Bisto i ulykke, ble så anklaget for å ha forårsaket ulykken!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Bisto i ulykke, ble så anklaget for å ha forårsaket ulykken!

Legg inn av Svolp »

Vell..

Trist sak men sant..
For ei tid tilbake, rundt mai mnd i år var jeg vitne til en motorsykkelist som gikk i bakken og traff en annen bil.
Jeg stoppet for og hjelpe vedkommende med førstehjelp da ingen andre gadd, hjalp han og sykkel inn på en sidegate for og så ringe ambulanse.. Ambulanse kom, samt politi og tok mitt vitne utsagn og jeg kjørte videre.. Så før jeg dro at en person løp rundt og viftet med et skademld skjema som han tydeligvis var ivrig og få fylt ut med motorsykkellist. Jeg kjørte og tenkte ikke noe mer på saken.

Èn mnd siden fikk jeg en mail fra mitt forsikring selskap der det stod at bilen min skulle på taksering.. Forstod ikke hva det gjaldt da både jeg og bil var like hel og pen.. Etter litt undersøkelser viste det seg at dette gjaldt den ulykken jeg hadde bistått med førstehjelp. Det viser deg så at den jævla taperen av en motorsykkellist jeg hjalp sammen med bilen han traff har beskyldt MEG for og ha forvoldt denne ulykken.. Heldigvis tok politiet mitt utsagn på plassen der jeg kun står som et vitne. Var nede hos politiet og fikk opplest hele saken og jeg har aldri vært innvolvert i noe som helst hva gjelder ulykken. Motorsykkellist og bil har plassert meg i en gate, på et tidspunkt jeg aldri har vært og det hele er helt utrolig. At det går an og koke sammen en slik suppe når politiet har etterforsket saken ferdig og den er lagt i ei mappe er helt utrolig! Dette har tatt tid med at jeg har måtte bevist min uskyld med og skrive brev til motparten sitt selskap samt referere til politidokumenter... Bortkasta tid..

Har også prøvd og ringe motorsykkelisten flere ganger uten svar så nå har jeg skrevet et brev som jeg sendte i dag!
Det lyder som følger!

DU BURDE SKAMME DEG NAVN ETTERNAVN

xx.xx.xx var du innvolvert i en trafikkulykke med din motorsykkel. Jeg var vedkommende som stoppet for og hjelpe deg med førstehjelp og få tak i ambulanse.
Èn mnd senere får jeg en mail fra mitt forsikringselskap som forteller meg at jeg har vært innvolvert i en trafikkulykke. Etter litt undersøkelse viser det seg da at det gjaldt denne ulykken hvor du var den skadelidende.
jeg får så vite at DU sammen med bil sjåføren anklager MEG for og ha forvoldt denne ulykken når jeg kun stoppet for og hjelpe med evt førstehjelp og få tak i ambulanse.
Jeg fikk tilsendt skademeldingen du skrev fra forsikringen og jeg var hos politiet og fikk saken opplest. Der kommer det klart frem at jeg var vitne og kun bisto etter ulykken og at jeg aldri var noen innvolvert part i hendelsen. Politiet var jo på plassen og tok mitt vitne utsagn. At du og vedkommende i bil kan koke sammen ei slik ufattelig suppe gjør meg drit forbanna og frustrert. Bli beskyldt for og ha forvoldt ei ulykke når jeg kun ville hjelpe en skadd <med> motorsykkelist er rett og slett bare trist.
Jeg håper du skammer deg og at resten av sesongen din er ødelagt..

DIN TAPER

Sign Kenneth

Dagens kloke ord, ikke stopp for ei ulykke.. Trå på gassen og aldri se deg tilbake.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bisto i ulykke, ble så anklaget for og a forårsake tulyk

Legg inn av AJ »

Vanskelig å kommentere en sak man ikke kjenner i detaljer.
Men jeg kom til å tenke på en episode av "Blue Blood", som jeg kikket på med et halvt øye i går kveld.
Om jeg fikk med meg og forsto plottet rett, tydet dette på at en person omkom i det som var en arrangert trafikkulykke som hadde som mål å få ut erstatning på forsikringa. Planen var naturligvbis ikke at personen skulle omkomme, men at han skulle blir "skadet" sammen med flere i den andre bilen, og kreve en ikke ubetydelig økonomisk erstatning.

Hendelsen du beskriver fikk meg faktisk til å tenke på nettopp dette: at de to partene arrangerte et trafikkuhell og bare ventet på en anledning til at en tredjepart tilbød seg å hjelpe slik at de kunne plassere denne hjelperen som en involvert - og "skyldig" - part på ulykkestedet.

