Maroder MC & etc.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Maroder
Innlegg: 53
Registrert: 11 feb 2012, 10:15
Motorsykkelen din: .

Re: Maroder MC & etc.

Legg inn av Maroder »

MaxTron skrev:
Maroder skrev:Høg duppedittfaktor! Nøklar - Swiss Army Style :-)

http://mykeyport.com/index.html

Discovery har mykje nyttig for slike som meg :thumleft
Oppfunne av ein motorsyklist som ikkje likte skranglande nøklar i fart, men eg trur eg må være sikker på at ikkje noko skal skiftast ut på lenge før noko slikt blir kjøpt. Oh, well. Back to the drawing board :mk
Hei!! :thumleft

Har ikke lagt merke til denne loggen før, artig og godt skrevet så langt, og på mitt gamle hovedmål fra grunnskolen!
Var ikke så veldig glad i det den gången, så har vel skrevet sånn noenlunde bokmål etter at æ kunne gjøre som æ villa :-) men atig å lese no og da!
På forum skriv æ en blanding med litt dialektinnslag, graden varierer litt med humøret.

Så var det det æ egentlig skulle kommentere:
Denne nøkkelholderen er sikkert vel og bra for å unngå at en nøkkelhank ligger å skrangler å skraper opp dekslene rundt tenningslåsen.
MEN.. en motorsykkel vibrerer og rister normalt en del mere enn en bil, og vist du bruker nøkkelhank eller en sånn holder vil begge deler gjøre at nøkkelen blir tyngre mot låsen. Dette vil over tid (si 40-60 000km) gjøre at låsen slites ut, og den kan betjenes med de fleste nøkkler som ligner, eller ett slipt baufilblade e.l.

Derfor bruker æ KUN nøkkel og ingen ring i mine sykkler!!
En kan sikkert velge å sette på en liten ring og en sånn "hurtigkoblingsdings" for å feste den til en hank uten at det påvirker slitasjen nevneverdig.

Når det gjelder tilvenning til oppreist kjørestilling er det verdt å ha i bakhodet at en skal hholde seg mest mulig oppreist med støttemusklaturen i rygg, mage og sider, og ikke henge i styret, heller ikke særlig mer ved aks og oppbremsing.
Hei :vs Prøvar etter fattig evne å tilnærme meg litt meir nynorsk skriftspråk, etter fleire år med bokmål i oppgåver/epost etc. & dialekt på sms. Synest ikkje noko særleg om altfor bastant "NRK Møre & Romsdal" - type nynorsk, men det å skrive bokmål vil for meg være like kunstig, so eg gjer eit forsøk no & so får ein sjå kvar ein havnar :-)
Den nøkkeringen er nok for spesiellt interesserte ja. For ein som likar duppedittar, kjem gjerne nytteverdien lavare på lista enn det faktiske behovet, men det vert nok ikkje handla noko slikt her i hus. Dei sei ingenting i reklama om dei tilfeller då ein mistar nøklane. Har du ein slik ein då mistar du alle, og det kan legge ein alvorleg dempar på kva dag som helst :D
So fort eg kan ta meg råd til det, kjem eg til å skifte til ein sykkel med meir opprett kjørestilling, noko eg veit eg er meir komfortabel med. Kva modell gjenstår å sjå, men eitkvart blir det. Akkurat no står den nye V-Strom'en høgt på ønskelista. Ikkje (altfor) dyr (noko dyrare er uaktuellt ei heil stund framover), kan brukast til pendling & turar med både ein og 2 personar. Har ikkje prøvd den, men no har eg i alle fall prøvd TDM'n som og står på lista over aktuelle kandidatar. Eg har ein 4-åring i hus som heilt sikkert skal være med om ei stund & ein sambuar som vil være med so fort helsa tillet det. Utan lottogevinst må eg velge ein sykkel som kan gjere desse jobbane :thumleft Reknar med at når vinteren no kjem, vil eg vurdere forskjellige syklar kvar veke :mk

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Maroder MC & etc.

Legg inn av MaxTron »

Når en snakker ein mellomting mellom nordmøring og sørtrønder, så passer ingen av skriftspråka heilt...
den nynorsken vi måtte skrive på skulen for vel 30 år siden passa iverfall ikke :[-(
No er heldigvis nynors blitt mye mere liberal etter hva æ har forstått, så trur det har gått bedre i dag, dialekta di er vel en del nærmare nynorsk enn mi vil æ tru...

Studerte ikke mye på den der nøkkelhålderen, men såg ur som det var plass til bare 3 nøkkler? og da er vel noe av vitsen borte...
Vist du bare setter inn motorsykkelnøkkelen og husnøkkeken og eventuelt nøllel til kofferter går det vel greir men...
Uansett, flere og flere motorsykkler kommer no med startsperre-brikke i nøkkelen, og da tviler æ på at den kan brukes.

Når det gjelder sykkel med oppreist sittestilling vil du etter hver bli oversvømt med lovord on TDM her inne, finns en egen TDM-klan her :lol Er jo nesten så en bare må begynne å tru på at dette er gode sykkler He-He :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Maroder
Innlegg: 53
Registrert: 11 feb 2012, 10:15
Motorsykkelen din: .

Re: Maroder MC & etc.

Legg inn av Maroder »

MaxTron skrev:Studerte ikke mye på den der nøkkelhålderen, men såg ur som det var plass til bare 3 nøkkler? og da er vel noe av vitsen borte...
Vist du bare setter inn motorsykkelnøkkelen og husnøkkeken og eventuelt nøllel til kofferter går det vel greir men...
Uansett, flere og flere motorsykkler kommer no med startsperre-brikke i nøkkelen, og da tviler æ på at den kan brukes.

Når det gjelder sykkel med oppreist sittestilling vil du etter hver bli oversvømt med lovord on TDM her inne, finns en egen TDM-klan her :lol Er jo nesten så en bare må begynne å tru på at dette er gode sykkler He-He :thumleft
Trur der var plass til 6 nøklar, 3 på kvar side, og i tilfeller med startsperre - brikker, vert denne plukka ut & montert på ein innsats som då tek ein nøkkelplass åleine. Grei idé til presang kanskje, men so lenge eg har andre ting å bruke pengar på, blir nok ikkje denne bestillt av meg :D
Ser der er mange som kjører TDM her inne ja & registrerar og at det er få til salgs, i alle fall hos forhandlar på Finn :mk Enten er alle so fornøgd at dei aldri sel sykkelen sin, eller so er det veldig få i omløp. Til gjengjeld er alle som kjører slike registrert her på forumet :prop:
Må nok prøve meir for å kunne uttale meg skikkelig, men eg likte TDM'n godt eg, men uvant var det :thumleft

Svar