Lommeradio?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Lommeradio?

Legg inn av simpson »

Trodde "alle" telefoner hadde radio i dag uten å måtte laste ned en app? :eh
Det har ihvertfall jeg hatt de siste 10 årene. Og det er jo helt gratis å bruke.....

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Lommeradio?

Legg inn av Hjernen »

Det hender jeg hører på Radio Norge eller P4 når jeg kjører,
min Nokia N8 har RDS-radio med rimelig god lyd.
Men som Simpson sier; de aller fleste tlf i dag har en radio
innebygget med eller uten RDS...

En bakdel er at mange smart-tlf har en del programmer som
jobber i bakgrunnen, skru av blåtann, gprs og andre programmer
så holder batteriet litt lengre...
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Godtvoksen

Re: Lommeradio?

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:3G nett koster ikke stort for tida...finnes vel i de fleste abonnement...bruker ikke mye datastrøm for dette heller.
Prøvde dette 2 timer i dag, og da brukte NRK-appen ca 30 MB. Det vil jeg si er MYE datastrøm. Så det er ikke noe alternativ for meg... :[-(

Hjernen skrev: Men som Simpson sier; de aller fleste tlf i dag har en radio
innebygget med eller uten RDS...
Da må jeg bruke telefonens ørepropper, da de også fungerer som en FM-antenne. Hvilket betyr at den ikke kan kobles til min Intercom i hjelmen. Uttaket fra mobilen er da opptatt som antennekontakt. Så det er heller ikke noe godt alternativ.. :[-(

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lommeradio?

Legg inn av Globe »

30 MB...var ikke mye, men det er da slik jeg ser det :)

Klart om de ellers bruker telefonen lite (under 300,- i mnd og da ingen/lite datatrafikk) så vil nok bruken av streaming bli en ny kostand, ser den.

Du får laste ned dine favorittradioprogrammer som podcast (mange av programmene som tilbyr det også), så høre på dem på tur (offline) :thumleft

Godtvoksen

Re: Lommeradio?

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:30 MB...var ikke mye, men det er da slik jeg ser det :)

Klart om de ellers bruker telefonen lite (under 300,- i mnd og da ingen/lite datatrafikk) så vil nok bruken av streaming bli en ny kostand, ser den.

Du får laste ned dine favorittradioprogrammer som podcast (mange av programmene som tilbyr det også), så høre på dem på tur (offline) :thumleft
Du har ingen tro på at en lommeradio kan fungere bra?
Mine favorittradioprogram er nyheter, og de blir fort gamle/uaktuelle og høre på... :lol

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Lommeradio?

Legg inn av RuneMC »

Har prøvd vanlig FM på MP3 spillere men de skurrer fort ved dårlig mottak.
DAB er visstnok heller ikke løsningen for radio uten skurring http://www.aftenposten.no/digital/nyhet ... 80790.html

Geneva produktet du linker til er nok bra hvis du skal ha en radio som spiller på høyttaleren (Geneva er kjent for gode høyttalere) men virker noe stort å ha i jakke eller lign
Size and Weight
• Width × height × depth (when opened): 15.7 cm × 10.2 cm × 11.5 cm (6.2" × 4" × 4.5")
• Weight: 0.5 kg (1.1 pounds)
Rask Googling finner at Sony's SRF serie radioer kan være blant de beste lomme-radioene med vanlig FM http://www.fixup.net/tips/srfs83/srfs83.htm
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lommeradio?

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:30 MB...var ikke mye, men det er da slik jeg ser det :)

Klart om de ellers bruker telefonen lite (under 300,- i mnd og da ingen/lite datatrafikk) så vil nok bruken av streaming bli en ny kostand, ser den.

Du får laste ned dine favorittradioprogrammer som podcast (mange av programmene som tilbyr det også), så høre på dem på tur (offline) :thumleft
Du har ingen tro på at en lommeradio kan fungere bra?
Mine favorittradioprogram er nyheter, og de blir fort gamle/uaktuelle og høre på... :lol

Joda lommeradioer fungerer nok fint (Ser Svein2 har funnet noen ok modeller) :thumleft

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Lommeradio?

Legg inn av Svein2 »

Globe skrev: (Ser Svein2 har funnet noen ok modeller) :thumleft
Jeg nei, jeg har ingen radio, i hvertfall ikke i lomma. :scratch

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Lommeradio?

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:Ja, må ha nett, 3G.
Da kan det vel fort bli dyrt å lytte på radio....
Mener å si at du har en android telefon GV ? Der har du en radio app som "følger med telefonen".
Den krever verken wi-fi eller mobilt bredbånd (3g/umts), men den krever at du bruker originale headsett for radioantenna er inne i kabelen til øreproppene.

