Har jo fått litt konkurranse fra 890r mht kjøretid :)
MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
-
kaiu
- Innlegg: 174
- Registrert: 22 jul 2019, 10:10
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA 2016 / 890 Adv R 2021
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41379
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Det kan jeg skjønne
Hvor mye har 890'en gått nå?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41379
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Fra den var ny, eller?
Blir jo en god del (gode
Kan hende du har flere KTM kilometere enn det jeg har fordelt på tre KTM'er...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
kaiu
- Innlegg: 174
- Registrert: 22 jul 2019, 10:10
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA 2016 / 890 Adv R 2021
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Nei. Tror det er rundt 15000 med den. TET og Marokko så hjem til NorgeAJ skrev: 19 sep 2025, 23:22Fra den var ny, eller?
Blir jo en god del (gode) KTM kilometere tilsammen, det
.
Kan hende du har flere KTM kilometere enn det jeg har fordelt på tre KTM'er...![]()
Kjøper ikke nye MCer :).
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41379
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
91K på KTM'en i dag og dags for olje og filterbytte.
Var på noen mils tur tidligere i dag med rolig kjøring i snitthastigheter70 og 80 + halv moms
hvor forbruket sank fra 0,43 til 0,42.
Fornøyd med det med tanke på normal kjørinng uten tanke på å kjøre op sparebluss.
Ellers må jeg gjenta meg selv. for en makaløs motorsykkel denne 1290'en er! Nå går sykkelen bedre enn noen gang og jeg begynner faktisk å lure på om innkjøringsperioden kanskje endelig er over
Var på noen mils tur tidligere i dag med rolig kjøring i snitthastigheter70 og 80 + halv moms
Fornøyd med det med tanke på normal kjørinng uten tanke på å kjøre op sparebluss.
Ellers må jeg gjenta meg selv. for en makaløs motorsykkel denne 1290'en er! Nå går sykkelen bedre enn noen gang og jeg begynner faktisk å lure på om innkjøringsperioden kanskje endelig er over
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- HeddaB
- Innlegg: 63
- Registrert: 11 aug 2024, 20:41
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-07, 2014-modell
- Bosted: Hakadal
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag har jeg byttet olje og oljefilter. Skal sette bort sykkel'n for sesongen i midten av oktober, og blir nok ikke noe kjøring fram til da. Så var greit å få gjort det. Men var litt vemodig å kjøre en liten tur i sta.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- hansiver
- Innlegg: 579
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Her i Thailand er det sesong hele året. Vasket begge 2 hjulingene i går både AT'en pg PCX'en ble atter rene og pene. PCX'en er i bruk nesten hver dag til korte turer sånn som til skolen hvor jeg jobber og butikken når jeg bare skal ha litt. AT'en venter på den store turen opp nord som i begynnelsen av november
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
Solo-rider
- Innlegg: 941
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Vell vel
Denne uka var det siste tur med mcen .Ble rundt 12500km totalt kjørt i år
Satt den på vinterlagring hos forhandleren.
Et par dager senere fikk jeg beskjed at sykkelen var ferdig servet.
Tok 15000km service og skiftet til nye dekk (Pirelli Scorpion Trail 3)
Så da skal sykkelen være klar for ny sesong på vårparten når det blir tørre veier igjen
Denne uka var det siste tur med mcen .Ble rundt 12500km totalt kjørt i år
Satt den på vinterlagring hos forhandleren.
Et par dager senere fikk jeg beskjed at sykkelen var ferdig servet.
Så da skal sykkelen være klar for ny sesong på vårparten når det blir tørre veier igjen
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer.
Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021 .
Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
Kjørt 12504km 2025 sesongen
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer.
Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021 .
Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
Kjørt 12504km 2025 sesongen
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41379
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Da er første og kanskje eneste vedlikholdslading av Yuasabatteriet i Moto Guzzi'en denne vinteren unnagjort, fulladet på to minutter
.
Og da står Landportbatteriet i KTM'en for tur senere i dag.
Og da står Landportbatteriet i KTM'en for tur senere i dag.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41379
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Like kjapt å vedlikeholdslade Landportbatteriet.
Så da kan man vel fastslå at tilstanden på begge er gode og klare for en ny sesong
.
Så da kan man vel fastslå at tilstanden på begge er gode og klare for en ny sesong
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 579
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Vasket og gjorde sykkelen klar til neste langtur for noen dager siden.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- Olav K
- Innlegg: 2697
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2024
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Idag har jeg ikke gjort så mye, hentet framdekk og bakdemper som kom i posten.
Så fra helgen av, starter renovering av en klassiker jeg kjøpte i høst, en ganske fin Suzuki DR 800S Big.
.
Har fått litt deler levert tidligere, så nå kan jeg begynne å gjøre litt:
Nye kabler til clutch, choke og gass og speedometer (turtallswire byttet forrige eier, sommer 2025)
Nytt framdekk. Stod et nytt Maxxis bakdekk på den, når jeg hentet den. Nå blir det nytt knastedekk framme også.
