MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
kaiu
Innlegg: 174
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA 2016 / 890 Adv R 2021
Bosted: Oslo

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kaiu »

AJ skrev: 19 sep 2025, 20:41 Intet mindre enn imponerende!
100K mer enn min 1290 :-) .
Har jo fått litt konkurranse fra 890r mht kjøretid :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41379
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

kaiu skrev: 19 sep 2025, 20:49
Har jo fått litt konkurranse fra 890r mht kjøretid :)
Det kan jeg skjønne :-) .
Hvor mye har 890'en gått nå?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

kaiu
Innlegg: 174
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA 2016 / 890 Adv R 2021
Bosted: Oslo

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kaiu »

AJ skrev: 19 sep 2025, 20:56
kaiu skrev: 19 sep 2025, 20:49
Har jo fått litt konkurranse fra 890r mht kjøretid :)
Det kan jeg skjønne :-) .
Hvor mye har 890'en gått nå?
Ca 45.000 tror jeg.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41379
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

kaiu skrev: 19 sep 2025, 23:12
AJ skrev: 19 sep 2025, 20:56
kaiu skrev: 19 sep 2025, 20:49
Har jo fått litt konkurranse fra 890r mht kjøretid :)
Det kan jeg skjønne :-) .
Hvor mye har 890'en gått nå?
Ca 45.000 tror jeg.
Fra den var ny, eller?
Blir jo en god del (gode :crazy: ) KTM kilometere tilsammen, det :-) .

Kan hende du har flere KTM kilometere enn det jeg har fordelt på tre KTM'er... :crazy:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

kaiu
Innlegg: 174
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA 2016 / 890 Adv R 2021
Bosted: Oslo

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kaiu »

AJ skrev: 19 sep 2025, 23:22
kaiu skrev: 19 sep 2025, 23:12
AJ skrev: 19 sep 2025, 20:56
kaiu skrev: 19 sep 2025, 20:49
Har jo fått litt konkurranse fra 890r mht kjøretid :)
Det kan jeg skjønne :-) .
Hvor mye har 890'en gått nå?
Ca 45.000 tror jeg.
Fra den var ny, eller?
Blir jo en god del (gode :crazy: ) KTM kilometere tilsammen, det :-) .

Kan hende du har flere KTM kilometere enn det jeg har fordelt på tre KTM'er... :crazy:
Nei. Tror det er rundt 15000 med den. TET og Marokko så hjem til Norge
Kjøper ikke nye MCer :).

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41379
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

91K på KTM'en i dag og dags for olje og filterbytte.

Var på noen mils tur tidligere i dag med rolig kjøring i snitthastigheter70 og 80 + halv moms :crazy: hvor forbruket sank fra 0,43 til 0,42.
Fornøyd med det med tanke på normal kjørinng uten tanke på å kjøre op sparebluss.

Ellers må jeg gjenta meg selv. for en makaløs motorsykkel denne 1290'en er! Nå går sykkelen bedre enn noen gang og jeg begynner faktisk å lure på om innkjøringsperioden kanskje endelig er over :scratch

:knegg
ktmseptember25.jpg
forbruk sept25.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
HeddaB
Innlegg: 63
Registrert: 11 aug 2024, 20:41
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07, 2014-modell
Bosted: Hakadal

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av HeddaB »

Snapchat-1818933637.jpg
I dag har jeg byttet olje og oljefilter. Skal sette bort sykkel'n for sesongen i midten av oktober, og blir nok ikke noe kjøring fram til da. Så var greit å få gjort det. Men var litt vemodig å kjøre en liten tur i sta.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 579
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av hansiver »

Her i Thailand er det sesong hele året. Vasket begge 2 hjulingene i går både AT'en pg PCX'en ble atter rene og pene. PCX'en er i bruk nesten hver dag til korte turer sånn som til skolen hvor jeg jobber og butikken når jeg bare skal ha litt. AT'en venter på den store turen opp nord som i begynnelsen av november
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

Solo-rider
Innlegg: 941
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
Bosted: Vestfold

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Solo-rider »

Vell vel :mk
Denne uka var det siste tur med mcen .Ble rundt 12500km totalt kjørt i år
Satt den på vinterlagring hos forhandleren.
Et par dager senere fikk jeg beskjed at sykkelen var ferdig servet. :thumleft Tok 15000km service og skiftet til nye dekk (Pirelli Scorpion Trail 3)
Så da skal sykkelen være klar for ny sesong på vårparten når det blir tørre veier igjen :mc1
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer.
Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021 .
Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
Kjørt 12504km 2025 sesongen

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41379
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

Da er første og kanskje eneste vedlikholdslading av Yuasabatteriet i Moto Guzzi'en denne vinteren unnagjort, fulladet på to minutter :prf .

Og da står Landportbatteriet i KTM'en for tur senere i dag.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41379
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

Like kjapt å vedlikeholdslade Landportbatteriet.
Så da kan man vel fastslå at tilstanden på begge er gode og klare for en ny sesong :prf .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 579
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av hansiver »

Vasket og gjorde sykkelen klar til neste langtur for noen dager siden.
IMG_20251229_101845.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2697
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2024
Bosted: Odda/Rosendal

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Olav K »

Idag har jeg ikke gjort så mye, hentet framdekk og bakdemper som kom i posten.

Så fra helgen av, starter renovering av en klassiker jeg kjøpte i høst, en ganske fin Suzuki DR 800S Big.
20251026_142320.jpg
FB_IMG_1761163774320.jpg
.

