelkanten eller lavere slik at lokket hadde lukket helt inntil.
Dermed ikke helt vanntett, sånn at innstikket ikke blir i sokkelen permanent, noe jeg altså hadde håpet på.
Men når jeg ser på lokket til sokkelen så har jo denne en tettekant for ekstra sikkerhet mot vanninntrengning, som gjør at et USB innstikk ikke ville latt seg fjerne om dette skulle kunne ha blitt dyttet nedenfor sokkelkanten tilsvarende lengden/dybden på tettekanten på lokket slik at dette kunne lukkes helt inntil.
Uansett et greit tilbehør på turen med mulighet for lading av ting i tillegg yil tlf. , som har egen original fastmontert KTM ladeboks tilpasset nettopp dagens smarttelefoner .
Edit: ehhh tenkte litt feil jeg, det er ikke tetting mens pluggen sitter i du skal... ser jo den flensen i lokket nå...
I 21mm som jeg mener å huske at disse sigarettpluggene er, så får du 1" gummipakninger med 21mm innvendig hull hos VVS forhandlere.
Så om du trer på en sånn eller to så burde det nok hjelpe. O-ringer får man også i samme dim. og passer den i gapet i mellom hunn-kontakten og pluggen så er det kanskje enda bedre.
pakning.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Gammelsmurfen skrev: ↑22 nov 2022, 18:07
Edit: ehhh tenkte litt feil jeg, det er ikke tetting mens pluggen sitter i du skal... ser jo den flensen i lokket nå...
Nemlig .
Så jeg tenker det er greit å la det være som det er; sette i USB innstikket ved behov for så å fjerne det når behovet ikke er der.
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bruk batteribank i tankvesken etc. isteden er min mening. Da er man kvitt hele problemet med vann ok det som medfølger vedrørende disse 12V uttakene. Batteribanker med PD utganger kan også lade laptoper, gi varme til bekledning etc også.
Skulle jeg hatt en slik 12V til 5V USB lader, så hadde jeg vertfall kjøpt meg en med hurtiglading. (PD). Jeg ville også hatt en som automatisk kuttet strømmen når batterispenningen var for lav.
Siden jeg ikke har oppvarmet garasje med sofakrok, kjølesskap med assortert utvalg øl på boks og flasker, vannkoker og presskaffekanne, en vegg full av nyttig verktøy, stor TV-skjerm og nettilgang - pluss sikkert mye mer som en skikkelig MC-garasje bør ha, så ble det til at jeg heller vedlikeladet batteriene på KTM'ene mine.
Og jammen begynte det å lyse grønt i displayet (ferdig ladet) etter forholdsvis kort tid. Det tolker jeg som at batteriene er i godt hold. Også det som sitter i 1290'en og som har funka upåklagelig siden april 2018 og godt og vel 70K.
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Klar for Rally Knuten, iskjøring på Elgsjø eller annet som måtte dukke opp av muligheter Selv om et absolutt mulig scenarie er at skifter tilbake til sommerhjul til våren uten å ha kjørt en meter pigg...
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
AJ skrev: ↑07 des 2022, 17:12
Siden jeg ikke har oppvarmet garasje med sofakrok, kjølesskap med assortert utvalg øl på boks og flasker, vannkoker og presskaffekanne, en vegg full av nyttig verktøy, stor TV-skjerm og nettilgang - pluss sikkert mye mer som en skikkelig MC-garasje bør ha, så ble det til at jeg heller vedlikeladet batteriene på KTM'ene mine.
Du glemte radio som jeg har… det eneste jeg har på lista er varme og verktøy
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900
dypen skrev: ↑07 des 2022, 19:48
Skikkelig dekk … men hvordan er det å kjøre på når dekket blir varmt … varmkjørt, ser dekket har sett bedre dager
Fordekket er ikke bra det heller. Har nye dekk men ofte mye stein (lite snø/is) på første turene så går hardt utover piggene så redd for ødelegge de, koster 5-6.000,- for paret. Og forferdelig dritjobb å legge på piggdekk, de er dritstive så ser ut sloss med en piggsvinflokk når ferdig så var enklere å bare hive på de hadde ferdig på felg
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days