Overhale framgaffel, med nye progressive fjærer
Bakdemper
Nye breie fothvilere
Nytt styre og nye varmeholker
Nye clutch og bremsehendler
Overhale og synkronisere forgasserne
Så blir det litt flikking av lakken på ramma (gidder ikke demontere hele bajken) når temperaturen blir mer medgjørlig, og mulig jeg monterer på noen bærejern tl sidekofferter/Kriega vesker,
Gøy sykkel er det iallefall
Så fra helgen av, starter renovering av en klassiker jeg kjøpte i høst, en ganske fin Suzuki DR 800S Big.
.
Har fått litt deler levert tidligere, så nå kan jeg begynne å gjøre litt:
Nye kabler til clutch, choke og gass og speedometer (turtallswire byttet forrige eier, sommer 2025)
Nytt framdekk. Stod et nytt Maxxis bakdekk på den, når jeg hentet den. Nå blir det nytt knastedekk framme også.
Overhale framgaffel, med nye progressive fjærer
Bakdemper
Nye breie fothvilere
Nytt styre og nye varmeholker
Nye clutch og bremsehendler
Overhale og synkronisere forgasserne
Så blir det litt flikking av lakken på ramma (gidder ikke demontere hele bajken) når temperaturen blir mer medgjørlig, og mulig jeg monterer på noen bærejern tl sidekofferter/Kriega vesker,
Gøy sykkel er det iallefall
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Flott sykkel, ikke ofte jeg ser en slik for salg. Har du kjøpt den her i Norge eller er det import …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ikke di store ting, men har fått lakkert den svarte tank kåpen rundt tanklokket rød.
Ble noe mer helhetlig over det nå synes jeg
Ble noe mer helhetlig over det nå synes jeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Hypermotard 950 SP
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ble bra det 
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Jo, takk for det dypen
Liker å pussle litt, samt å sette mitt preg på ting.
Å så er det jo litt fint at ikke alle er like å se til også
Ducati Hypermotard 950 SP
- Olav K
- Innlegg: 2697
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2024
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Den er importert fra Sverige av forrige eier, men han bestemte seg for å selge når han fikk tak i en rimelig og fin Transalp.dypen skrev: 08 jan 2026, 15:26 Flott sykkel, ikke ofte jeg ser en slik for salg. Har du kjøpt den her i Norge eller er det import …![]()
IMG_5192.jpeg
Så da var jeg heldig som fikk tak i denne bortpå Dokka
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1883
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Gratulerer! Disse er tøffe klassikere det ikke er så mange igjen av i god stand, denne ser jo veldig grei ut i utgangspunktet - i hvert fall på bildene. En-dunker på denne størrelsen er vel noe av det største man får med single sylinderl tøff lyd!Olav K skrev: 08 jan 2026, 13:03 Idag har jeg ikke gjort så mye, hentet framdekk og bakdemper som kom i posten.
Så fra helgen av, starter renovering av en klassiker jeg kjøpte i høst, en ganske fin Suzuki DR 800S Big.
-
Staurheim
- Innlegg: 89
- Registrert: 17 des 2021, 07:30
- Motorsykkelen din: Dr350 drz250 xr1200
- Bosted: Bø i Telemark
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
Nineball
- Innlegg: 212
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800/ 2021 BMW R1250RS
- Bosted: Tønsberg
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Var en tur ute med BMW'n på lørdag, sol og 4-7 plussgrader. Tok en tur inn til MCO Drammen og kikket på nye butikken der og hentet ut en ny nøkkel som var bestilt på garanti, da den originale bruker opp batteri på noen dager. Bestilte samtidig et nytt sett med Michelin Road-6 for kr. 4.790,- det er faktisk billigere enn det tilbudet de hadde på disse for et år siden.
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
- Sono Juventino
- Innlegg: 105
- Registrert: 14 apr 2025, 09:29
- Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401
- Bosted: Lillestrøm
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ser sykkelen har fått litt hard medfart av stropper og diverse bagasje. Både sorte og grå felter er plast. Finnes det noen enkel måte å utbedre slike bruksmerker, eller må jeg bare leve med disse? Tips mottas med takk! 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Offisielt medlem av team midtlivskrise.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41379
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Owatrol olje er verd å prøve.Sono Juventino skrev: 23 mar 2026, 19:07 Ser sykkelen har fått litt hard medfart av stropper og diverse bagasje. Både sorte og grå felter er plast. Finnes det noen enkel måte å utbedre slike bruksmerker, eller må jeg bare leve med disse? Tips mottas med takk!![]()
Samme med FluidFilm spray.
Har brukt begge med godt resultat.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Nineball
- Innlegg: 212
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800/ 2021 BMW R1250RS
- Bosted: Tønsberg
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Enig med AJ her, Owatrol Polytrol vil nok hjelpe bra på, om de blir helt borte kommer vel an på hvor langt inn ripene er. Gjør godt rent først, ta på Polytrol og la virke litt, husk å tørke over til slutt. Gjenta for bedre metting av plasten. Polytrol er olje, så den er litt brunaktig, anbefales ikke på hvite overflater,men kan brukes på nesten alt ellers.
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
- SveinHa
- Innlegg: 1031
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Bosted: Carten Island
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
ABS plast (og de fleste typer termoplast) blir blank og fin med en runde med blåselampe. Litt kraftig flamme og kort tid smelter bare det aller ytterste laget og hvitfargen forsvinner.