Har fått litt deler levert tidligere, så nå kan jeg begynne å gjøre litt:

Nye kabler til clutch, choke og gass og speedometer (turtallswire byttet forrige eier, sommer 2025)
Nytt framdekk. Stod et nytt Maxxis bakdekk på den, når jeg hentet den. Nå blir det nytt knastedekk framme også.
Overhale framgaffel, med nye progressive fjærer
Bakdemper
Nye breie fothvilere
Nytt styre og nye varmeholker
Nye clutch og bremsehendler
Overhale og synkronisere forgasserne

Så blir det litt flikking av lakken på ramma (gidder ikke demontere hele bajken) når temperaturen blir mer medgjørlig, og mulig jeg monterer på noen bærejern tl sidekofferter/Kriega vesker,

Gøy sykkel er det iallefall :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8196
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av dypen »

Flott sykkel, ikke ofte jeg ser en slik for salg. Har du kjøpt den her i Norge eller er det import … :thumleft
IMG_5192.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

folbjo
Innlegg: 72
Registrert: 25 mar 2016, 01:03
Motorsykkelen din: Ducati
Bosted: Tønsberg

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av folbjo »

Ikke di store ting, men har fått lakkert den svarte tank kåpen rundt tanklokket rød.
Ble noe mer helhetlig over det nå synes jeg
20260108_154319.jpg
20260108_151513.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Hypermotard 950 SP

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8196
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av dypen »

Ble bra det :thumleft
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

folbjo
Innlegg: 72
Registrert: 25 mar 2016, 01:03
Motorsykkelen din: Ducati
Bosted: Tønsberg

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av folbjo »

dypen skrev: 08 jan 2026, 17:40 Ble bra det :thumleft
Jo, takk for det dypen
Liker å pussle litt, samt å sette mitt preg på ting.

Å så er det jo litt fint at ikke alle er like å se til også
Ducati Hypermotard 950 SP

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2697
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2024
Bosted: Odda/Rosendal

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Olav K »

dypen skrev: 08 jan 2026, 15:26 Flott sykkel, ikke ofte jeg ser en slik for salg. Har du kjøpt den her i Norge eller er det import … :thumleft

IMG_5192.jpeg
Den er importert fra Sverige av forrige eier, men han bestemte seg for å selge når han fikk tak i en rimelig og fin Transalp.
Så da var jeg heldig som fikk tak i denne bortpå Dokka 😊😍 91 mod, 41000km, motoren går som en klokke. 😀
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1883
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Gammelsmurfen »

Olav K skrev: 08 jan 2026, 13:03 Idag har jeg ikke gjort så mye, hentet framdekk og bakdemper som kom i posten.

Så fra helgen av, starter renovering av en klassiker jeg kjøpte i høst, en ganske fin Suzuki DR 800S Big.
Gratulerer! Disse er tøffe klassikere det ikke er så mange igjen av i god stand, denne ser jo veldig grei ut i utgangspunktet - i hvert fall på bildene. En-dunker på denne størrelsen er vel noe av det største man får med single sylinderl tøff lyd!

Staurheim
Innlegg: 89
Registrert: 17 des 2021, 07:30
Motorsykkelen din: Dr350 drz250 xr1200
Bosted: Bø i Telemark

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Staurheim »

IMG-20260113-WA0013.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Nineball
Innlegg: 212
Registrert: 22 mai 2020, 15:47
Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800/ 2021 BMW R1250RS
Bosted: Tønsberg

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Nineball »

Var en tur ute med BMW'n på lørdag, sol og 4-7 plussgrader. Tok en tur inn til MCO Drammen og kikket på nye butikken der og hentet ut en ny nøkkel som var bestilt på garanti, da den originale bruker opp batteri på noen dager. Bestilte samtidig et nytt sett med Michelin Road-6 for kr. 4.790,- det er faktisk billigere enn det tilbudet de hadde på disse for et år siden.
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009

Brukeravatar
Sono Juventino
Innlegg: 105
Registrert: 14 apr 2025, 09:29
Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401
Bosted: Lillestrøm

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Sono Juventino »

Ser sykkelen har fått litt hard medfart av stropper og diverse bagasje. Både sorte og grå felter er plast. Finnes det noen enkel måte å utbedre slike bruksmerker, eller må jeg bare leve med disse? Tips mottas med takk! :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Offisielt medlem av team midtlivskrise.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41379
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

Sono Juventino skrev: 23 mar 2026, 19:07 Ser sykkelen har fått litt hard medfart av stropper og diverse bagasje. Både sorte og grå felter er plast. Finnes det noen enkel måte å utbedre slike bruksmerker, eller må jeg bare leve med disse? Tips mottas med takk! :twothumbs:
Owatrol olje er verd å prøve.
Samme med FluidFilm spray.

Har brukt begge med godt resultat.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Nineball
Innlegg: 212
Registrert: 22 mai 2020, 15:47
Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800/ 2021 BMW R1250RS
Bosted: Tønsberg

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Nineball »

Enig med AJ her, Owatrol Polytrol vil nok hjelpe bra på, om de blir helt borte kommer vel an på hvor langt inn ripene er. Gjør godt rent først, ta på Polytrol og la virke litt, husk å tørke over til slutt. Gjenta for bedre metting av plasten. Polytrol er olje, så den er litt brunaktig, anbefales ikke på hvite overflater,men kan brukes på nesten alt ellers.
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 1031
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Bosted: Carten Island
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av SveinHa »

ABS plast (og de fleste typer termoplast) blir blank og fin med en runde med blåselampe. Litt kraftig flamme og kort tid smelter bare det aller ytterste laget og hvitfargen forsvinner.

Svar