NY sykkel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

NY sykkel

Legg inn av Ter »

:-)
Det er mulig man tar ting litt på forskudd, men nvi har i alle fall kjøpt en MC til meg. Personlig ville jeg ha ventet noen dager til jeg var sikker på at jeg besto eksamen, men det var et godt tilbud og vi har tatt litt forbehold.
Den er ikke helt slik jeg tenkte meg, men sånn er det når lysten heller mer mot andre typesykler og fonuften sier noe helt annet.
Den er i allefall veldig trygg.

Den skjøt gangske kraftig da den var på prøveturen i alle fall, dermed pruten vi den ned noen tusen. Det kunne høres ut som om man måtte synkronisere ett eller annet (ventiler??) siden det var litt putring i den da den gikk på tomgang. Men hverken jeg eller elsklingen er noen ekspert på Yamaha motorer så vi blir glade for tips om andre ting det kan være, eventuelt hvordan vi får den optimal elle rom andre ting vi bør sjekke før vi signerer kjøpsavtalen. Vi håper det bare er litt justeringer på forgasser/tenning og skifte av tennplugger og olje så regner vi med at den er tipp topp, men om vi tar feil er det fint å vite hva vi skal se etter...
Sykkeln har stått lagret inne i 2 år, kun kjørt en tur på 6 km i fjor og kun for å fylle drivstoff i år. Det er en damen som eide den før meg. Hun kommer fra saltdal og liker ikke veiene i Lofoten derfor har hun ikke kjørt så mye på den.

I går kveld satt elsklingen å leste seg opp på yamaha motorer, så får vi se hvordan det går.
Ulemepen er at det ikke er noen i klubben som har likensmotor/mc så dermed er det ingen å spørre lokalt heller.
Så dere som er så tekniske fyr løs og kom med gode råd :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: NY sykkel

Legg inn av ArcticTiger »

:scratch Neeeii, detta kjøpet var nok katta i sekken deet :lol
Spøk til side, typisk på litt eldre sykkler som har stått endel i ro, er kondens/dritt i tanken og forgassere. En grundig rens av disse så er vel det meste ok antakeligvis.
Grattlere med ny-sykkern :thumleft :knegg

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: NY sykkel

Legg inn av Ter »

Takk :D
Jeg håper jo at det er noe sånn uskyldige ting.

Men det er rart med det når man er helt grønn (og ikke har tenkt på begynne å mekke selv heller, det får elsklingen ta seg av) da er det lett å ikke ane hva det snakkes om eller hva man skal sjekke ut.

Hadde jo veldig mange intensjoner om å sjekke alt grundig selv. Men kunskapene kom til kort når det kom til motorting. Det er jo lett å se at lakk og ledninger ser ok ut, likens dekk og felger, lys osv.. men glemte tilogmed å sjekke om alle lysene fungerte. Så må nok ta en grundigere test til helga:-)

Og så vil jeg ha SOL slik at man kan kjøre tur :-)
Sist redigert av Ter den 23 jul 2012, 17:06, redigert 1 gang totalt.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: NY sykkel

Legg inn av ArcticTiger »

Ja du må få sykkern i orden, så vi kan ordne et MCsiden-ist :mk treff her nord snart. Jeg må jo dra sørover hver gang jeg skal ha meg en kaffekopp med likesinnede :mk

Svar