Paranoid tanke? Det håper jeg virkelig, for å si det sånn.
Men hva gjør ikke folk for å få ut noen kroner i et (forsikrings)system som dessverre mange utnytter maksimalt til egen fordel uten å måtte svi for det?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Bisto i ulykke, ble så anklaget for og a forårsake tulyk

Legg inn av Svolp »

Detaljene er mange men dette er en "rett" frem og ganske enkel historie!
Jeg var vitne til ulykken, jeg stod stille i kø og så hele forløpet!

At det var arrangert tviler jeg stert på, var midt i rushen og det var en firmabil fra et stort firma her i Stavnager og denne motorsykkelisten..
Heldigvis har politiet gjort jobben sin skikkelig mtp mitt vitneutsagn slik at jeg kun er det vitne jeg er.. Hadde det ikke vært personskader hadde nok ikke politiet kommet og da ville det plutselig ha blitt meg mot to andre som ville ha beskyldt meg..
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

ZZR-Erling

Re: Bisto i ulykke, ble så anklaget for og a forårsake tulyk

Legg inn av ZZR-Erling »

Det kaller jeg kynisk frekkhet! :[-X

Iron76
Innlegg: 147
Registrert: 29 sep 2011, 10:56
Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron

Re: Bisto i ulykke, ble så anklaget for og a forårsake tulyk

Legg inn av Iron76 »

Jeg kommer nok til å stanse og hjelpe uansett. Anklager kan komme uansett hva man gjør, og du kunne jo faktisk vise til politidokumenter og lignende og dermed renvaske deg. Det er dessverre blitt vanlig at folk ikke ønsker å bli innblandet i ting og dermed drar glatt forbi hendelser de burde grepet inn i. Og det er rasshøl som dem du sikter til som har gjort at det er blitt sånn. Håper han fikk veldig vondt.

Hvis jeg skulle trenge det en gang, håper jeg at en hjelper som deg faktisk stanser og hjelper til, de fleste (meg selv inkludert) har bjeller nok til å ikke beskylde andre for egne feil, i hvert fall ikke folk som prøver å hjelpe deg.

Trikset blir vel hvordan man kan hjelpe folk og samtidig dekke seg selv mot eventuelle beskyldninger. Syntes i hvert fall ikke sopphoder som dette skal skremme folk fra å hjelpe.

Jeg syntes det var glimrende at du fortalte historien, og svarte for deg.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bisto i ulykke, ble så anklaget for og a forårsake tulyk

Legg inn av Jompa »

Enig med deg, helt til de siste "kloke" ordene på slutten. Regner med at de ikke var så veloverveide, selv om de var kloke nok
i sammenhengen i den aktuelle saken.
Jeg stopper alltid i forbindelse med uhell og regner med at jeg aldri kommer til å treffe på sånne hestkuker som du traff.
Men man kan tydeligvis aldri vite..
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
JanOve
Innlegg: 31
Registrert: 14 mai 2010, 21:35
Motorsykkelen din: Honda VFR700F 87

Re: Bisto i ulykke, ble så anklaget for og a forårsake tulyk

Legg inn av JanOve »

Er saken ute av verden nå eller pågår den enda? Før man vet ord av det så krever vel forsikringselskapene kameraovervåkning som i Russland.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bisto i ulykke, ble så anklaget for og a forårsake tulyk

Legg inn av RuneMC »

Syns det var et passelig "politisk ukorrekt" brev du sendte :thumleft - spesielt siden motorsyklisten ikke vil ta tlf når du forsøker å ringe heller - suspekt...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Bisto i ulykke, ble så anklaget for og a forårsake tulyk

Legg inn av Svolp »

RuneMC skrev:Syns det var et passelig "politisk ukorrekt" brev du sendte :thumleft - spesielt siden motorsyklisten ikke vil ta tlf når du forsøker å ringe heller - suspekt...
Veldig suspekt, for en taper...
De "kloke" kommer aldri til og stoppe ordene var selvsagt med en stor klype salt..

Saken er ferdig etterforsket og lukket, var hos politiet i dag og fikk hele saken opplest og der er det faktisk den skadde motorsykkelisten som har fått skyld i ulykken.. Den er så og si ute av verden nå men siste ord fra motpartens forsikringselskap lød som følger "Vi legger saken bort men kan gjerne ta den opp igjen hvis ny info skulle komme til rette"

Noe jeg ikke forstår da det står så JÆVLA tydlig i rapporten fra politiet at jeg aldri har vært innblandet i noen ulykkeeeee............... !!!!!!!!!!!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Bisto i ulykke, ble så anklaget for å ha forårsaket ulyk

Legg inn av Duville »

Hva med en anmeldelse for falsk forklaring og beskyldninger????

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bisto i ulykke, ble så anklaget for å ha forårsaket ulyk

Legg inn av Pollti »

Ikke noe å bry ordensmakten med det vel ? Han sitter sikkert på lista til politiet nå.

Svar