Det ødelegger jo litt av effekten med Schubert Intercomen din, men fungerer sikkert greit når du kjører alene.

MEN... jeg ville ha reklamert på at RDS radioen i Schuberten ikke er optimal, for jeg mener å si at denne har fått veldig mye skryt nettop fordi den har så god radio forbindelse/signaler. (kan være at jeg blander nå, men mener å si det er Schubert)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: Lommeradio?

Legg inn av GSF »

Styr for all del unna Scala G4 om du liker å høre radio. Jeg har G4 og radiodelen skurrer mer enn jeg minnes at Radio Luxemburg gjorde på bilradioen til fadern da jeg var guttunge :-k . Vil hevde at radiodelen på denne er så dårlig at forbrukerombudet burde nekte de å markedsføre at den har radio. :bl3

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Lommeradio?

Legg inn av mekkern »

shubert radiodel er kort og godt RÆVA..rds som ikke virker eller ikke...oppdatert til siste software... :[-X
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Godtvoksen

Re: Lommeradio?

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:
Den krever verken wi-fi eller mobilt bredbånd (3g/umts), men den krever at du bruker originale headsett for radioantenna er inne i kabelen til øreproppene.

Det ødelegger jo litt av effekten med Schubert Intercomen din, men fungerer sikkert greit når du kjører alene.
Det ser ut som det er det som foreløpig blir løsningen jeg velger....men da kan jo ikke folk nå meg på telefon. Det blir litt "krøkkete" å slå av radioen...tror jeg. Må i alle fallprøve ut det.
Crinos skrev: MEN... jeg ville ha reklamert på at RDS radioen i Schuberten ikke er optimal, for jeg mener å si at denne har fått veldig mye skryt nettop fordi den har så god radio forbindelse/signaler. (kan være at jeg blander nå, men mener å si det er Schubert)
Jeg mener å ha lest at kritikken på mitt intercom nettopp går på dårlig radio...

Godtvoksen

Re: Lommeradio?

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:Der har du en radio app som "følger med telefonen".
Den krever verken wi-fi eller mobilt bredbånd (3g/umts), men den krever at du bruker originale headsett for radioantenna er inne i kabelen til øreproppene.
Jeg trodde også som du, at mobiltelefonen krever at "en bruker originale headsett fordi radioantenna er inne i kabelen til øreproppene". Dette er flaut å innrømme, det burde vært prøvet ut før jeg ba folk om råd. Vedlagt intercomsettet følger det med en kabel beregnet for å koble direkte til Audio-enheter uten Bluetooth. Den prøvde jeg på min mobil i kveld. Den virker PERFEKT.... :bananas :bananas :bananas

Nå tror jeg at utfordringen for min del har funnet en optimal løsning, vel og merke når en ser bort i fra at innebygd radio ikke funker...eller som mekkern så riktig sier det; "shubert radiodel er kort og godt RÆVA"

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Lommeradio?

Legg inn av simpson »

GSF skrev:Styr for all del unna Scala G4 om du liker å høre radio. Jeg har G4 og radiodelen skurrer mer enn jeg minnes at Radio Luxemburg gjorde på bilradioen til fadern da jeg var guttunge :-k . Vil hevde at radiodelen på denne er så dårlig at forbrukerombudet burde nekte de å markedsføre at den har radio. :bl3
Radioen i G4 er helt jævlig, men fikk ett tips.
Gå inn på internetten og oppgrader headsettet. :-)
Koble Scalaen til pc`n og gå på nett
Radioen ble mye bedre, faktisk brukbar.........

Godtvoksen

Re: Lommeradio?

Legg inn av Godtvoksen »

simpson skrev:
GSF skrev:Styr for all del unna Scala G4 om du liker å høre radio. Jeg har G4 og radiodelen skurrer mer enn jeg minnes at Radio Luxemburg gjorde på bilradioen til fadern da jeg var guttunge :-k . Vil hevde at radiodelen på denne er så dårlig at forbrukerombudet burde nekte de å markedsføre at den har radio. :bl3
Radioen i G4 er helt jævlig, men fikk ett tips.
Gå inn på internetten og oppgrader headsettet. :-)
Koble Scalaen til pc`n og gå på nett
Radioen ble mye bedre, faktisk brukbar.........
Jeg oppgraderer min jevnlig, og det har ikke hjulpet meg mye.... :[-(

Svar