Rådyrt

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Godtvoksen

Rådyrt

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg bestilte fire originale tennplugger og luftfilter hos MC-Senteret i Kristiansand som er nærmeste Hondaforhandler. Jeg fikk nærmest sjokk, dette kom i oppkrav og kostet meg kr. 1950,- ... ](*,) Jeg hadde lyst å la være og hente pakka.

Trodde ikke det skulle være nødvendig å selv importere slike deler som en skifter jevnlig.

En får dem for halve prisen hos http://www.lingshondaparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Rådyrt

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg årker ikke å fortelle hva orginale Triumph bremseklosser (made in japan, ja, det er jo Nissin caliper) til forbremsen på 1050 Tigern koster :-)å
Sist redigert av ArcticTiger den 04 aug 2012, 23:34, redigert 1 gang totalt.

Godtvoksen

Re: Rådyrt

Legg inn av Godtvoksen »

ArcticTiger skrev:Jeg årker ikke å fortelle hva orginale Triumph bremseklosser (made in japan, ja, det er jo Nissin caliper) til forbremsen koster :-)å
Jeg har akkurat bestilt bremseklosser foran og bak fra http://www.lingshondaparts.com" onclick="window.open(this.href);return false; og det kostet ca 600,- inkl frakt. Tok ikke sjansen på å bestille det fra norsk forhandler...

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Rådyrt

Legg inn av pelsen »

luftfilter er merkespesifikt, men tennplugger og bremseklosser er jo standardvare som kan kjøpes billig, f.eks på ebay.

ZZR-Erling

Re: Rådyrt

Legg inn av ZZR-Erling »

http://www.ebay.com/itm/HONDA-VTX-1800- ... 2a&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Rådyrt

Legg inn av Godtvoksen »

Takk for tips, der skal jeg bestille neste gang. :thx
Lærdommen må jo bli; ikke kjøp noe til MC før du har spurt om råd på MC-siden.. :thumleft

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Rådyrt

Legg inn av Relax »

http://www.directlineparts.com/byProduc ... ers&str=11" onclick="window.open(this.href);return false;

:-)
Jeg kjøper alt til min Honda her, med unntak av et par braketter jeg har kjøpt med stort hel hos MC huset på Hamar.

Jeg synes nesten synd på norske mc deler forhandlere. For mange ledd og tungrodd system gjør dem lite konkuransedyktige på pris.
"Do the right thing"

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Rådyrt

Legg inn av Intruder »

De få delene jeg trenger kjøper jeg hos MChuset Nydal,må som regel ha hjelp med montering av delene også.. :prop:
Blir dyrt å sende sykker`n på langtur å..
Men dyrt,JA !
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Rådyrt

Legg inn av Duville »

- har lyst til å bli litt mekaniker - har nok det meste av verktøy som er nødvendig - skifte clutch på grunn av 3 dl feil olje en gang for et par år siden (slurer på 4 og 5). Mellom 6 og 7000 ferdig montert. Sjekket ebay nye lameller ca kr. 700 - 1000......

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rådyrt

Legg inn av JohnnyTh »

Kjøp deg en haynes håndbok på sykkelen din så hadde du klart det.
Jeg skulle for noen uker siden ha nye bremseklosser bak. 520kr i norge. Gikk på ebay og fikk fremme og bak for 300kr inkludert frakt. Vanskelig å være lojal da.

Er det forresten noen av dere som vet hva kjede og drev koster til min zzr1100 her i norge. Sitter og ser på buy it now knappen på ebay men har ikke fått sjekket her hjemme enda.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Rådyrt

Legg inn av RoJo »

JohnnyTh skrev:Kjøp deg en haynes håndbok på sykkelen din så hadde du klart det.
Jeg skulle for noen uker siden ha nye bremseklosser bak. 520kr i norge. Gikk på ebay og fikk fremme og bak for 300kr inkludert frakt. Vanskelig å være lojal da.

Er det forresten noen av dere som vet hva kjede og drev koster til min zzr1100 her i norge. Sitter og ser på buy it now knappen på ebay men har ikke fått sjekket her hjemme enda.
Vet ikke hva de koster til din MC, men til min TDM betalte jeg ca 1800 sist jeg byttet

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rådyrt

Legg inn av JohnnyTh »

Ja da venter jeg litt med å trykke på kjøp. Kommer jeg ned i den prisen er det ikke mye å åare
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Rådyrt

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:Jeg bestilte fire originale tennplugger og luftfilter hos MC-Senteret i Kristiansand som er nærmeste Hondaforhandler. Jeg fikk nærmest sjokk, dette kom i oppkrav og kostet meg kr. 1950,- ... ](*,) Jeg hadde lyst å la være og hente pakka.

Trodde ikke det skulle være nødvendig å selv importere slike deler som en skifter jevnlig.

En får dem for halve prisen hos http://www.lingshondaparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Steike...... Har hørt at de er dyre, og selv vet jeg at de har dårlig service....
Men den der tok jo kaka...
En sånn fin pekepinne på hvor mye en ting burde koste i Norge så lenge du finner en US del med pris er å gange med 11 eller 12.
Da har du med valutta, frakt, mva, og ca pålegg til forhandler.
Ser at luftfilteret koster 43 USD (om jeg ser rett). For å ta i litt ganger jeg med 12 og får 512, si 520,-
Tennplugger koster vell ca 100,- stykke ? (om enn kjøper litt fancy plugger).
Du må nesten spørre dem om de har bommet på fakturaen og fått med et ett tall som ikke skal være der. 1030,- for å sende i oppkrav er hakket mer enn hva Bring/Posten tar selv :mk
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rådyrt

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg lurte lenge på om jeg hadde lyst på en corbin sal. dette er hva MC-utstyr oppgir som pris på deres nettside:

Prisen i norske kroner finner du på følgende måte:

Etter at du har funnet sykkelen og salen trykker du på ORDER. Prisen her oppgitt i USD* er utgangspunkter for din pris i Nkr.

*Vår omregningskurs er i dag 6,00

I tillegg kommer kr 1600,- som dekker frakt USA - Norge - og til ditt nærmeste postkontor, samt fortolling og alle andre gebyr og omkostninger .

Til slutt kommer norsk moms på toppen av dette.

Eksempel:

Salens pris: USD 399 x 6 = Kr 2394,-

Tillegg = Kr 1600,-

Sum Kr 3994,- + moms Kr 998,-

TOTALT Kr 4992,-
(Betales på postkontoret når du henter salen)


De skal altså ha 1600kr for å få den til norge. Men det dekker jo frakt, omkostninger og fortolling og så moms etterpå.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rådyrt

Legg inn av JohnnyTh »

når jeg kjøper noe fra usa så kommer det noen hundrelapper i frakt. og så er det 25% moms og gebyr, sist betalte jeg 100kr i gebyr. Men da har jeg og betalt moms. så mitt regnestykke blir
sal 2394,-
frakt 500,- (dette burde holde)
moms 25% av 2394 +500kr ca 750,-

totalt 3644,- totalt sparer jeg 1348,- Lurer på hvorfor jeg skal kjøpe via mc utstyr når den må bestilles uansett.

Har foresten hentet kjedet mitt og da fikk jeg en hyggelig overaskelst. kjedet kostet 1851kr og ikke 2500kr som de sa på telefonen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar